Verder lezen waar je was gebleven..

25-01-2020 07:40 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms vind ik een topic zo interessant dat ik graag een tijd later weer eens verder wil lezen. Ik kom echter altidj bij de eerste pagina uit en onthoud niet waar ik gebleven was. Ook zijn er soms inmiddels vele pagina’s bijgekomen.

Heeft dit forum een manier waardoor je verder kunt gaan met lezen waar je gebleven was?
Nee dit is een dom forum dat dat soort basis functionaliteiten niet heeft.
Alle reacties Link kopieren
De TD is er druk mee bezig!
Al jaren....
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in een tweede tabblad ' mijn geschiedenis' open staan en via daar kan ik dan naar de laatst gelezen pagina van het topic.
nouschi wijzigde dit bericht op 25-01-2020 07:55
5.10% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nu meer dan een jaar of 20 (?) op dit forum. Dit soort basisdingen hebben nooit gekund. Bijvoorbeeld ook niet zoeken, topics onthouden, dat soort dingen. Je leert ermee leven :hyper: :biggrin:
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de laatste reactie die je gelezen hebt bookmarken.
Dan kom je in elk geval weer op dezelfde pagina uit.
Shit happens
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaaren geleden was er een big bang, toen ze van het ene systeem overgingen naar het huidige systeem. Ergens in die week offline is alle fijne functionaliteit verdwenen en dit forum overgebleven.

Maar er is nog hoop...
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
25-01-2020 08:26
Maar er is nog hoop...

Hopen is in dit geval het uitstellen van een teleurstelling hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Porec schreef:
25-01-2020 07:58
Je kunt de laatste reactie die je gelezen hebt bookmarken.
Dan kom je in elk geval weer op dezelfde pagina uit.
Dit doe ik ook altijd. Zo kan ik ook zien of er updates zijn.
~What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?~
Alle reacties Link kopieren
Alle links waar ik op geklikt heb kleuren paars, maar Viva heeft de neiging om het adres een beetje te veranderen nadat je uitgelogd en opnieuw ingelogd bent omdat ze ook ieders ID in het adres vermelden en die verschilt na elke sessie.

Dat is voor de datamining. Zodra je het cookie weggooit dan zie je dat dezelfde bezochte link niet meer gemerkt wordt als "bezocht".
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik forum doorgaans op de laptop, juist vanwege dit soort toepassingen. Op mobiel kan je niet eens snel op de laatste pagina komen. Op de desktopversie heb je op de homepagina een tab 'mijn laatste reacties'. Via je laatste reactie kan je makkelijk verder lezen wat er sinds je reactie is bijgekomen.
Such fun!1
Butterflywhy schreef:
25-01-2020 07:40
Soms vind ik een topic zo interessant dat ik graag een tijd later weer eens verder wil lezen. Ik kom echter altidj bij de eerste pagina uit en onthoud niet waar ik gebleven was. Ook zijn er soms inmiddels vele pagina’s bijgekomen.

Heeft dit forum een manier waardoor je verder kunt gaan met lezen waar je gebleven was?
Druk op het meest rechtse icoontje en dat kleurt dan roze. Als je dan verder wilt lezen ga je naar bookmarks (bovenin de balk van de startpagina). Je komt dan uit bij het bericht wat je roze gemaakt hebt. Druk dan weer op dat icoontje en dat wordt weer grijs. Er zijn tussendoor ook berichten waarbij het icoontje roze is, daar hoef je niets mee te doen, alleen die je zelf roze gemaakt hebt. Doe dit weer als je weer stopt met lezen. Heeft je laatst gelezen bericht al een roze icoontje maak het dan even grijs en dan weer roze.

Soms verdwijnt een topic uit je lijst met bookmarks. Dit gebeurt meestal als het bericht wat je gebookmarkt had weggehaald is. Je kunt maar een bepaald aantal topics in je lijst met bookmarks hebben. 12 dacht ik.
Dan zakken topics weg en zie je ze niet meer. Als je dan topics uit je lijst met bookmarks haalt dan komen ze weer naar boven of zoek dat topic op en bookmark opnieuw.

Topics verwijderen uit je lijst met bookmarks doe je door op wijzig te drukken onder aan de lijst en dan zie je prullenbakjes staan voor je topics. Degene die je niet meer volgt kun je dan verwijderen zodat je nieuwe topics toe kunt voegen of zodat oude gebookmarkte topics weer zichtbaar worden
Alle reacties Link kopieren
Of je doet als ik. Je klikt op een topic. Verdorie, de link versprong door de reclame. Terug naar hoofdmenu. Wacht totdat de pagina omhoog en omlaag gesprongen is. Klik je topic aan. Begin achteraan te lezen en lees terug totdat je bij bekend terrein aankomt.
Voor gevorderden: geef een reactie ergens na pagina 4 of 5, dan spring je een volgende keer alvast vanzelf daarnaartoe via 'voor jou'.
Nou ja, ik heb veel tijd en die moet ik toch vullen.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal bedankt voor de reacties. Prada ook bedankt voor de uitgebreide uitleg. Vind het wel ingewikkeld klinken. Jammer dat dit forum die functie niet gewoon automatisch doet. Is toch wel jammer.
Butterflywhy schreef:
25-01-2020 15:48
Allemaal bedankt voor de reacties. Prada ook bedankt voor de uitgebreide uitleg. Vind het wel ingewikkeld klinken. Jammer dat dit forum die functie niet gewoon automatisch doet. Is toch wel jammer.
Als je het een paar keer gedaan hebt is het simpel. Icoontje roze maken, topic opzoeken in je bookmarks, icoontje grijs maken en dan weer van voren af aan beginnen als je stopt met lezen. Die dingen die ik erbij gezet heb zijn bugs maar dan weet je daar verder niets mee hoeft te doen..

Dat is het een beetje in Jip en Janneke taal..
Alle reacties Link kopieren
Ah oke, dat klinkt inderdaad al een stuk beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven