viva werkt beroerd

28-01-2015 12:35 775 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit een rotforum zeg! Heel traag, en daarnaast ook steeds vastlopen `service unavaiable!´. Ik tref dat met geen een forum zo vaak als dit. Ze doen hier iets niet goed.

En een topic plaatsen doen ze ook niet, want het gebeurt gewoon niet.
Het is weer waardeloos. Ik moest 4 keer inloggen, en daarna direct een "overweldigende belangstelling" melding.

Daarna weer 5 minuten wachten per topic. My ass met je belangstelling. Ik snap echt niet dat sanoma hier niet iets aan doet, het interesseert ze echt helemaal niks dus waarom houden ze dit forum überhaupt nog online?
Als je denkt dat er een probleem is met het Viva forum, neem dan alsjeblieft contact met ons op.

Echt Viva, echt???

en nog een keer

En uit frustratie, nog één

En hoofdschudpraktijken:
quote:Gingembre schreef op 17 februari 2015 @ 11:10:

Tweeten naar Sanoma? Voor nu blijft, afgezien van die ene melding bij de nos, al het gemiskleun van het forum vooral hier op het forum. Dat werkt blijkbaar niet.Breng het dan misschien zelf (anoniem) naar buiten. Beetje publiek met de billen bloot gaan kan soms wonderen doen want geduld en boosheid lijken niet zo'n indruk te maken. Wat Viva/Sanoma doet is "damage control": het mooier voorstellen dan het is. Dat gebeurt via opgesmukte (of de laatste dagen geen) communicatie of door guru-foutmeldingen te vervangen door "enorme belangstelling". We weten niet eens of de TD er nog mee bezig is of alweer is vertrokken naar een ander rampgebied.
quote:HuLang schreef op 17 februari 2015 @ 16:08:

[...]

Breng het dan misschien zelf (anoniem) naar buiten. Beetje publiek met de billen bloot gaan kan soms wonderen doen want geduld en boosheid lijken niet zo'n indruk te maken. Wat Viva/Sanoma doet is "damage control": het mooier voorstellen dan het is. Dat gebeurt via opgesmukte (of de laatste dagen geen) communicatie of door guru-foutmeldingen te vervangen door "enorme belangstelling". We weten niet eens of de TD er nog mee bezig is of alweer is vertrokken naar een ander rampgebied.Dat helpt ook niet. Het vivaforum heeft de nos gehaald http://nos.nl/op3/artikel ... gd-als-iemand-anders.html maar sindsdien zijn de bugs nog niet opgelost. Viva heeft gewoon lak aan haar forummers.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik kom hier de laatste weken nauwelijks meer. En als ik kom, dan alleen om te kijken of het al weer fatsoenlijk werkt. Nou, nee dus

Ik ben weer weg.
Ik krijg steeds meer de indruk dat er gewoonweg niets aan gedaan wordt. Want er verandert geen bal.
Dit forum is echt zo traag als dikke stront door een zeef!

Echt heel jammer
Ik zou er kamervragen over laten stellen :P Het interesseert alleen maar mensen die op het forum zelf zitten. Dat het op NOS op 3 was kun je al een klein wonder noemen. De problemen zijn blijkbaar niet structureel op te lossen zonder een aanzienlijke investering en dat kun je van een noodlijdende uitgeverij niet echt verwachten hoor.

En iedereen die roeptoetert dat ze hier rijk worden van de leden: adverteerders betalen tegenwoordig per klik of zelfs pas per goedgekeurde lead en hoe vaak heb jij hier zelf als lezer al eens op een advertentie geklikt?
Groot voordeel vind ik wel van dit alles dat ik Renee en haar Ontopic-topics al een tijdje niet heb gezien!
Het is wel goed voor mij, want ik kom hier steeds minder.
Cum non tum age
Ik vind het nog steeds ruk.

Even snel een rondje forummen is er niet meer bij.

Zo jammer.
Oh jongens wat spannend bijna acht uur, hier al dagen DE garantie dat het forum er uitligt...

Net al weer de melding dat er overweldigende belangstelling is...ja ik denk dat dit weer een avond sociaal leven word.
zucht....................................................
quote:mariatesselschade schreef op 18 februari 2015 @ 19:32:

Oh jongens wat spannend bijna acht uur, hier al dagen DE garantie dat het forum er uitligt...

Net al weer de melding dat er overweldigende belangstelling is...ja ik denk dat dit weer een avond sociaal leven word.

Ja, en ik wil alleen een sociaal leven als IK daar behoefte aan heb.

Nooit dus eigenlijk.
Op de laptop is viva zo traag als de t*ring, op mobiele versie is hij wel redelijk snel.

Inloggen doet het nogsteeds pas na een keer of 5 helaas.
quote:Steinbeck2 schreef op 18 februari 2015 @ 12:01:

Ik krijg steeds meer de indruk dat er gewoonweg niets aan gedaan wordt. Want er verandert geen bal.

Dit dus.

Een serieuze en fatsoenlijke IT'er heeft toch geen maaaaaaaanden nodig om deze problemen te verhelpen? Heb het al vaker gevraagd wie hier in godsnaam achter zit maar antwoorden krijg ik toch niet.

Dus Viva, verras je me nog eens en ga je me antwoord geven op bovenstaande vraag?
Ik snap niet dat jullie het niet snappen hoor. Iedereen wil op het best meest onderhouden forum van Nederland komen kijken natuurlijk, vandaar de overweldigende belangstelling na elke onderhoudsbeurt! Ze onderhouden 40 keer per dag en dat wil natuurlijk iedereen vervolgens komen bekijken, logisch dat daar geen capaciteit voor is.

Wat een drama zeg sinds dat nieuwe forum. Het werkt vaker niet dan wel, is bizar traag en de helft van de tijd zie ik geen plaatjes maar ter compensatie zie ik nu alle avatars op een formaat dat niet op mijn beeldscherm past. Best jammer dat het hele forum nu onleesbaar is en ik toch echt mijn bericht bij moet werken aangezien het forum mijn bericht plaatste toen ik op "doorhalen" klikte!?!

Niets verandert bij Sanoma sinds de ellende met het Flair forum (bestaat dat nog?). Maar het forum is nu wel net zo bagger als het tijdschrift dus ze worden nu wel consequent.
anoniem_202469 wijzigde dit bericht op 19-02-2015 03:09
Reden: Het forum werkt slecht
% gewijzigd
@pimpampum: Ahaaa, dus die verschuivende pagina's is misschien wel vooropgezet werk waardoor de adverteerders juist bezoekers krijgen 😉
Hé, ik kon vanochtend in 1x inloggen zonder een foutmelding te krijgen!
quote:Bloes schreef op 19 februari 2015 @ 09:49:

Hé, ik kon vanochtend in 1x inloggen zonder een foutmelding te krijgen! Woooooooow!!!!
quote:Bloes schreef op 19 februari 2015 @ 09:49:

Hé, ik kon vanochtend in 1x inloggen zonder een foutmelding te krijgen! hahaha bijzonder hé! ik ook!
ik haf gisteravond zo`n 6 keer dat verrekte 2013 helm. uiteindelijk mocht ik op het forum, kon ik mijn pb`s niet lezen. toen maar even een RL gedaan. oh ja, ook kreeg ik een paar keer, deze pagina is niet gevonden, kijk of u het adres goed hebt ingetypt. die variant komt ok nog wel eens voorbij..

en de avatars zijn nog steeds in staking. dan zie je ze, ga je naar andere pagina, pleite
Ik krijg sterk het vermoeden dat de 'update' van oktober vorig jaar eigenlijk een overgang was naar een, voor Sanoma, goedkopere versie van het forum. Andere mensen, andere leverancier van de software etc.. ben niet zo thuis in dat ict wereldje dus ken de benamingen niet zo goed.

Gezien de huidige tendens van noodlijdende uitgeverijen is die keuze misschien ook nog wel te verklaren. Maar toch, ben bang dat ze zich hiermee in de eigen voet schieten. Een niet werkend, of slecht werkend forum loopt leeg... Daar gaan je advertentie inkomsten.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Waarom niet gewoon alle topics van 3 jaar of ouder weggooien? Dan heb je direct een stuk minder data waar je mee moet werken en ik geloof niet dat er mensen echt rouwig om zouden zijn dat je daar dan niet meer bij kan.
Zeg maar Spijker.
Spijk-er, als beheerder van een forum zou ik dat niet snel doen. Ik heb al in het andere topic gezegd dat topics uit het VIVA forum behoorlijk goed ranken in Google. Die content zou ik niet zo snel weg willen gooien want het brengt nieuwe bezoekers hier naartoe. Dat zijn bezoekers die eerder op zoek zijn naar iets en dus ook eerder op een (relevante!) advertentie zullen klikken. Alleen de beheerder kan aan de hand van de statistieken bepalen of dat in dit geval inderdaad geld opsmijt.

Een andere optie zou zijn om die oudere topics in statische pagina's om te zetten zodat er geen beroep voor op de database hoeft te worden gedaan. Enige nadeel daarvan is: het is nooit meer aan te passen. Dus stel dat jij na 3 jaar alsnog spijt krijgt van en post dan kun je die niet zelf meer veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven