Tekst scannen en daarna bewerken

20-02-2022 14:11 11 berichten
Ik weet even niet hoe ik het duidelijk moet omschrijven. Maar ik zoek een app waarmee ik een tekst kan inscannen waarna ik hem in word kan aanpassen?

Het is voor het snel maken van samenvattingen.

Heeft iemand enig idee wat ik kan gebruiken?
Gewoon scannen in pdf?
En dan kan ik op mijn laptop de meeste pdf's openen in word (openen met... En dan naar beneden scrollen)
Lukt dat niet via een site zoals clever uploaden en omzetten.

Een samenvatting is trouwens niet scannen en tekst verwijderen. Lijkt me niet de bedoeling.
Een samenvatting is iets in je eigen woorden samenvatten.
Alle reacties Link kopieren
Zoals Surebaby het zegt. Maar het kan ook met office lens app op je telefoon.

Je kiest dan documenten - je maakt een foto - opslaan - en dan zie je in je gallerij openen met.. dan kan je kiezen voor pdf of word.

Ik gebruik het zelf ook, om dingen even snel erop te zetten en het dan in eigen woorden aan te vullen.
Surebaby schreef:
20-02-2022 14:17
Gewoon scannen in pdf?
En dan kan ik op mijn laptop de meeste pdf's openen in word (openen met... En dan naar beneden scrollen)
Lukt dat niet via een site zoals clever uploaden en omzetten.

Een samenvatting is trouwens niet scannen en tekst verwijderen. Lijkt me niet de bedoeling.
Een samenvatting is iets in je eigen woorden samenvatten.
Dat snap ik, maar het is puur voor mezelf om even de hoofdzaken die ik moeilijk vind snel op een rij te zetten.
Decentdeer schreef:
20-02-2022 14:20
Zoals Surebaby het zegt. Maar het kan ook met office lens app op je telefoon.

Je kiest dan documenten - je maakt een foto - opslaan - en dan zie je in je gallerij openen met.. dan kan je kiezen voor pdf of word.

Ik gebruik het zelf ook, om dingen even snel erop te zetten en het dan in eigen woorden aan te vullen.
Dank je wel! Daar ga ik even naar kijken.

Het kost teveel moeite om alles zelf over te tikken of het in eigen woorden om te zetten.
Normaal doe ik het wel zo. Maar nood breekt wet.
OCR heet dat.
RikM schreef:
20-02-2022 15:08
OCR heet dat.
Dank je! Dat bedoel ik inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook iemand die had een soort digitale arceer pen. Je kon de tekst dan ahw arceren en dan sloeg hij je tekst op.
Ik zie dat het scanmarker heet
Heb je een iPhone? Dan kun je tekst uit een foto kopiëren en plakken. Ook handschrift. De app Google Foto’s kan het ook
Kaascracker schreef:
27-02-2022 13:05
Heb je een iPhone? Dan kun je tekst uit een foto kopiëren en plakken. Ook handschrift. De app Google Foto’s kan het ook
Ja ik heb een iPhone. Hoe werkt dat?
Arena89 schreef:
20-02-2022 14:41
Dat snap ik, maar het is puur voor mezelf om even de hoofdzaken die ik moeilijk vind snel op een rij te zetten.
Het feit dat ik het weet geeft aan dat ik niet veroordeel ;-) , het was meer een waarschuwing. Handige tips hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven