telefoonnummer achterhalen

21-09-2019 01:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Kun je ergens online opzoeken van wie een buitenlands (frans) mobiel nummer is?

Groeten,
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
21-09-2019 19:44
Hm, ik heb nog geprobeerd te zoeken zonder de landcode maar dat levert ook niets op. Persoon heeft ook geen whatsapp (als je het nummer als contact invoert kun je zien dat degene geen whatsapp gebruikt.
Denk niet dat er een site bestaat die kan zoeken op telefoonnummer in frankrijk, dat kan ik andere eu landen ook niet :(
Alle reacties Link kopieren
In Nederland kan het gewoon, bijvoorbeeld met deze site: http://www.gebeld.nl/

Zojuist getest en het juiste adres kwam eruit bij het ingevoerde nummer (vaste lijn in NL).

Ik zou er als ik jou was maar vanuit gaan dat het een scam-nummer is dat je belt, of een callcenter dat geautomatiseerd een lijst afwerkt. Heel irritant, maar niet echt veel aan te doen. Tenzij je provider in staat is het nummer voor je te blokken, of dat je toestel die mogelijkheid biedt.
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
21-09-2019 20:49
In Nederland kan het gewoon, bijvoorbeeld met deze site: http://www.gebeld.nl/

Zojuist getest en het juiste adres kwam eruit bij het ingevoerde nummer (vaste lijn in NL).

Ik zou er als ik jou was maar vanuit gaan dat het een scam-nummer is dat je belt, of een callcenter dat geautomatiseerd een lijst afwerkt. Heel irritant, maar niet echt veel aan te doen. Tenzij je provider in staat is het nummer voor je te blokken, of dat je toestel die mogelijkheid biedt.
Ja maar niet op gsm nummers?
Alle reacties Link kopieren
Foechoer schreef:
21-09-2019 20:49
In Nederland kan het gewoon, bijvoorbeeld met deze site: http://www.gebeld.nl/

Zojuist getest en het juiste adres kwam eruit bij het ingevoerde nummer (vaste lijn in NL).

Ik zou er als ik jou was maar vanuit gaan dat het een scam-nummer is dat je belt, of een callcenter dat geautomatiseerd een lijst afwerkt. Heel irritant, maar niet echt veel aan te doen. Tenzij je provider in staat is het nummer voor je te blokken, of dat je toestel die mogelijkheid biedt.
Op zowel mijn mobiel als vaste nummer krijg ik niks. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-09-2019 21:59
Op zowel mijn mobiel als vaste nummer krijg ik niks. Gelukkig.
Zou het idd ook heel raar vinden dat je iedereen op zijn gsm nummer kunt terug vinden.
Denk dat het eerder is bij terrorisme ofzo dat de politie zulke gegevens wel kan inzien:).
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
21-09-2019 22:05
Zou het idd ook heel raar vinden dat je iedereen op zijn gsm nummer kunt terug vinden.
Denk dat het eerder is bij terrorisme ofzo dat de politie zulke gegevens wel kan inzien:).
Organisaties die toegang hebben tot het GBA kunnen veel van je inzien. Ik heb bij UWV gewerkt, daar kon dat ook.
Maar het is goed dat dit soort gegevens niet openbaar op internet staan. In Amerika is dat dus wel zo, zoals ik schreef. Ik zou dat niet fijn vinden.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
21-09-2019 22:09
Organisaties die toegang hebben tot het GBA kunnen veel van je inzien. Ik heb bij UWV gewerkt, daar kon dat ook.
Maar het is goed dat dit soort gegevens niet openbaar op internet staan. In Amerika is dat dus wel zo, zoals ik schreef. Ik zou dat niet fijn vinden.
Kun je zulke gegevens als particulier wel opvragen denk je? Of moet je dan een goede reden hebben?
Solliciteren_2019 schreef:
21-09-2019 22:11
Kun je zulke gegevens als particulier wel opvragen denk je? Of moet je dan een goede reden hebben?
Nee. Er een goed genoege reden is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Solliciteren_2019 schreef:
21-09-2019 22:11
Kun je zulke gegevens als particulier wel opvragen denk je? Of moet je dan een goede reden hebben?
Nee natuurlijk kan dat niet. Weleens van privacy gehoord?
In het GBA staat bijvoorbeeld ook waar iemand werkt, waar hij gewerkt heeft en hoeveel hij verdiend. Je kunt er echt heel veel vinden. Met welke reden zou iemand jou inzage geven in dat soort gegevens van een ander denk je?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
21-09-2019 23:17
Nee. Er een goed genoege reden is er niet.
Ik bedoel een telefoonnummer/gsm nummer eigenaar opvragen he, niet de overige gegevens. Wil graag de gegevens van het Franse nummer opvragen.
Alle reacties Link kopieren
De app 'truecaller' is een goede! Misschien dat iemand ook iets aan deze tip heeft:)
Alle reacties Link kopieren
Maar als het gaat om een nummer waarmee je wordt opgelicht, wordt er wel vaak gewaarschuwd op internet en ook al zie je niet van wie het is, je bent dan wel gewaarschuwd. Het door jou genoemde nummer heb ik nergens zien opduiken.
Hebben ze nog weer gebeld?
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Bim schreef:
23-09-2019 20:24
Maar als het gaat om een nummer waarmee je wordt opgelicht, wordt er wel vaak gewaarschuwd op internet en ook al zie je niet van wie het is, je bent dan wel gewaarschuwd. Het door jou genoemde nummer heb ik nergens zien opduiken.
Hebben ze nog weer gebeld?
Vrijdagavond voor het laatst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven