steeds gedoe met draadloos internet

10-02-2011 12:23 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb draadloos internet thuis en er zit zo'n draadloze adapter/antenne/usbdingetje in mijn pc. Ik heb alleen continu gedonder ermee. Die adapter kan je gewoon in een usbpoort zetten, maar elke keer vliegt internet aan - uit - aan enz. Ik heb dus nooit meer stabiel internet en ik word er echt gek van.

- Het ligt NIET aan internet zelf (want op laptop enz doet het het uitstekend)

- Het ligt NIET aan de adapter (deze is net vervangen omdat die vorige dit ook deed en we dachten dat die kapot was)

- Het ligt niet aan de usbpoort volgens mij, want ik heb 6 beschikbare poorten en hij doet met allemaal moeilijk.

WAT KAN HET ZIJN????? Aaaarch! Het is zoooo irritant!
Kan je niet je profider bellen of zij weten wat het is?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Been there, done that. Heel irritant, dus ik snap je frustratie. Heb echter geen oplossing of tip voor je.
Gebruik je je Wifi ook voor je telefoon? Daar ligt het bij mij aan.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik gebruik hem ook voor mijn telofoon ja, maar die telefoon heb ik pas net en die adapter doet al langer irritant.... echt super frustrerend.

Ik hoopte eigenlijk dat iemand zou zeggen: oh, dat ligt aan...... dan moet je even programmatje X installeren.
Heb je al een ander kanaal geprobeerd? Dat hielp bij mij.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ander kanaal?????????????? Zijn er andere kanalen?
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn zus dit ook heeft bij haar PC, en ik ben best technisch, en al vaak langsgekomen, maar ik heb het idee dat dit een beetje is wat het is. Die draadloze usb adapters werken gewoon niet optimaal. Je kunt idd ook een kanaal opzoeken, als je die adapter erin doet, dan komt er toch een soort programma schermpje? Daar staat het in.
Hmmz dus het zou opgelost zijn als ik een internetkabel trek van de router naar de pc? Schiet een beetje het nut van DRAADLOOS voorbij, maar als het werkt maak ik echt een dansje.
ja dat zou werken ja. Dat heb ik bij haar ook uiteindelijk gedaan. Ik weet niet, ik heb echt bij talloze mensen dit probleem gezien, en met laptops werkt het altijd prima, en met pc's met zo'n usb ding eraan hangend niet. Ik zeg kabel erin, en weg met draadloos.
Waar staat je PC en waar staat je (draadloze) router? Ik denk dat je het eerst moet gaan zoeken hoe het bereik is. Het kan goed mogelijk zijn dat het signaal veel te zwak is tussen computer en router. Hou er rekening mee dat het signaal sterk afzwakt door dikke betonnen muren etc. etc.

Tip: Zet je PC als proef dichtbij je router en kijk of het probleem hiermee opgelost is. Nog een tip: Gooi je vaste PC op een netwerkkabel...niet draadloos. Voor een laptop is draadloos een prima oplossing, voor een PC niet.
@artio Ja, als je inlogt op je router kan je een ander kanaal kiezen. Dit doe je door de IP van je router in de adresbalk van je browser te typen. Er wordt waarschijnlijk om een wachtwoord gevraagd, wat dit moet zijn kan je bij je leverancier navragan.

De meeste routers staan standaard op hetzelfde kanaal, waardoor deze dus overbelast kunnen raken. Met als gevolg dat je je signaal kwijt raakt.

1, 6 en 13 zijn veelgebruikte kanalen. Ik wissel nu tussen de 5 en 9 en wordt er beduidend minder vanaf gegooid.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik verhuis binnenkort en heb dan de keus tussen draadloos of ouderwets "vast" voor een PC.Ik had zelf al een voorkeur voor vast maar wist niet of dat ook kan als je een draadloos internet router hebt.Meestal wordt tegenwoordig toch draadloos internet geleverd?

Maar dat kan dus wel door simpel een kabel aan te sluiten op de (draadloze) router,Xander?Daar zit dus standaard ook nog steeds de mogelijkheid voor vast internet op ?(vraagje van een digibeet)
Hey Lord,don't ask me questions
quote:Robin4ever schreef op 10 februari 2011 @ 13:32:

Ik verhuis binnenkort en heb dan de keus tussen draadloos of ouderwets "vast" voor een PC.Ik had zelf al een voorkeur voor vast maar wist niet of dat ook kan als je een draadloos internet router hebt.Meestal wordt tegenwoordig toch draadloos internet geleverd?

Maar dat kan dus wel door simpel een kabel aan te sluiten op de (draadloze) router,Xander?Daar zit dus standaard ook nog steeds de mogelijkheid voor vast internet op ?(vraagje van een digibeet)Ja hoor, elke router die geschikt is voor draadloze overdracht heeft wel een "inprikpoort".
Thnx.. Xander! weer iets geleerd hier...
Hey Lord,don't ask me questions
quote:Robin4ever schreef op 10 februari 2011 @ 14:50:

Thnx.. Xander! weer iets geleerd hier... Zo is het!
quote:Xander68 schreef op 10 februari 2011 @ 13:07:

Waar staat je PC en waar staat je (draadloze) router? Ik denk dat je het eerst moet gaan zoeken hoe het bereik is. Het kan goed mogelijk zijn dat het signaal veel te zwak is tussen computer en router. Hou er rekening mee dat het signaal sterk afzwakt door dikke betonnen muren etc. etc.

Tip: Zet je PC als proef dichtbij je router en kijk of het probleem hiermee opgelost is. Nog een tip: Gooi je vaste PC op een netwerkkabel...niet draadloos. Voor een laptop is draadloos een prima oplossing, voor een PC niet.En toch begrijp ik niet waarom die sticks dan zo verkocht worden alsof het fantastisch zou werken. Bij zus behoorlijke dure stick gekocht, maar het werkt niet, en die computer staat echt 5 a 6 meter van het punt af .
Maar goed, ik ben allang klaar met die sticks hoor, snap alleen niet waarom men dan niet iets ontwikkeld wat wel werkt, of gewoon zegt; dit kan gewoon niet , klaar.
quote:yellowlove schreef op 11 februari 2011 @ 15:26:

Maar goed, ik ben allang klaar met die sticks hoor, snap alleen niet waarom men dan niet iets ontwikkeld wat wel werkt, of gewoon zegt; dit kan gewoon niet , klaar.Wat dacht je van een Wireless Netwerkkaart in je laptop of PC?
quote:yellowlove schreef op 11 februari 2011 @ 15:22:

[...]

En toch begrijp ik niet waarom die sticks dan zo verkocht worden alsof het fantastisch zou werken.Alles wordt toch op die manier aangeprezen? In de computerwereld zijn er maar een paar hardware-merken op dat gebied wat echt lekker werkt. Producten van Linksys werken over het algemeen wel fantastisch. Producten van Sweex zijn bagger. Dat idee.
Ik heb een access point van Cisco/Linksys Werkt uitstekend! Sweex komt er bij mij niet in
quote:Xander68 schreef op 11 februari 2011 @ 16:36:

[...]

Wat dacht je van een Wireless Netwerkkaart in je laptop of PC?

Sja, maar dat kun je niet zo makkelijk inbouwen , niet zoals een usb stick in het poortje steken. Ik kan het (het is ook niet zo moeilijk) maar ik zie mijn zus al kijken als ik daarmee aankom muahahha . Denk dat veel mensen zich daardoor laten afschrikken, en dan dus liever zo'n 'gebruiksvriendelijke' stick willen .

Sweex is prima voor toetsenbord, muis . Heb er een webcam van gehad, was idd gevalletje goedkoop is duurkoop. (ik blijf een vrouw, zet aanbieding neer, of prijstopperrrrrrrr en ik wil het hebben)
quote:yellowlove schreef op 11 februari 2011 @ 21:46:

[...]

Sja, maar dat kun je niet zo makkelijk inbouwen , niet zoals een usb stick in het poortje steken. Ik kan het (het is ook niet zo moeilijk) maar ik zie mijn zus al kijken als ik daarmee aankom muahahha . Denk dat veel mensen zich daardoor laten afschrikken, en dan dus liever zo'n 'gebruiksvriendelijke' stick willen .

Sweex is prima voor toetsenbord, muis . Heb er een webcam van gehad, was idd gevalletje goedkoop is duurkoop. (ik blijf een vrouw, zet aanbieding neer, of prijstopperrrrrrrr en ik wil het hebben)

Zo moeilijk is het inbouwen toch niet? En als zo'n kaart eenmaal zit, dan heb je zelden tot nooit problemen meer. Dus bouw maar een kaartje bij je zus in haar PC.

Ik gebruik Sweex niet eens voor een toetsenbord oid

XionZ: Die goede oude tijd.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven