Squeezebox

23-02-2011 14:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

In het kort mijn "probleem": wij wonen in een gebied waar radio-ontvangst erg slecht is, we kunnen eigenlijk maar 2 of 3 zenders redelijk ontvnagen en that's it.

Nu heb ik ergens op een weblog gelezen van iemand die een Squeezebox had aangeschaft, zover ik het begrijp kun je dan draadloos overal in huis via internet radio luisteren. Dat is wat ik er van snap. Is het echt zo simpel als ik denk: je kunt de Squeezebox neerzetten waar je wilt en dan naar elke zender luisteren die je wilt? Moet je computer dan ook altijd aanstaan en kan een leek het installeren? Ik ben nl. nogal een digibeet en weet nét hoe mijn computer aan en uit moet.

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, ik hoor het graag.
Is je radio-ontvangst slecht via de ether of via de kabel?
Ik woon in een soort van buitengebied, dus hier nog geen kabel of digitale ontvangst. Via de ether dus en kan de meest gangbare zenders als bv. Veronica, 538 en Sky al niet eens ontvangen, alleen 3FM en wat lokaals.
Hoe kijk jij dan tv?
Via de schotel....
Wow, bestaat dat nog? Kan je geen radio ontvangen via de schotel?
Ja, ja, het bestaat nog, de onderontwikkelde gebieden van Nederland!!

Ik kan op zich wel radio ontvangen via de schotel, maar de tv staat in de kamer en de radio in de keuken en om de tv nou de hele dag zo hard aan te zetten dat je het in de keuken ook hoort......

Maar in ieder geval toch bedankt voor je reacties....
Maar komt je 'tv' binnen via zo'n witte kabel (coax)? Want die zou er ook moeten zijn voor je radio, en dan zou je gewoon elke zender aan moeten kunnen op je radio....
Misschien een domme vraag, maar een wereldontvanger dan?

Mijn vader heeft ook alleen schotel hoor, woont ook in een nogal afgelegen dorp. Internet is ook een feest
Internet is inderdaad een feest, daarom lijkt mij die squeezebox ook een goed idee. Alleen heb er de ballen verstand van hoe zo iets werkt....
Als je draadloos internet hebt kun je een radio kopen met wifi ontvangst. Die zijn er van veel verschillende merken, en er bestaan natuurlijk ook geluidssystemen met ingebouwde internetradio.

Ik heb er zelf een van Tangent en dat bevalt heel goed. Niet alleen heb je heel veel Nederlandse kanalen tot je beschikking, de rest van de wereld zit er ook bij! Rond de 18.000 kanalen, en dat pakket wordt alleen maar groter.
Als internet al zo'n feest is weet ik niet of er bij draadloos dan niet teveel verloren gaat, je zou eens bij het bedrijf kunnen informeren. Een wereldontvanger ontvangt de Nederlandse zenders trouwens verder goed, zou je ook kunnen proberen.
Sommige internetradio's (waaronder de mijne) kunnen ook via een kabel internet ontvangen.

Het werkt verder supereenvoudig: de radio zoekt naar netwerken, evt voer je een paswoord in als je netwerk beveiligd is, en dan heb je toegang tot alle radiokanalen.

Je computer hoeft er niet voor aan te staan.

Wereldontvanger zal vast ook werken, maar heeft i.h.a. geen geweldige geluidskwaliteit.
Tot zover alvast bedankt voor de reacties, ik ga nog maar eens verder op onderzoek uit....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven