Time Machine backup op nieuwe Mac zetten

15-01-2013 19:31 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, hopelijk kan iemand mij adviseren: ik heb vanaf mjjn oude macbook pro, OSX 10.6, op Time Machine altijd keurig backups gemaakt

Die machine is nu kapot (moederbord) en nu heb ik een nieuwere mb pro 2011, met OSX 10.8 waar ik mijn oude data op wil zetten.

Als ik migratie assistent aan zet, is de Time Capsule niet benaderbaar. Misschien op zich logisch, want ik had m nog niet geconfigureerd en aangezet .. .. Want dan gaat Time Machine dus meteen zijn allereerste backup maken! Van mijn nieuwe, lege machine. Ik ben als de dood dat de bestaande data op de time machine dan wordt gewist!

Wie oh wie geeft mij raad??
Computer says nooooo
Als je je nieuwe MacBook 'installeert', en je hangt je back up eraan, dan vraagt ie bij startup of je je oude gegevens wil importeren.
Dat wissen doet ie sowieso nooit hoor..... hij overschrijft niet elke keer, hij bewaart verschillende backups, nooit gezien? Als je je TimeMachine opent, kan je daarin terug-scrollen.
Ok .. Dus gewoon de time machine configureren , een backup (van niks ;) ) laten maken dan dan doet migratie assistent het?

Ja, heb m weleens zien terugbladeren, maar ik denk cold feet: als dit fout gaat, ben ik enorm de pisang
Computer says nooooo
Nee!!
Niet die backup maken!
Een Time Machine-reservekopie migreren naar een nieuwe Mac

Als u een nieuwe Mac koopt, kunt u alle programma's, bestanden, instellingen en andere informatie overzetten van een reservekopie van Time Machine die u al hebt gemaakt.

U wordt gevraagd of u bestanden wilt overzetten wanneer u uw nieuwe Mac voor het eerst opstart. Of u kunt de Migratie-assistent gebruiken (in Programma's/Hulpprogramma's).

Nadat de Migratie-assistent de overdracht heeft voltooid en u uw bestaande Time Machine-reservekopie selecteert, ontvangt u de melding "Neem reservekopiegeschiedenis over". Na de selectie kunt u uw bestaande Time Machine-reservekopie blijven gebruiken op uw nieuwe Mac.
Ah, ok ;)

Gelukkig had ik m toch maar uitgezet en zit ik nu met dochterlief te eten ...

Migratie-assistent vind de time machine wel, maar kan niet inloggen ... Ik voer het juiste ww in, en hij kan m niet benaderen.
Computer says nooooo
Weet je echt 100% zeker dat je het goede ww hebt?
Ja.. :(
Computer says nooooo
Voer je je oude of je nieuwe ww in?
Ik breng m anders morgen naar de td in Woerden..
Computer says nooooo
Is hetzelfde
Computer says nooooo
Hmmmm...... ik wou dat ik iets voor je kon doen!

Slim om naar de TD te gaan, daar kunnen ze je zeker helpen.... succes!!
Thnx septembergirl, fijn dat je mee wilde denken!!
Computer says nooooo
Nog even voor de zekerheid: zie je je backup wel in Finder?
Ik zie de time capsule, ik kan er verbinding mee maken. Dan zie ik nog de TC zelf met 2 sparsebundle bestanden. Als ik daarop klik, krijg ik de melding dat het niet geopend kan worden omdat het niet activeerbaar is.
Computer says nooooo
Ok, kreeg het idee om eens met schijfhulpprgrm. te kijken. Deze gaf aan dat er een probleem met de schijf is en deze hersteld moet worden. Hier ziet hij ook iig wel de map "backup van summers mac". Dat doet'ie dan nu. Ben benieuwd!! Ga ff thee drinken met dochter.
Computer says nooooo
*verkeerde topic*
quote:Muloza schreef op 15 januari 2013 @ 22:40:

*verkeerde topic*
Ben je al iets verder, Summer?

Ik heb toevallig ook pas een TimeCapsule operatie uit moeten voeren waarbij ik eerst dacht dat hij het niet meer deed, maar uiteindelijk, zij het op een omslachtige manier, alles weer netjes terug heb kunnen zetten.

Misschien kan ik je helpen...

Een paar tips alvast: in je Time Machine menu (in de bovenste menubalk) staat als het goed is iets van "browse other TM disk" (sorry, ik heb een Engels OS). Hiermee zou je in theorie in je TC moeten komen. Als dat lukt weet je in elk geval dat je back-ups benaderbaar zijn, maar om op die manier dingen terug te zetten is niet ideaal.

Ook kun je in de Finder cmd-K doen en dan browse kiezen. Dan opent er een Netwerk venster met daarin je Time Capsule. Als je die opent kom je bij je data folder met daarin je back-up sparsebundle. Als je daarop dubbelklikt dan lijkt het of er niks gebeurt, maar zou je - in theorie - je sparsebundle als externe schijf in je sidebar moeten zien met folders met de datum van de backups. Die folders kun je openen en van daaruit data restoren.
quote:SeptemberGirl schreef op 16 januari 2013 @ 12:52:

[...]

Meiden: alles os goed gekomen! De TD had binnen 2 uur alle data van de oude mac over gezet en eenmaal thuis alles weer aangesloten, werkt de TC ook weer als een zonnetje

Nogmaals bedankt!
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven