Smsjes fingeren?
zondag 11 september 2011 om 12:08
Dag digiwonderen en meelezers,
Nieuwsgierig vraagje. Is het mogelijk om smsjes in je telefoon te maken of modificeren?
Bijvoorbeeld door het nummer van een ontvangen sms te wijzigen (zodat het lijkt of je hem van iemand anders hebt gekregen), de datum te wijzigen (zodat het lijkt of je hem op een ander moment hebt gekregen) of de inhoud te wijzigen (zodat het lijkt of je iets heel anders hebt gekregen dan het werkelijke bericht)?
Heel benieuwd naar, alvast bedankt voor de antwoorden!
Edit: ik hoef niet te weten hoe het moet, ik wil alleen weten of het kan! Reden: twijfel over wel/niet besodemieterd worden door mensen die smsjes hebben laten lezen waarvan ik aan de echtheid twijfel. Kortom: kunnen ze het gefingeerd hebben?
Nieuwsgierig vraagje. Is het mogelijk om smsjes in je telefoon te maken of modificeren?
Bijvoorbeeld door het nummer van een ontvangen sms te wijzigen (zodat het lijkt of je hem van iemand anders hebt gekregen), de datum te wijzigen (zodat het lijkt of je hem op een ander moment hebt gekregen) of de inhoud te wijzigen (zodat het lijkt of je iets heel anders hebt gekregen dan het werkelijke bericht)?
Heel benieuwd naar, alvast bedankt voor de antwoorden!
Edit: ik hoef niet te weten hoe het moet, ik wil alleen weten of het kan! Reden: twijfel over wel/niet besodemieterd worden door mensen die smsjes hebben laten lezen waarvan ik aan de echtheid twijfel. Kortom: kunnen ze het gefingeerd hebben?
zondag 11 september 2011 om 12:13
Ik denk dat je wel het nummer kunt veranderen. Want als je het nummer van de originele afzender een andere naam geeft, dan lijkt het van iemand anders af te komen.
Voorbeeldje: Het smsje komt van Jan, die telefoonnummer 1234 heeft. Als je dan bij de optie 'wijzigen' bij het nummer 1234 de naam Kees ingeeft, dan staat er bij het smsje volgens mij Kees. Het nummer is dan nog steeds hetzelfde uiteraard, maar je kan er iedere naam aangeven die je wilt.
Of bedoel je dat niet?
Voorbeeldje: Het smsje komt van Jan, die telefoonnummer 1234 heeft. Als je dan bij de optie 'wijzigen' bij het nummer 1234 de naam Kees ingeeft, dan staat er bij het smsje volgens mij Kees. Het nummer is dan nog steeds hetzelfde uiteraard, maar je kan er iedere naam aangeven die je wilt.
Of bedoel je dat niet?
zondag 11 september 2011 om 12:14
Ben ik ook weleens benieuwd naar.
De techniek staat voor niets immers.
Enne nee ik wil niemand erin luizen!
Ben wel bang dat ik er zelf een keer ben ingeluid.
Iemand die van een ander netnummer mij belde maar daar eigenlijk onmogelijk kon zijn.
Zeg maar vanuit 020 bellen dit terwijl de persoon bijna zeker in 010 zat!
De techniek staat voor niets immers.
Enne nee ik wil niemand erin luizen!
Ben wel bang dat ik er zelf een keer ben ingeluid.
Iemand die van een ander netnummer mij belde maar daar eigenlijk onmogelijk kon zijn.
Zeg maar vanuit 020 bellen dit terwijl de persoon bijna zeker in 010 zat!
zondag 11 september 2011 om 12:14
zondag 11 september 2011 om 12:15
quote:molly74 schreef op 11 september 2011 @ 12:13:
Ik denk dat je wel het nummer kunt veranderen. Want als je het nummer van de originele afzender een andere naam geeft, dan lijkt het van iemand anders af te komen.
Of bedoel je dat niet?Misschien praat ik voor mijn beurt maar denk niet dt ze niet bedoelt. Volgens mij is de vraag of jij vanuit jouw eigen telefoon een sms kan sturen naar iemand met een onherkenbaar nummer of gewijzigde datum
Of bedoel je dat niet?Misschien praat ik voor mijn beurt maar denk niet dt ze niet bedoelt. Volgens mij is de vraag of jij vanuit jouw eigen telefoon een sms kan sturen naar iemand met een onherkenbaar nummer of gewijzigde datum
zondag 11 september 2011 om 12:17
quote:VotesforLeo schreef op 11 september 2011 @ 12:15:
[...]
Misschien praat ik voor mijn beurt maar denk niet dt ze niet bedoelt. Volgens mij is de vraag of jij vanuit jouw eigen telefoon een sms kan sturen naar iemand met een onherkenbaar nummer of gewijzigde datumOh... dat gaat mijn pet te boven dan!
[...]
Misschien praat ik voor mijn beurt maar denk niet dt ze niet bedoelt. Volgens mij is de vraag of jij vanuit jouw eigen telefoon een sms kan sturen naar iemand met een onherkenbaar nummer of gewijzigde datumOh... dat gaat mijn pet te boven dan!
zondag 11 september 2011 om 12:17
De weergave van SMS-berichten wijzigen
Klik in het beginscherm of in een map op het pictogram Opties.
Klik op SMS-bericht.
Wijzig het veld Gespreksstijl.
Druk op de menutoets.
Klik op Opslaan.
Namen weergeven in de geschiedenis van SMS-berichten
Als u uw weergavenaam weergeeft, wordt deze naam alleen weergegeven in de geschiedenis van uw SMS-berichten, niet in de berichten die u verzendt.
Klik op SMS-bericht.
Stel het veld Namen weergeven in op Ja.
Als u uw weergavenaam wilt wijzigen, typt u een naam naast het veld Weergavenaam.
Druk op de menutoets.
Klik op Opslaan
Als u uw weergavenaam weergeeft, wordt deze naam alleen weergegeven in de geschiedenis van uw SMS-berichten, niet in de berichten die u verzendt.
Klik op SMS-bericht.
Als u uw weergavenaam wilt wijzigen, typt u een naam naast het veld Weergavenaam.
Druk op de menutoets.
Klik op Opslaan.
Is dat wat je bedoelt?
Klik op SMS-bericht.
Wijzig het veld Gespreksstijl.
Druk op de menutoets.
Klik op Opslaan.
Klik op SMS-bericht.
Druk op de menutoets.
Klik op Opslaan
Klik op SMS-bericht.
Druk op de menutoets.
Klik op Opslaan.
Is dat wat je bedoelt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 september 2011 om 12:21
In de topictitel staat 'fingeren' dus ik denk dat ze het niet alleen maar over de weergave naam heeft.
Als ik een smsje krijg van mijn minnaar en ik wil eigenlijk doen alsof deze komt van een vriendin van mij, dan zou ik dus de weergave naam kunnen veranderen, maar het nummer is nog steeds van mijn minnaar.
Je zou wel een back-up kunnen maken van je smsjes naar bijv. Gmail en dit dan daar wijzigen. Maar dan zijn de 'maak' datum en de gewijzigde datum wel anders.
Als ik een smsje krijg van mijn minnaar en ik wil eigenlijk doen alsof deze komt van een vriendin van mij, dan zou ik dus de weergave naam kunnen veranderen, maar het nummer is nog steeds van mijn minnaar.
Je zou wel een back-up kunnen maken van je smsjes naar bijv. Gmail en dit dan daar wijzigen. Maar dan zijn de 'maak' datum en de gewijzigde datum wel anders.
zondag 11 september 2011 om 12:22
Bellen vanaf een 010 nr terwijl je in 020 bent, kan als je vanaf een telefoon belt die in een netwerk zit of als je via een internetaccount belt. Voorbeeldje: bij ons op het werk wordt het nummer van de centrale meegezonden, terwijl er meerdere kantoren vanaf verschillende locaties via diezelfde centrale bellen. Ander voorbeeld: een vriend van mij belt via zijn eigen skypenummer. Het maakt niet uit waar hij op dat moment is, zodra hij belt vanaf zijn account, verschijnt hetzelfde nr in beeld.
zondag 11 september 2011 om 12:24
zondag 11 september 2011 om 12:25
Hoe zeker bent u in uw persoonlijk leven?
heb je ooit problemen gehad het onthullen van een privacy toe aan uw vriend of partner?
Als je een zuiver geweten dan maakt het niet toe, maar ons leven gaat niet altijd op die manier.
soms heb je een geheim dat u wilt nu verbergen!
hier is een nieuwe applicatie die duidelijk kan uw probleem oplossen.
U kunt uw SMS-berichten en oproep geschiedenis zoals u dat wilt
downloaden als nu en de bescherming van uw privacy.
★ functie
1. Het is beschikbaar om te verwijderen en de inhoud van alle SMS-bericht te wijzigen.
(telefoonnummer, inhoud, datum, kan de tijd worden veranderd / gewijzigd)
2. Het is beschikbaar voor alle bellen geschiedenissen te verwijderen.
-duw het telefoonnummer voor een paar seconden en het zal worden verwijderd
-we zijn plannig optellen van de versie up, zal een extra functie van de wijziging later worden toegevoegd.
http://nl.androlib.com/an ... m-banana-adsms-zwFzi.aspx
heb je ooit problemen gehad het onthullen van een privacy toe aan uw vriend of partner?
Als je een zuiver geweten dan maakt het niet toe, maar ons leven gaat niet altijd op die manier.
soms heb je een geheim dat u wilt nu verbergen!
hier is een nieuwe applicatie die duidelijk kan uw probleem oplossen.
U kunt uw SMS-berichten en oproep geschiedenis zoals u dat wilt
downloaden als nu en de bescherming van uw privacy.
★ functie
1. Het is beschikbaar om te verwijderen en de inhoud van alle SMS-bericht te wijzigen.
(telefoonnummer, inhoud, datum, kan de tijd worden veranderd / gewijzigd)
2. Het is beschikbaar voor alle bellen geschiedenissen te verwijderen.
-duw het telefoonnummer voor een paar seconden en het zal worden verwijderd
-we zijn plannig optellen van de versie up, zal een extra functie van de wijziging later worden toegevoegd.
http://nl.androlib.com/an ... m-banana-adsms-zwFzi.aspx
zondag 11 september 2011 om 12:26
quote:nummerzoveel schreef op 11 september 2011 @ 12:22:
Bellen vanaf een 010 nr terwijl je in 020 bent, kan als je vanaf een telefoon belt die in een netwerk zit of als je via een internetaccount belt. Voorbeeldje: bij ons op het werk wordt het nummer van de centrale meegezonden, terwijl er meerdere kantoren vanaf verschillende locaties via diezelfde centrale bellen. Ander voorbeeld: een vriend van mij belt via zijn eigen skypenummer. Het maakt niet uit waar hij op dat moment is, zodra hij belt vanaf zijn account, verschijnt hetzelfde nr in beeld.
En kan dat dan ook uit verschillende landen?
Dus betreffende persoon zit in Spanje maar belt vanuit de VS?
En kan dat dan ook uit verschillende landen?
Dus betreffende persoon zit in Spanje maar belt vanuit de VS?
zondag 11 september 2011 om 12:27
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=588022
Zo kan je ook sms'sjes naar jezelf sturen.
Zo kan je ook sms'sjes naar jezelf sturen.