Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.

"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"

Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.

Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.

Herkenning?
Vandaag gesmuld van diverse posts van een vrouw, op de FB van een man. Hij is getrouwd en heeft een gezin. Zij is volgens mij in de veronderstelling dat ze priveberichten stuurt. Ik krijg er rode oortjes van .....

Sex in detail en wanneer doen we het weer?
Of, iets heel anders, familieleden (niet de ouders) doe geboortes aankondigen. Vaak met naam en foto.
De nicht van mijn man schreef de meest hilarische statusupdates door elk taalgevoel dat ze had helemaal achterwegen te laten

"pff es eg erg niet normaal druk baby ziek band lek vaas viel whee whee baby huilt rent hond weg"

Uhm wat?
Weer een nieuwe update.

" Pietje de aardbeien smaken heerlijk"

Waarom?????
Kvdt76 daar had ik er vandaag ook weer een van. Dat vind ik echt niet kunnen dat is aan de ouders.
Bergje daar wil ik ook vrienden mee worden. Klinkt hilarisch en vol plaatsvervangende schaamte.
quote:laurentien1979 schreef op 06 september 2013 @ 21:22:

Kvdt76 daar had ik er vandaag ook weer een van. Dat vind ik echt niet kunnen dat is aan de ouders.Precies
Ik ken iemand die heel vaak status-updates deelt die al een jaar oud zijn. Bijvoorbeeld: dit meisje is vermist, mijn motor is gestolen help hem vinden. En dan dus van 1 of 2 jaar geleden...

Ik vind het ook altijd verbazingwekkend hoeveel ik kan meelezen op fb pagina's van onbekende mensen. Een tijdje terug kon ik het uitgebreide verhaal lezen van een veel te vroeg geboren tweeling, waarvan er één overleden was. Ik snap niet dat mensen dat voor de hele wereld zichtbaar willen hebben.

Het merendeel van de gebruikers weten niet eens hoe de instellingen werken.
Al eerder genoemd maar ook zwaar irritant, heel veel updates per dag. Naar aanleiding van dit topic even een kleine telling gedaan. Van een kennis heb ik vandaag 21 updates zien verschijnen. 11 updates met een foto van een kat erbij en 18 updates hadden direct of indirect betrekking op een kat.

En zij is ook van de vage updates. Ik heb het zo zwaar maar vertel lekker niet waarom. En ik vertrouw niemand. Grrrrrrrr.....

Ga haar vanavond nog ontvrienden
Mijn eigen moeder doet dit.

Als ik er wat van zeg, zegt ze "lache"
Het Viva forum is papaja.
Naast familielid vloekte behoorlijk in zijn status. Die heb ik maar geblokkeerd. Was ook nog iemand van in de 40. Hoe kinderachtig kun je zijn.

Ook hilarisch iemand die om de 6 maanden een andere liefde van haar leven heeft.
Ik heb een ontzettend hekel aan overlijdensberichten en foto's van mensen die dood zijn. Net als gruwelijke foto's van mishandelde dieren/kinderen etc.

Dat soort dingen hoeft voor mij echt niet op facebook. Gelukkig niet zo heel veel in mijn tijdlijn. Maar dan nog...
Afgelopen week ging iemand suvaivellen....
quote:eefie_says_hi schreef op 06 september 2013 @ 21:22:

De nicht van mijn man schreef de meest hilarische statusupdates door elk taalgevoel dat ze had helemaal achterwegen te laten

"pff es eg erg niet normaal druk baby ziek band lek vaas viel whee whee baby huilt rent hond weg"

Uhm wat?
Ik beken; ik heb me net ook schuldig gemaakt aan een ietwat cryptisch FB bericht en dat terwijl ik er een hekel aan heb bij anderen.

Het toppunt, iemand z'n vreemdgaan, de daaropvolgende ruzie met vrouw, en het weer goedmaken proces op FB inclusief reacties van familie en vrienden, of nou ja, toppunt, dieptepunt, meer.
De week van de zoon, en de week van de dochter,

99% van de mensen deelt dit niet, deel dit als je een hart hebt...

Dat soort kolder,
quote:eefie_says_hi schreef op 06 september 2013 @ 21:22:

Uhm wat?Pure poëzie....
Ik heb alleen 1 facebookvriend die slechte tegeltjesspreuken over echte vriendschap deelde 3 keer per dag na zijn scheiding. Hij was echt flink depressief, vond ik eigenlijk wel zielig. Inmiddels is hij erg blij met zijn nieuwe pup en zijn de berichten weer positief, bijna altijd over de pup.
Oh, en foto's van zielige, zieke kinderen...dat zet je toch niet op FB?!
quote:Biebeliee schreef op 06 september 2013 @ 21:00:

Ik heb sowieso ontzettend de schijt aan mensen die alles op hun FB in het Engels schrijven omdat ze misschien één Engelstalige FB vriend hebben. (of dat zelfs niet eens)

Ja, dat snap ik ook niet. Mijn neef doet dat. Ik lees het nooit.

Moet dat interessant lijken ofzo?
Mensen die heel vaak een hoax delen, er er ook helemaal over de zeik van gaan (flitspalen in een reclamezuil enzo)
quote:mars.74 schreef op 06 september 2013 @ 21:41:

Mensen die heel vaak een hoax delen, er er ook helemaal over de zeik van gaan (flitspalen in een reclamezuil enzo)Uhuh, zelfde persoon als de status-updates van een jaar oud. Meestal komen die dan ook een jaar nadat de hele hoax geweest is.
Laatst iemand eruitgeknikkerd die bleef volhouden dat het echt waar was dat kinderen op scholen drugs krijgen in de vorm en smaak van een aardbeisnoepje. Uhuh...
Wat een herkenning! Vaak is het erg irritant. Zo heb ik wat collega's op facebook die vaak de spreuken "deel dit als je een trotse moeder bent" deelt. Het zijn altijd dezelfde mensen en vaak gaan de statusupdates over hetzelfde onderwerp, zoals hun hond, kat, zoon/dochter. Waar ik me ook aan kan ergeren is het missen van interpunctie in berichten. Mijn moeder is hier supergoed in en ik kan me daar echt aan ergeren :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven