Sim Only abonnement welke?

02-06-2011 15:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd gezegd voor mij geen abonnement of internet op mijn mobiel omdat ik weinig bel, ik sms meer, en ik thuis 24/7 internet heb. Inmiddels heb ik dus een smartphone en ben ik er dus achter dat internet op je mobiel toch wel erg handig kan zijn onderweg (snel even je mail kijken, informatie zoeken, google maps, ov9292). Nu kan ik wel gewoon internetten zonder bundel maar dat kost natuurlijk meer.

Kortom ik moet er toch maar aan gaan geloven en een sim only abonnement kiezen met internet. Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten. Ik weet alleen dat ik over het algemeen nog geen uur bel per maand en ik soms 10 smsjes stuur per dag en zo weken niks.

En nu twijfel ik vooral tussen simpel, hi en KPN. Bij de een betaal je net iets meer maar minder per minuut en ook minder buiten je bundel. En bij de ander betaal je dan wat meer maar als je buiten je bundel gaat is het goedkoper. De grootste verschillen zie ik in het internet.. de een vraagt 9,95 voor 250 en bij de ander krijg je daar 500MB voor. Maar ik heb geen idee hoeveel ik gemiddeld gebruik per maand.

Ik neem aan dat je sowieso naast het gewone abonnement ook nog per bel minuut etc. moet betalen ook al is het binnen je bundel. Maar was is dan het beste? Wie kan er mij was advies geven? Wil in totaal eigenlijk echt niet meer uitgeven dan 20 euro in de maand en het liefst nog minder.
Betalen voor minuten binnen je bundel?
Ben.nl (netwerk T-mobile) of Simyo.nl (netwerk KPN) zijn maandelijks opzegbaar en verder qua kosten ongeveer vergelijkbaar.

Bij Simyo ga je betalen als je over je internetbundel van 1gb heen zou gaan.

Bij Ben word je internet heeeeel langzaam als je over je internetbundel van 1 gb heen gaat.

De rest van de aanbieders zou ik persoonlijk niet doen omdat ik zonder telefoon erbij niet vast wil zitten aan een lang abonnement.
Het Viva forum is papaja.
Moet dat niet dan? Ik zie steeds verschillende kopjes met kosten binnen de bundel en buiten de bundel.

Edit:

Simyo, helemaal vergeten, die zal ik ook eens bekijken.

Ben valt al af want ik heb geen goede ervaringen met T-Mobile.
Eén tip: neem geen simpel, daar wordt je zelf namelijk simpel van. Echt de slechtste service die ik ooit heb meegemaakt (en ik heb al heel wat providers gehad).
Al eens gekeken naar Hollandsnieuwe? Is ook goedkoop.
Simpel wordt veel gebruikt door mensen die geldproblemen hebben omdat ze geen kredietscheck doen Dan heb je naast prepaid niet zoveel keus geloof ik

Ik stap nu zelf over naar Ben maar als het niet bevalt ga ik naar simyo
Telfort. Goedkoop, superservice, op het kpn netwerk.

Ik heb een simonly van 300 min en 300 smsjes (en, dus niet of...) plus onbeperkt internet voor 20,- per maand.

Als je weinig belt, wordt het nog veel goedkoper.

Via een andere site dan de provider zelf bestellen is ook goedkoper (bij typhone of zo) en net zo betrouwbaar.
What we\'re looking for... What\'s looking for us...
quote:NymphadoraTonks schreef op 02 juni 2011 @ 16:48:

Simpel wordt veel gebruikt door mensen die geldproblemen hebben omdat ze geen kredietscheck doen Dan heb je naast prepaid niet zoveel keus geloof ik

Ik stap nu zelf over naar Ben maar als het niet bevalt ga ik naar simyoIk heb al een tijdje een sim-only van Ben maar heel toevallig zag ik dat ze het abonnement zonder het te melden verhoogd hadden, dat moet ik nog even achterna bellen morgen, beetje vreemd.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:NymphadoraTonks schreef op 02 juni 2011 @ 16:48:

Ik stap nu zelf over naar Ben maar als het niet bevalt ga ik naar simyoIn plaats van de kredietcheck moet je een borg betalen. En die borg kan flink oplopen.
Oh dat wist ik niet XionZ

Mylene, ben je al lang klant bij Ben? Misschien is een of andere kortingsactie voorbij?

Ik dacht echt dat ik de voorwaarden goed gelezen had bij Ben maar nu zie ik dat het toch per minuut betalen is en niet na de eerste minuut per seconde (zoals bij Simyo). Ik dacht ook gelezen te hebben dat de internetbundel net zolang korting had als de belbundel maar dat klopt ook niet.

Nou ja, TO je wilde toch alleen Simyo overwegen toch? Ben je er al uit?

Buiten de bundel bel je trouwens alleen als je door je bundel heen bent. Neem je een belbundel van 100 minuten en je belt 104 minuten dan vallen die vier minuten onder het buiten de bundel tarief.

Ik vind Hollandsnieuwe ook niet leuk omdat dat ook weer een jaarcontract is maar dat hoeft voor TO geen bezwaar te zijn?
Maar betaal ik het binnen de bundel tarief ook?

Ik wil hooguit een jaarcontract, mijn telefoon is net nieuw dus ik verwacht niet dat die het binnen een jaar begeeft.

Twijfel nog tussen simyo en KPN zelf nu.

Met Simyo denk ik dat ik net tussen de zelden en weinig zit qua bundel+ Internet (1GB) kom ik uit op 14,95 per maand+10 euro aansluitkosten. Buiten bundel tarief 0,25 cent

KPN kost me 13,50+14,95 aansluitkosten. En internet totaal is fair use, niet dat ik verwacht 1GB per maand gebruik. Buiten bundel tarief 33 cent.
quote:sereni schreef op 03 juni 2011 @ 12:48:

Maar betaal ik het binnen de bundel tarief ook?

Ik wil hooguit een jaarcontract, mijn telefoon is net nieuw dus ik verwacht niet dat die het binnen een jaar begeeft.Nee je hebt een bundel, dus die minuten betaal je als zijnde abonnementskosten.
Aha, vind het maar verwarrend dat die dan nog apart genoemd worden als tarief buiten/binnen bundel.
Nee want dan weet je hoe duurder het is als je buiten je bundel belt.
Ja dat is waar.

Nu eerst mijn beltegoed opmaken en wachten tot ik een paar belangrijke telefoontjes heb gehad volgende week en dan ga ik het aanvragen bij een van de 2. Wil namelijk ook mijn nummer behouden dus ik neem aan dat ik dan even niet bereikbaar ben en ik niks meer heb aan mijn beltegoed.
Nummerportering duurt 5 werkdagen. Op de dag van de portering stopt je oude kaartje er mee en kan je je nieuwe kaartje erin stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven