Spam van een oud mail account

22-02-2011 18:28 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren belde mijn broer om te vertellen dat hij al een aantal keren spam-mail van mij heeft ontvangen. Het bleek dat hij berichten van mij kreeg vanaf een e-mail account die ik al zeker 5 jaar niet meer gebruik. Een hotmail-account die verder nog wel toegangelijk is voor mij. Zeker 10 jaar gebruikt en staan nog wat leuke mailtjes dus gooi ik hem niet weg.

Ik logde gisteren even weer in en zag dus dat meerder mensen mij hebben gemaild om me te informeren dat ze spam van me kregen via dat adres... Zelfs mensen die ik jaren niet meer heb gesproken. Mail die ze kregen bevatte een link naar amerikaanse site over afvallen.

Ik heb mijn paswoord maar gewijzigd en alle mensen uit het adresboek gedelete. Hoop dat dit voldoende is??

Iemand enig idee, hoe dit mogelijk is?
Here I am - now what are your other two wishes...
Vervelend!

Maar waarom stuur je die leuke mailtjes niet door naar je nieuwe adres en hef je de oude op?
Je wachtwoord veranderen en je adresboek deleten is inderdaad voldoende.

Ik heb er ook last van gehad, heel vervelend maar nu is het versturen van spam via mijn mail over. Ik krijg af en toe nog wel eens een spam bericht vanuit mijn hotmail naar mezelf gestuurd maar ik verstuur die niet meer naar anderen.
quote:JackyJacky schreef op 22 februari 2011 @ 18:35:

Vervelend!

Maar waarom stuur je die leuke mailtjes niet door naar je nieuwe adres en hef je de oude op?Ja was ik al eens mee bezig, helaas kan dit niet met één druk op de knop. Het betreft zo'n 3000 mailtjes.
Mijn moeder heeft hetzelfde met een actief account.. Ik denk dat ze ooit zelf op een spamlinkje geklikt heeft. Hoe zorg ik er voor dat ze er af komt? Ze wil haar emailaccount wel houden!
quote:christina schreef op 22 februari 2011 @ 18:39:

Je wachtwoord veranderen en je adresboek deleten is inderdaad voldoende.

Ik heb er ook last van gehad, heel vervelend maar nu is het versturen van spam via mijn mail over. Ik krijg af en toe nog wel eens een spam bericht vanuit mijn hotmail naar mezelf gestuurd maar ik verstuur die niet meer naar anderen.

Okay, dat klinkt hoopvol.

Heel vervelend inderdaad. Zag namelijk ook dat in mijn adresboek nog een paar ex-vriendjes stonden...
quote:SweetSummer schreef op 22 februari 2011 @ 18:44:

Mijn moeder heeft hetzelfde met een actief account.. Ik denk dat ze ooit zelf op een spamlinkje geklikt heeft. Hoe zorg ik er voor dat ze er af komt? Ze wil haar emailaccount wel houden!

Adresboek verwijderen en beter op een andere manier registreren ... in een worddocument op bureaublad ofzo!

Ik kwam er achter dat i.i.g. alle mensen in mijn adresboek die spam kreeg. Die verwijderen en voor de zekerheid ook maar even wachtwoord veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven