VF Fotografie Challenge 2023

31-12-2022 12:52 227 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We gaan dit jaar aan de bak met een nieuwe fotografie challenge (linkje naar vorige topic)!

Dit jaar hebben we iets andere 'regels';
  • Voor elke week hebben we al een vastgesteld thema. Om de OP niet te lang te maken, post ik een (relevant) deel in de OP en het volledige overzicht in de eerste post eronder.
  • Schiet en post je foto in de betreffende week van het thema, géén archiefplaatjes toegestaan! Noot; ik gebruik meestal postimg.cc om m'n foto's te uploaden.
  • Doe mee zoals je wilt; wekelijks, maandelijks, of wanneer het thema je aanspreekt. Met een spiegelreflex of smartphone. Maak er je eigen challenge van. De thema's zijn expres redelijk breed, geef er vooral ook je eigen interpretatie van.
  • Wat vertellen bij of over je foto is niet verplicht, maar ik vind het superleuk om te lezen. :heart:
Happy :photo: !

Thema's komende weken;
Week 50 (11-12-23): Kleuren
Week 51 (18-12-23): Zwart & wit
Week 52 (25-12-23): Wat je het vaakst fotografeert
amby wijzigde dit bericht op 10-12-2023 22:20
24.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
28-01-2023 13:39
Wat mij betreft de mooiste en meest sprekende ogen die er zijn.

Afbeelding
Is het een koe..? Of paard?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuurenvlam62 schreef:
29-01-2023 21:40
Is het een koe..? Of paard?
Rarara?! 😂 nee het is een paard!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hendrikje106 schreef:
29-01-2023 23:25
Rarara?! 😂 nee het is een paard!
Lieve ogen hebben die inderdaad, en koeien ook :love:


Mijn inzending voor deze week:

Afbeelding



Ik zat vandaag nog net in t goede gebied. Om bij het zonnige zuiden te komen eerst de kou trotseren
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk de enige inzending met sneeuw deze week. :-D Mooi plaatje! Ik ga deze week voor de vrije interpretatie van het thema denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
amby schreef:
31-01-2023 19:55
Waarschijnlijk de enige inzending met sneeuw deze week. :-D Mooi plaatje! Ik ga deze week voor de vrije interpretatie van het thema denk ik.
Ik heb geluk dat ik op pad ben en dat ik nog wat plaatsen met sneeuw ben gepasseerd. Anders had ik een foto van een stel benen onder een dekentje naast een elektrische kachel gemaakt :D

Inmiddels zo'n 200 km zuidelijker en geen sneeuw meer, ik had het zowaar warm in de zon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuurenvlam62 schreef:
30-01-2023 21:54
Lieve ogen hebben die inderdaad, en koeien ook :love:


Mijn inzending voor deze week:

Afbeelding



Ik zat vandaag nog net in t goede gebied. Om bij het zonnige zuiden te komen eerst de kou trotseren
Mooie winterse foto hoor :) Het is hier meer herfst :P
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het hier inderdaad meer herfst is dan winter heb ik vandaag een cozy foto gemaakt van onze hond voor de houtkachel, dat vindt ze een heerlijke plek om te liggen ❤️

Afbeelding
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
So cute Hendrikje! 🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil het ook graag weer een beetje oppakken. Ik vond vorige week ijshaar bij de ochtendwandeling in het bos. Dus dit is voor winter:

Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuurenvlam en Hendrikje, fijne foto’s.

Male, wat gaaf. Hoop ik ook ooit nog eens te vinden
Alle reacties Link kopieren Quote
koreveen schreef:
02-02-2023 17:38
Vuurenvlam en Hendrikje, fijne foto’s.

Male, wat gaaf. Hoop ik ook ooit nog eens te vinden
Ik weet wel een paar plekjes. Er moeten beuken of eiken staan.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel mooi Male!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je weer meedoet Male, en meteen weer met een mooie foto!

Ziet er knus uit Hendrikje, krijg zin om er naast te gaan liggen 😀
Alle reacties Link kopieren Quote
Vuurenvlam62 schreef:
04-02-2023 18:03
Leuk dat je weer meedoet Male, en meteen weer met een mooie foto!

Ziet er knus uit Hendrikje, krijg zin om er naast te gaan liggen 😀
Ik doe dat weleens, vindt ze het einde ❤️
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joehoe, ik ben er weer was vorige week gekkenhuis helaas. Deze week doe ik weer mee. In eerste instantie dacht ik lastig onderwerp en ben thuis gaan knutselen met wat kerstspul. Daarmee bezig dacht ik ineens aan "mijn" boom. Natuurlijk niks van mij bij, maar ik fotografeer deze boom al jaren in elke seizoen en met alle luchten. Dit doe ik omdat ik altijd weer onder de indruk ben van deze boom, en ondertussen heb ik bedacht dat ik er eens iets leuks mee moet doen voor mezelf. Maar goed ik bedacht mij ineens dat ik haar afgelopen maandagochtend ook weer op de foto had gezet. En volgens mij zie je best wel op de foto dat het een beetje koud is.
Hopelijk wil iemand mijn foto's weer zichtbaar maken.
[url=https://postimg.cc/y31QB7Lw]
Ik zie geen boom op jouw foto Artie, misschien had je er twee willen uploaden?
Ik had een beetje hetzelfde idee toen ik vanmiddag in het bos liep, al die takken zonder blaadjes stralen winter en kou uit.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Laten we maar zeggen, een landschap geschoten in de winter, is een winterlandschap. ;-D

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, het is inderdaad mis gegaan, als het goed is, is dit mijn boom:
[url=https://postimg.cc/JGqyGMPp]
Alle reacties Link kopieren Quote
En het is inderdaad precies wat jij zegt Zenmomentje, kale takken stralen kou uit :-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Artie schreef:
05-02-2023 20:14
Ah, het is inderdaad mis gegaan, als het goed is, is dit mijn boom:
[url=https://postimg.cc/JGqyGMPp]
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Amby.
Ik had gisteren een leuke (vond ik zelf) foto gemaakt door het raam van de trein heen, maar als je goed kijkt ben ik zelf te zien in de reflectie, dus die zet ik maar even niet op internet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben er niet aan toegekomen, heb corona en ben echt niet fit.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet m’n beste werk, maar wil m’n streak niet breken! :rofl:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 'm origineel Amby! Hier ook nog een last minute inzending, als het zonlicht precies goed door de ramen valt:

Afbeelding

En deze voor de leuk, Jezus himself die een facepalm krijgt

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven