Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.

"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"

Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.

Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.

Herkenning?
quote:eefie_says_hi schreef op 06 september 2013 @ 21:22:

De nicht van mijn man schreef de meest hilarische statusupdates door elk taalgevoel dat ze had helemaal achterwegen te laten

"pff es eg erg niet normaal druk baby ziek band lek vaas viel whee whee baby huilt rent hond weg"

Uhm wat?
De drie ergste personen in mijn lijst:

Een meisje zonder schaamte, die zet gerust op Facebook dat ze al 2 weken ongesteld is, of overtijd is en maar eens naar de dokter moet (geen grap) en vertelt ze uitgebreid over haar cupmaat ('Net geshopt, mijn borsten zijn kleiner geworden, heb nu cup ...') Ook bespreekt ze haar relatie op Facebook met anderen via statusupdates (terwijl haar vriend mee kan lezen en de rest van de wereld ook, want al haar posts staan op public). Het gaat dan vooral om dingen ten tijde van ruzie ('Ja ik weet niet wat hij wil hoor, ik zie hem bijna niet meer, weet niet wat hij uitspookt').

En misschien ben ik heel preuts, maar ze post ook foto's van pasgekochte lingerie (en ze is niet bepaald het type dat je als sexy zal bestempelen), wat ik nooit zou doen, gaat niemand een kloot aan wat ik onder mijn kleding draag. Maar dat is toch het minst erge van wat ze deelt haha

De moeder van het bovenstaande meisje, type: 'ik doe graag mee met jongeren, ook al ben ik 30 jaar ouder'. Eindeloze updates in tenenkrommend 'hip' Nederlands; 'was eg lache vanmiddag, mijn dochter kan goed koke; lkkr stoofie blablaba gehad'. Daarnaast houden ze ook hele gesprekken via statusupdates met elkaar ipv in de chat, met vage inside humor, foute plaatjes, ranzige opmerkingen etc. Eigenlijk is de gehele familie behoorlijk tokkie, want een andere dochter bemoeit zich er ook graag mee en die vertelt ook graag over haar toiletproblemen, haar behoefte aan een vent etc etc. Ik wil niet eens weten waar hun gesprekken tijdens een familiediner overgaan als de computer uitstaat *kotssmiley I need u now*

Derde is een gradatie minder weg, maar alsnog een beetje triest: iedereen weet dat jongen in kwestie het grootste deel van zijn tijd thuis alleen doorbrengt en zijn werk niet heel veel voorstelt, maar op FB doet hij het overkomen alsof hij manager is, het vreselijk gezellig heeft en dat benadrukt hij door foute Engelse teksten neer te plempen als 'enyoying live'en het zeer ironische 'be yourself'. Of in de vorm van songteksten waarvan hij de betekenis niet snapt.

Eigenlijk moet ik ze alle drie ontvrienden, maar soms moet je wat te lezen en te lachen hebben (en hier te klagen hebben haha)
Wat ben ik blij dat mijn facebook nog redelijke normale mensen schrijven.:)
Zo had ik ook eens iemand die uitgebreid ging beschrijven dat ze ongewenst zwanger was en een abortus liet plegen. Dat vond ik ook wat ver gaan.
mijn moeder ging op haar tijdlijn een hele conversatie houden met de moeder van mijn beste vriendin. Eerst begon het nog onschuldig (johh wat wonen 'vriendin en vriend' mooi zeg, goed voor elkaar). En toen begonnen ze over mij 'nu biobitch nog'. jaa die vind haar weg wel, mag trots zijn op dit en dat en zus en zooo. En toen kwam de reactie van mijn ma: ja dat zeg ik ook altijd maar ze is altijd zo wanhopig op zoek'. (misschien 1 date per half jaar die nooit verder gaat dan een drankje drinken, terwijl mijn broer 4 vrouwen per week afwerkt... wie is er dan wanhopig!)

Heb moeders maar even een fb cursus gegeven. Ik hoef niet zo nodig vol op tijdlijn bediscussieerd te worden :P
Ik ken ook een verschrikkelijke aandachttrekker!

Ben een keer een week met haar wezen skien, nou iedereen moest horen dat ze was gevallen en dat ze nu een blessure had enz enz schaamde me gewoon dat ik bij haar hoorde.

Op fb is het niet veel anders, ze heeft nu weer een andere blessure opgelopen. Natuurlijk vervelend voor haar maar om daar nou zo vaak ies van de posten, dat ze ene brace heb incl 4 foto's, röntgenfoto's komen op fb, dat ze naar de dokter is geweest, dat ze bij de fysio is enZ enz. En als iemand reageert zet ze nog een heel verhaal eronder.

Laatst had iemand gepost van wie gaat er mee een stukje fietsen vandaag?

Had zij geantwoord: ik zou wel willen als ik in de buurt ben en het 2 maanden verder was. Want ik heb nu blessure aan..... Enz.

Ik dacht echt omg! Hoezo aandacht vragen!

Maar ontvrienden doe ik niet, vind het wel grappig om haar verschrikkelijke aandacht post elke x weer te lezen.
@biobitch: haha, dat is idd een fb-cursus waard:-)
ik heb er 1 die elke avond verteld dat ze vroeg gaat slapen omdat ze volgende ochtend moet werken, en dan de volgende ochtend post ze 'werken!'. Tenzij ze naar school gaat, dan zegt ze dat.

en een collega, die post dat ze altijd heeel veeel moet werken. Maar ze vertelt er niet bij dat ze drie baantjes heeft en dat ze het zichzelf zeg maar aandoet.
Ruzies uitvechten via FB vind ik zo not done. Echt, ik vind het gewoon asociaal.

Ook zo'n jongen op FB. Hij is gescheiden en koestert nogal wat wrok richting zijn ex. Sinds kort heeft hij een nieuwe vriendin en elk weekend plaatst hij een paar foto's van de koppen koffie die ze samen drinken of het broodje dat ze samen eten bij de La Place. Ex reageert dan met iets als "Ik dacht dat jij geen geld meer had, voor de kids doe je ook niks". En dan gaat het verder.

Zó tokkie en zó aso maar stiekem toch leuk om te lezen (leedvermaak)

En inderdaad de mensen die een cryptische omschrijving op FB zetten maar niet willen zeggen wat er aan de hand is. Is gewoon aandacht zoeken.

Of de plaatjes "Like dit als je tegen dierenmishandeling bent". Alsof je er "voor" kunt zijn. Zó stom. Of "deel dit als je nog steeds smoorverliefd bent op je partner"
quote:Ikje86, 23 minuten geleden

Ik ken ook een verschrikkelijke aandachttrekker!

Ben een keer een week met haar wezen skien, nou iedereen moest horen dat ze was gevallen en dat ze nu een blessure had enz enz schaamde me gewoon dat ik bij haar hoorde.

Op fb is het niet veel anders, ze heeft nu weer een andere blessure opgelopen. Natuurlijk vervelend voor haar maar om daar nou zo vaak ies van de posten, dat ze ene brace heb incl 4 foto's, röntgenfoto's komen op fb, dat ze naar de dokter is geweest, dat ze bij de fysio is enZ enz. En als iemand reageert zet ze nog een heel verhaal eronder.

Laatst had iemand gepost van wie gaat er mee een stukje fietsen vandaag?

Had zij geantwoord: ik zou wel willen als ik in de buurt ben en het 2 maanden verder was. Want ik heb nu blessure aan..... Enz.

Ik dacht echt omg! Hoezo aandacht vragen!

Maar ontvrienden doe ik niet, vind het wel grappig om haar verschrikkelijke aandacht post elke x weer te lezen.Omg, zo een heb ik er ook. Ook hele verhalen over wat ze nu niet allemaal kan doen met haar kinderen.
Ook irritant vind ik de mensen die van die foto's delen van Mark Rutte waar dan een tekst bij staat over hoe slecht we het in Nederland hebben. Gezeur, als politicus kun je het toch nooit goed doen en iedereen stemt maar toch lopen ze te klagen. En natuurlijk zijn sommige dingen niet leuk maar we hebben het relatief goed in Nederland. Altijd dat eeuwige geklaag, bah!
Ik heb iemand op FB geblokt die elke dag van elke scheet van haar kind een foto plaatste, jochie is 5 maanden oud en ik weet wat hij eet, hoevaak hij poept, dat hij geen flesje meer wil, wanneer hij voor het eerst ging zwemmen, wanneer hij om kan rollen etcetera etcetera.

En dan die commentaren erbij; oh wat een poepie/knappert/kijk mijn knappe kleinzoon, wat een lekker ding, oh zo eigenwijs. Niet erg hoor, maar elke dag?! En eerlijk gezegd is het ook nog eens best wel een lelijkerd

Ook iemand die voor een behandeling was opgenomen in een kliniek en elke dag een tekst of foto poste met het bijschrift; @theclinic. Toppunt van aandachttrekkerij maar ergens zó hilarisch
This is not kosher!
Iemand schreef in dit topic dat één van haar FB vrienden een foto van een drol geplaatst had omdat dat jochie voor het eerst op het potje gepoept had. GAD-VER-DAM-ME! Hoe verzint iemand het? Ik zou daar wat van zeggen en die persoon vervolgens ontvrienden.
De voetbaluitslagendeler

Jaaaa 1-0

Status 2; kut penalty

Status 3; godzijdank! Mis

Status 4; 1-1

Etc etc . Werd bij mij een 'status' ontvriend.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:minnimouse schreef op 07 september 2013 @ 09:40:

Iemand schreef in dit topic dat één van haar FB vrienden een foto van een drol geplaatst had omdat dat jochie voor het eerst op het potje gepoept had. GAD-VER-DAM-ME! Hoe verzint iemand het? Ik zou daar wat van zeggen en die persoon vervolgens ontvrienden.Haha ik heb een oud collega die elke vordering van de zindelijkheidstraining van haar zoontje op FB plaatst, inclusief de stickerkaart en elk moment dat hij op het potje was geweest. Erg sneu voor het jochie, maar die van jou slaat wel echt alles!
This is not kosher!
Geweldig deze verhalen!

I love FB!

Laatst was de kat van iemand overleden.

6(!!!) X per dag zette ze statusupdates over hoe ze hem miste, mijn timeline vol met foto's band die kat, daaaaagenlang! Pfff.

Ik heb haar updates inmiddels geblockt.

Zo ook een vriend die updates doet als; vandaag naar de Dirk van den Broek ipv de Ah.

Ja en? Tjiezus.

Ook iemand die echt elke dag update: werken , zo moe, geen zin enz...

Wat ik dan wel weer grappig vind is de 'hobbies' van mensen: de ene plaatst alleen maar fotot's van paarden, de andere kinderen, de andere honden, katten, eten enz.

Of de frustratie die het veroorzaakt; ben je uit eten, doet iemand inchecken en dan 2000 X kijken; niemand heeft mijn foto geliked!

Jantje is wel online want hij heeft net de foto van Jopie geliked!

Heerlijk!
De dagelijke automatische appshare als 'huppeldepup heeft 5km gelopen'

Who cares
Vorig jaar kwam er op mijn nieuwsberichtenpagina een foto van overleden baby voorbij. Iemand van mijn vrienden had deze foto geliked...

Ik was behoorlijk geshockeerd en heb een klacht naar Facebook gestuurd.

Prima dat je prive een foto maakt als ouder van een overleden kind, maar zorg er voor dat wildvreemden hier niet mee geconfronteerd worden.
Dat is zeg maar echt niet zo mijn ding en dan heb ik altijd zoiets van doe het dan maar niet.
Oja @ adurobal, die heb ik ook, compleet met plaatje van de gelopen route...

Of mensen die niet snappen dat iedereen kan meelezen dat ze weer een ei bij 1 if ander spel hebben gekregen.

Dat je precies kunt zien hoe vaak en wanneer ze spelen..

Dode babies heb ik gelukkig nog nooit gezien, dat gaat wel heel ver.
Sorry; adorabull :-)
quote:eefjewentelteefje schreef op 07 september 2013 @ 09:46:

Geweldig deze verhalen!

I love FB!

Laatst was de kat van iemand overleden.

6(!!!) X per dag zette ze statusupdates over hoe ze hem miste, mijn timeline vol met foto's band die kat, daaaaagenlang! Pfff.

Ik heb haar updates inmiddels geblockt.

Zo ook een vriend die updates doet als; vandaag naar de Dirk van den Broek ipv de Ah.

Ja en? Tjiezus.

Ook iemand die echt elke dag update: werken , zo moe, geen zin enz...

Wat ik dan wel weer grappig vind is de 'hobbies' van mensen: de ene plaatst alleen maar fotot's van paarden, de andere kinderen, de andere honden, katten, eten enz.

Of de frustratie die het veroorzaakt; ben je uit eten, doet iemand inchecken en dan 2000 X kijken; niemand heeft mijn foto geliked!

Jantje is wel online want hij heeft net de foto van Jopie geliked!

Heerlijk!

Oh vreselijk die mensen die van die nietszeggende updates hebben en maar klagen. "Pfff geen zin", "Pff tis weer maandag", "Pffff wat een weertje". Ik blokkeer dit soort mensen.

Ik ken ook iemand die een miskraam gehad heeft. Heel verdrietig natuurlijk maar een jaar na dato zat ze nog steeds foto's te liken, van die wincacties, met teksten erbij als "Ik wil winnen, mag ik ook een keertje geluk hebben?".
Ergste wat ik las: dochter nu 4 dagen op kamp, oh wat mis ik haar. Nu weet ik een beetje hoe mijn zus zich voelt...

Zus had net een kind verloren aan ongeval!

Schandalig!!

En eentje die een heel zwaar leven heeft, nooit geld, problemen met ex. Ik heb een keer een liedje bij haar gepost: ik heb een heel zwaar leven ;) ik ben ontvriend.
quote:mimootje schreef op 07 september 2013 @ 10:05:

Ergste wat ik las: dochter nu 4 dagen op kamp, oh wat mis ik haar. Nu weet ik een beetje hoe mijn zus zich voelt...

Zus had net een kind verloren aan ongeval!

Schandalig!!

.Kin op grond.... Hoe kun je dat je strot uitkrijgen zeg!! Ik zou als zus haar niet ontvrienden, maar ontzussen. Als fb vriend zou ik er zeker iets van zeggen.
quote:Biebeliee schreef op 06 september 2013 @ 21:00:

Ik heb sowieso ontzettend de schijt aan mensen die alles op hun FB in het Engels schrijven omdat ze misschien één Engelstalige FB vriend hebben. (of dat zelfs niet eens)Hier maak ik me schuldig aan. Mijn Engels is niet perfect maar de helft van mijn vrienden op Facebook zijn internationaal dusss...
Here I am - now what are your other two wishes...
Ik lees net op Facebook dat de vriend die regelmatig met zijn vriendin en dochtertje bij mij op bezoek komt, sinds twee maanden een open relatie heeft. Ik weet toch vrij zeker dat zijn vriendin daar niks van weet Vandaar misschien ook dat hij er twee Facebookaccounts op na houdt?
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven