Tom Tom kopen - maar welke?
woensdag 25 mei 2011 om 20:25
Dit is al de zoveelste keer dat ik ga zoeken naar een Tom Tom en elke keer haak ik af door de enorme keuze die er is. Misschien kunnen jullie helpen? Ik heb een aantal eisen:
-Niet te duur, mag best een instapmodel zijn
-Liefst met weergave van rijstroken (weet niet hoe dat heet)
-Kaarten van heel Europa
Verder nog een domme vraag: als ik een Tom Tom koop, kan ik hem dan gelijk gebruiken of moet ik allemaal ingewikkelde installatie-dingen doen?
-Niet te duur, mag best een instapmodel zijn
-Liefst met weergave van rijstroken (weet niet hoe dat heet)
-Kaarten van heel Europa
Verder nog een domme vraag: als ik een Tom Tom koop, kan ik hem dan gelijk gebruiken of moet ik allemaal ingewikkelde installatie-dingen doen?
woensdag 25 mei 2011 om 20:28
http://www.tomtom.com/nl_ ... vigation/start-20-europe/
woensdag 25 mei 2011 om 20:42
Start 20 is een normaal formaat, de 25 heeft een extra groot scherm. Mijn man heeft zo'n groot scherm, best handig maar niet noodzakelijk. Voor hem handig omdat hij in de vrachtwagen zit en dus verder van zijn voorruit af.
Kaarten kun je óf een abbo voor afsluiten, of MapShare gebruiken. Mapshare schaf je eenmalig aan, bij sommige modellen zit het er standaard bij. Daarmee kun je zelf wijzigingen aanbrengen, bv als er een nieuwe weg wordt geopend. Zodra je je TomTom op je pc aansluit, deel je deze info met ander gebruikers.
Kaarten kun je óf een abbo voor afsluiten, of MapShare gebruiken. Mapshare schaf je eenmalig aan, bij sommige modellen zit het er standaard bij. Daarmee kun je zelf wijzigingen aanbrengen, bv als er een nieuwe weg wordt geopend. Zodra je je TomTom op je pc aansluit, deel je deze info met ander gebruikers.
woensdag 25 mei 2011 om 20:50
woensdag 25 mei 2011 om 20:53
woensdag 25 mei 2011 om 21:13
Na het lezen van een aantal reviews kom ik erachter dat ik op nog een aantal dingen moet letten:
-bij sommige TomToms draait het beeld niet mee met de rijrichting zodat het noorden altijd bovenaan staat. Dit lijkt me ontzettend onhandig.
-Bij de Start-versie is het (volgens mij) niet mogelijk om snelwegen te vermijden en om 'de kortste route' te kiezen.
Ik zal dus morgen een lijstje met eisen meenemen naar de winkel.
Wat betreft de installatie: zo'n snelle installatie klinkt goed!
-bij sommige TomToms draait het beeld niet mee met de rijrichting zodat het noorden altijd bovenaan staat. Dit lijkt me ontzettend onhandig.
-Bij de Start-versie is het (volgens mij) niet mogelijk om snelwegen te vermijden en om 'de kortste route' te kiezen.
woensdag 25 mei 2011 om 21:30
quote:SB1980 schreef op 25 mei 2011 @ 21:13:
Na het lezen van een aantal reviews kom ik erachter dat ik op nog een aantal dingen moet letten:
Dat lijkt me nou echt een vrouwen-probleem Ik herken het met en gewone kaart ook wel, ik moet hem ook altijd draaien, maar een Tomtom die met je meedraait lijkt me dan juist weer extra verwarrend.
Dat je de optie 'snelwegen vermijden' en 'kortste route' niet zou hebben lijkt mij onwaarschijnlijk, die heeft zelfs de meest stokoude versie die wij hebben.
Dat lijkt me nou echt een vrouwen-probleem Ik herken het met en gewone kaart ook wel, ik moet hem ook altijd draaien, maar een Tomtom die met je meedraait lijkt me dan juist weer extra verwarrend.
Dat je de optie 'snelwegen vermijden' en 'kortste route' niet zou hebben lijkt mij onwaarschijnlijk, die heeft zelfs de meest stokoude versie die wij hebben.
woensdag 25 mei 2011 om 21:35
woensdag 25 mei 2011 om 21:35
quote:Jorina schreef op 25 mei 2011 @ 21:30:
[...]
Ik heb al verschillende Navi's geleend en allemaal draaien ze mee... Stilstaande kaart lijkt me vreselijk. Dan zit ik steeds met een gedraaid hoofd in de auto!
Dat die opties ontbreken, komt in verschillende reviews terug, heel vreemd.
[...]
Ik heb al verschillende Navi's geleend en allemaal draaien ze mee... Stilstaande kaart lijkt me vreselijk. Dan zit ik steeds met een gedraaid hoofd in de auto!
Dat die opties ontbreken, komt in verschillende reviews terug, heel vreemd.
woensdag 25 mei 2011 om 21:36
quote:Nine81 schreef op 25 mei 2011 @ 21:35:
TO; niet te geloven vandaag, net als jij voor de zoveelste keer op internet gezocht en weer.........afgehaakt want; welke moet ik kopen??
Goed toppic dus
Mag ik een extra vraag toevoegen;
Ik heb geen sigarettenaansteker dus moet er een hebben met een goede accu
Iemand nog tips?Ja wat een drama he! Ik moet er nu steeds 1 lenen maar ik wil er zelf 1. Morgen maar naar de mediamarkt maar ik wil niet al te onnozel overkomen bij die verkopers...
TO; niet te geloven vandaag, net als jij voor de zoveelste keer op internet gezocht en weer.........afgehaakt want; welke moet ik kopen??
Goed toppic dus
Mag ik een extra vraag toevoegen;
Ik heb geen sigarettenaansteker dus moet er een hebben met een goede accu
Iemand nog tips?Ja wat een drama he! Ik moet er nu steeds 1 lenen maar ik wil er zelf 1. Morgen maar naar de mediamarkt maar ik wil niet al te onnozel overkomen bij die verkopers...
woensdag 25 mei 2011 om 21:38