Smsjes fingeren?

11-09-2011 12:08 50 berichten
Dag digiwonderen en meelezers,

Nieuwsgierig vraagje. Is het mogelijk om smsjes in je telefoon te maken of modificeren?

Bijvoorbeeld door het nummer van een ontvangen sms te wijzigen (zodat het lijkt of je hem van iemand anders hebt gekregen), de datum te wijzigen (zodat het lijkt of je hem op een ander moment hebt gekregen) of de inhoud te wijzigen (zodat het lijkt of je iets heel anders hebt gekregen dan het werkelijke bericht)?

Heel benieuwd naar, alvast bedankt voor de antwoorden!

Edit: ik hoef niet te weten hoe het moet, ik wil alleen weten of het kan! Reden: twijfel over wel/niet besodemieterd worden door mensen die smsjes hebben laten lezen waarvan ik aan de echtheid twijfel. Kortom: kunnen ze het gefingeerd hebben?
Alle reacties Link kopieren
Nou dat lijkt me niet. Verwijderen is denk ik de enige optie maar wijzigen lukt bij mij iig niet ( Iphone)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wil je er iemand inluizen of wordt je erin geluisd?
Ik ben ook wel erg benieuwd naar je motieven hierachter.
En waarom wil je dit weten is mijn eerste vraag?
Lijkt mij dat dat prima mogelijk is. Moet je even googlen hoe dat moet.
Ik denk dat je wel het nummer kunt veranderen. Want als je het nummer van de originele afzender een andere naam geeft, dan lijkt het van iemand anders af te komen.

Voorbeeldje: Het smsje komt van Jan, die telefoonnummer 1234 heeft. Als je dan bij de optie 'wijzigen' bij het nummer 1234 de naam Kees ingeeft, dan staat er bij het smsje volgens mij Kees. Het nummer is dan nog steeds hetzelfde uiteraard, maar je kan er iedere naam aangeven die je wilt.

Of bedoel je dat niet?
Ben ik ook weleens benieuwd naar.

De techniek staat voor niets immers.

Enne nee ik wil niemand erin luizen!

Ben wel bang dat ik er zelf een keer ben ingeluid.

Iemand die van een ander netnummer mij belde maar daar eigenlijk onmogelijk kon zijn.

Zeg maar vanuit 020 bellen dit terwijl de persoon bijna zeker in 010 zat!
Ook benieuwd naar de motieven.

Het kan volgens mij niet.

Of je moet wel heel erg veel verstand hebben van de systemen die tegenwoordig draaien op mobiele telefoons en die echt van binnenuit kunnen 'hacken'. Een simpel trucje bestaat niet.

Wat Molly aangeeft kan iedereen wel trouwens.
Misschien zijn er wel apps voor
Oh, en de reden ervan interesseert mij niet. :-) Waarom interesseren de andere lezers zich daar wel voor, vraag ik me af....
quote:molly74 schreef op 11 september 2011 @ 12:13:

Ik denk dat je wel het nummer kunt veranderen. Want als je het nummer van de originele afzender een andere naam geeft, dan lijkt het van iemand anders af te komen.

Voorbeeldje: Het smsje komt van Jan, die telefoonnummer 1234 heeft. Als je dan bij de optie 'wijzigen' bij het nummer 1234 de naam Kees ingeeft, dan staat er bij het smsje volgens mij Kees. Het nummer is dan nog steeds hetzelfde uiteraard, maar je kan er iedere naam aangeven die je wilt.

Of bedoel je dat niet?Misschien praat ik voor mijn beurt maar denk niet dt ze niet bedoelt. Volgens mij is de vraag of jij vanuit jouw eigen telefoon een sms kan sturen naar iemand met een onherkenbaar nummer of gewijzigde datum
quote:VotesforLeo schreef op 11 september 2011 @ 12:15:

[...]

Misschien praat ik voor mijn beurt maar denk niet dt ze niet bedoelt. Volgens mij is de vraag of jij vanuit jouw eigen telefoon een sms kan sturen naar iemand met een onherkenbaar nummer of gewijzigde datumOh... dat gaat mijn pet te boven dan!
De weergave van SMS-berichten wijzigen

Klik in het beginscherm of in een map op het pictogram Opties.

Klik op SMS-bericht.

Wijzig het veld Gespreksstijl.

Druk op de menutoets.

Klik op Opslaan.

Namen weergeven in de geschiedenis van SMS-berichten

Als u uw weergavenaam weergeeft, wordt deze naam alleen weergegeven in de geschiedenis van uw SMS-berichten, niet in de berichten die u verzendt.

Klik op SMS-bericht.

Stel het veld Namen weergeven in op Ja.

Als u uw weergavenaam wilt wijzigen, typt u een naam naast het veld Weergavenaam.

Druk op de menutoets.

Klik op Opslaan

Namen weergeven in de geschiedenis van SMS-berichten

Als u uw weergavenaam weergeeft, wordt deze naam alleen weergegeven in de geschiedenis van uw SMS-berichten, niet in de berichten die u verzendt.

Klik op SMS-bericht.

Stel het veld Namen weergeven in op Ja.

Als u uw weergavenaam wilt wijzigen, typt u een naam naast het veld Weergavenaam.

Druk op de menutoets.

Klik op Opslaan.

Is dat wat je bedoelt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nikki_28 schreef op 11 september 2011 @ 12:14:

Zeg maar vanuit 020 bellen dit terwijl de persoon bijna zeker in 010 zat!Kan een telefoon niet doorgeschakeld zijn?
Er bestaat wel een speciaal iets , als je een speciaal nummer smst met het nummer van de "zogenaamde verzender" erin lijkt het of degene naar wie je de sms stuurt het van een heel ander iemand gekregen heeft.

Snappen jullie het nog
In de topictitel staat 'fingeren' dus ik denk dat ze het niet alleen maar over de weergave naam heeft.

Als ik een smsje krijg van mijn minnaar en ik wil eigenlijk doen alsof deze komt van een vriendin van mij, dan zou ik dus de weergave naam kunnen veranderen, maar het nummer is nog steeds van mijn minnaar.

Je zou wel een back-up kunnen maken van je smsjes naar bijv. Gmail en dit dan daar wijzigen. Maar dan zijn de 'maak' datum en de gewijzigde datum wel anders.
Bellen vanaf een 010 nr terwijl je in 020 bent, kan als je vanaf een telefoon belt die in een netwerk zit of als je via een internetaccount belt. Voorbeeldje: bij ons op het werk wordt het nummer van de centrale meegezonden, terwijl er meerdere kantoren vanaf verschillende locaties via diezelfde centrale bellen. Ander voorbeeld: een vriend van mij belt via zijn eigen skypenummer. Het maakt niet uit waar hij op dat moment is, zodra hij belt vanaf zijn account, verschijnt hetzelfde nr in beeld.
quote:molly74 schreef op 11 september 2011 @ 12:15:

Oh, en de reden ervan interesseert mij niet. :-) Waarom interesseren de andere lezers zich daar wel voor, vraag ik me af....

Zo denk ik ook!

Vraag me ook altijd af waarom mensen gelijk nieuwgierig zijn naar de motieven!
En via internet bestaan 'stuur gratis sms' diensten, waarbij je zelf het nummer van de afzender in moet tikken. Dan kun je dus ook een ander nummer gebruiken dan je eigen nummer.
Hoe zeker bent u in uw persoonlijk leven?

heb je ooit problemen gehad het onthullen van een privacy toe aan uw vriend of partner?

Als je een zuiver geweten dan maakt het niet toe, maar ons leven gaat niet altijd op die manier.

soms heb je een geheim dat u wilt nu verbergen!

hier is een nieuwe applicatie die duidelijk kan uw probleem oplossen.

U kunt uw SMS-berichten en oproep geschiedenis zoals u dat wilt

downloaden als nu en de bescherming van uw privacy.

★ functie

1. Het is beschikbaar om te verwijderen en de inhoud van alle SMS-bericht te wijzigen.

(telefoonnummer, inhoud, datum, kan de tijd worden veranderd / gewijzigd)

2. Het is beschikbaar voor alle bellen geschiedenissen te verwijderen.

-duw het telefoonnummer voor een paar seconden en het zal worden verwijderd

-we zijn plannig optellen van de versie up, zal een extra functie van de wijziging later worden toegevoegd.

http://nl.androlib.com/an ... m-banana-adsms-zwFzi.aspx
Ik denk dat mensen nieuwsgierig zijn omdat ze een ander niet graag helpen om de boel te besodemieteren, terwijl ze een besodemieterd persoon wel graag helpen om de waarheid te vinden.
Ja, het kan dus.
quote:nummerzoveel schreef op 11 september 2011 @ 12:22:

Bellen vanaf een 010 nr terwijl je in 020 bent, kan als je vanaf een telefoon belt die in een netwerk zit of als je via een internetaccount belt. Voorbeeldje: bij ons op het werk wordt het nummer van de centrale meegezonden, terwijl er meerdere kantoren vanaf verschillende locaties via diezelfde centrale bellen. Ander voorbeeld: een vriend van mij belt via zijn eigen skypenummer. Het maakt niet uit waar hij op dat moment is, zodra hij belt vanaf zijn account, verschijnt hetzelfde nr in beeld.

En kan dat dan ook uit verschillende landen?

Dus betreffende persoon zit in Spanje maar belt vanuit de VS?
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=588022

Zo kan je ook sms'sjes naar jezelf sturen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven