Sommige Facebook berichten grrr

06-09-2013 20:05 3405 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net weer een pareltje op iemands fb.

"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"

Ligt het aan mij of is dit gewoon irritant. Waarom zet je iets op fb als je het niet wilt vertellen? En dan krijg je dus berichtjes van mensen die het blijkbaar snappen met knuffels en dat ze snappen dat niet wordt gezegd waar het over gaat.

Ik weet het ik kan deze persoon of haar berichten blokken. Het is meer dat ik me er over verwonder waarom je iets openbaar deelt terwijl je het niet wilt delen.

Herkenning?
quote:mieke1966 schreef op vrijdag 06 september 2013 20:49 Alles op fb is aandachts geil dus wat dat betreft vind ik zo'n berichtje niet raarder dan foto's van jezelf en dan allemaal met van die berichtjes er onder met "wat ben je toch een mooie vrouw" enz.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrr Fb.

Ja zo iemand heb ik ook op fb, de foto's die ze plaatst zijn zo genomen dat het nog wat lijkt. En dan al die reacties, wow mooie vrouw, lekker ding, prachtig..

En dan denk ik, ben ik serieus de enige die het een lelijke gemaakte rotkop vind?!
quote:Starshine schreef op 09 september 2013 @ 23:48:

Zielig hoor Drammer

Vandaag vertelde mijn schoonzusje op fb dat ze een huis gaat kopen met haar vriend. Ook sneu dat ze niet gewoon ons allemaal persoonlijk gebeld heeft.Ik heb het vandaag maar op twitter gegooid, aangezien FB kennelijk not done is en m'n telefoon nog thuis ligt
Later is nu
Vandaag op FB:

"Wil er iemand mee naar de Jumbo want het regent?"

Geen reactie ...

"Hallo???"

quote:momodoe schreef op 10 september 2013 @ 12:01:

Mensen die hun "zogenaamd" geweldige leven delen brrrrr

Bossen bloemen, cadeautjes en weet ik niet wat ze almaar krijgen. Geloof dat nooit zo.Wat een wantrouwen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ow ja, hier eenpaar updates van een kerel:

-heb ik weer file op de n35

-zo maar weer slapen

-onderweg naar huis heen

- bah

- zo maar weer eens beginnen aan t avondeten

- ik wil niet meer op de tweede plaats komen ik ben er klaar mee.vanaf nu gaat het roer om.

- bah

- gvd

dus....
De schoonzus en zwager van mijn zus zetten werkelijk alles op FB

Zij:

' lekker dagje weg met m'n mannetje' en dan reageert hij met 'ik hou zoveel van je schat '

En 100000 foto's van de kinderen. Waar ze scheel kijken, hun onderbroek boven de broek uitkomt of iets anders waardoor ze over 5 jaar hun ouders vervloeken. Hilarisch, ik sms ze altijd naar m'n zus en dan lachen we er samen om.

'Vroeger' op Hyves had ik n forum vriendin die eerst 100 foto's postte tijdens de vakantie en een week later 'heb je zo'n mooie vakantie samen, zegt ie ineens dat hij niet meer van je houdt' Die soap heb ik uitgebreid gevolgd

Dieptepunt was trouwens n foto van n kist met foto erop met de tekst 'dag lieve mama, ik zal je nooit vergeten' OMG waarom in godsnaam

Hoe kun je überhaupt aan FB denken tijdens de begrafenis van je moeder?

Ik erger me trouwens ook aan te veel 'zie mij hip zijn' Posts... Ik heb nogal wat vrienden in de horeca en elk feestje, elke naborrel wordt beschreven.. Ik stel me dan voor dat iedereen vooral met z'n iphone voor de neus zit
Oeh kunnen we ook geen topic openen over (telefoon)gesprekken die je hoort in de trein?

Gister zat er n meisje naast me te bellen:

Nee ik moest van de psychiater naar huis voor een time-out. Anders moest ik naar de gesloten afdeling

Ok...
Zo'n moeder die even een berichtje stuurt van "succes etc" vind ik dan wel weer lief.

Net zoals ik me niet zou kunnen storen aan dat "hoe laat gaat je vliegtuig" verhaal... ik communiceer ook meer via facebook dan anders met mijn moeder als ze in het buitenland zit. Want grote kans dat ze dat eerder leest dan whatsapp of een smsje..en meestal is dat in prive berichten maar als dat een x op een tijdlijn is...ach...big deal.

Je kunt je dan overal wel aan gaan ergeren. Ik vind dingen pas irritant worden als het altijd van hetzelfde is en dat elke dag. Een keer een zielige (of juist een halleluja!) post is niks mis mee...het wordt vervelend als het elke dag halleluja- of psych-tijd is.

Daarbij: het is hun eigen facebook. Ze mogen ermee doen wat ze willen. Als ik het niet trek dan unsubscribe of unfriend ik gewoon
quote:vivadiva85 schreef op 11 september 2013 @ 08:59:

Oeh kunnen we ook geen topic openen over (telefoon)gesprekken die je hoort in de trein?

Nee ik moest van de psychiater naar huis voor een time-out. Anders moest ik naar de gesloten afdeling

Ok...
Een goede vriend van mij heeft laatst een echo foto op zijn TL gezet.

Ik was best verontwaardigd en zei nog tegen man dat ik het echt niet leuk vond dat ik via FB erachter moet komen dat ze een kindje kregen.

Hij had me dat toch persoonlijk kunnen vertellen?

Een paar uur later plaatste hij een foto van zijn zwangere poes

Achteraf goeie grap.
Nou, heel herkenbaar allemaal.

Wat ik zo vreemd vind: mensen (vrouwen in dit geval) die het over hun man hebben en dan schrijven 'mannetje' of 'ventje'. Ik heb wel een gereageerd met "is 'ie gekrompen dan? Zaterdag was hij nog een kop groter dan ik en nu praat je over 'me mannetje'"

Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Ik denk dat mijn man gek zou worden als ik hem zou aanduiden als een 'mannetje/ventje'.
quote:vivadiva85 schreef op 11 september 2013 @ 08:59:

Ok... ik moest lachen maar ergens is het heel triest natuurlijk.
Zooo herkenbaar allemaal dit.

Ik was laatst ook verontwaardigd. Mn schoonzus is zwanger, en had 2 wkn terug de 20wkn echo. Dus ik had haar geappt van 'alles goed met de kleine en wat wordt het?'

Stuurt ze terug: "Ja, alles goed. Ik zet zo op Facebook wat het wordt."

Da's toch ook raar? Of ligt dat aan mij?
Nee rare updates zie ik niet zo veel. Wel heb ik vriendschapverzoeken die ik dan accepteer en dan laat die persoon nooit wat van zich horen. Blijkbaar willen ze dan even loeren hoe je in het leven staat ofzo. Ook leuk zijn vriendschapsverzoeken van mensen die je accepteert en die gelijk in een gesprekje op FB beginnen over iets negatiefs dat ze over je gehoord hebben. "Ik hoorde dat je bent gescheiden. Wat zul jij je rot voelen" "Nee hoor. Zeer amicaal gegaan. Gaat best goed allemaal." en dan laten ze niets meer van zich horen... Vreemd.
quote:Zij-van-boven schreef op 11 september 2013 @ 09:17:

Nou, heel herkenbaar allemaal.

Wat ik zo vreemd vind: mensen (vrouwen in dit geval) die het over hun man hebben en dan schrijven 'mannetje' of 'ventje'. Ik heb wel een gereageerd met "is 'ie gekrompen dan? Zaterdag was hij nog een kop groter dan ik en nu praat je over 'me mannetje'"

Brrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Ik denk dat mijn man gek zou worden als ik hem zou aanduiden als een 'mannetje/ventje'. Je reactie is mogelijk nog tenenkrommender dan het gebruik van "me mannetje"
quote:laurentien1979 schreef op 06 september 2013 @ 20:05:

"Ik heb het zwaar maar ga niet uitleggen waarom"

Ik zou op mijn handen moeten gaan zitten om niet de volgende reactie te typen:

"oh gelukkig, dan heb ik ook geen last van je"
Ik spreek toch geen Chinees?!
Ik ga nu pas reageren, maar dat soort berichten sla ik maar gewoon over.

Ik heb trouwens weleens zo'n vriend gehad die dat real life ging doen: zuchten en steunen en zeggen dat hij zo zielig was, maar weigerde dan te vertellen waarom. En dan zit je daar maar een beetje naast.
Ja, ik heb er ook mensen tussen die dat doen. Heel irritant en aan de andere kant ook weer zo lachwekkend/typisch voor deze bepaalde personen, dat ik het eigenlijk maar gewoon als humor ben gaan zien.
Ik lach altijd heerlijk om dat soort berichten,hele echtelijke ruzies heb ik al voorbij zien komen op feestboek..

Heerlijk al die feestboek trash..
Ik erger me niet zo snel aan dingen op FB, zolang het maar afwisselend is. Of het nu orgineel of afgezaagd is, ik vind het leuk als mensen van alles en nog wat delen. De ene dag een slechte dag, dan een goede, soms wat belangrijks te delen en dan weer iets onnozels... heerlijk vind ik dat.

Ik vind het pas vervelend worden wanneer iemand slechts 1 soort posts kan plaatsen (altijd de like en share acties, of altijd over het kind/weer/werk/politiek...enz). En mensen die alleen maar negatief zijn en FB gebruiken als een klaagpaal, die ontvriend ik ook, want dat wordt ik echt heel snel zat.
Oh, en ik bedenk me net, waar ik ook slecht tegen kan, dat zijn de Facebook-activisten. Van die mensen die om de haverklap artikelen over vage onderzoeken plaatsen, met teksten erbij als "Wanneer stoppen we nu eens met ons te laten misleiden door...."
Ook vreselijk vind ik die updates over pesten/echte vrienden.

"Als jij een echte vriend bent plaats je dit ook op je facebook"

of

Iets over een leerkracht en een verfrommeld papiertje, want bij pesten blijven er sporen achter, dus denk goed na voor je iemand pest. En dat wordt dan door dertigers geplaatst, niet door meisjes van 12.
Oh crap het is weer 11 september....

en dan komen dit soort Photoshop pareltjes weer voorbij
Let love rule!
quote:NYC schreef op 11 september 2013 @ 10:22:

Ook vreselijk vind ik die updates over pesten/echte vrienden.

"Als jij een echte vriend bent plaats je dit ook op je facebook"

of

Iets over een leerkracht en een verfrommeld papiertje, want bij pesten blijven er sporen achter, dus denk goed na voor je iemand pest. En dat wordt dan door dertigers geplaatst, niet door meisjes van 12.o god ja dat zijn idd van die onnozele berichten dat je denkt 'wat een simpele ziel'
quote:Tashy schreef op 11 september 2013 @ 10:24:

Oh crap het is weer 11 september....

en dan komen dit soort Photoshop pareltjes weer voorbij OMG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven