Vraag over iPad

31-12-2011 11:41 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb er niet veel verstand van.

Ik wil graag een iPad. Ik heb een vaste PC in huis en ik zou graag lekker op de bank iPadden en ik reis ook veel met het openbaar vervoer.

Hoe zit het met de ontvangst in huis? Ik hoorde iets over draadloos internet? Moet ik nog iets extra erbij kopen?

En ik wil er liever geen 500 euro voor betalen. Wat is een goed merk voor een leuke prijs?

Sorry, maar ik weet gewoon niet veel op dit gebied.
Kun je misschien een link geven van een ander merk? Het merk maakt mij opzich niet veel uit.
.
hangt volledig van je budget af... kijk anders even op tweakers.net/pricewatch/ en klik dan op tablets.
.
Oh ik koop toch liever eentje in Nederland en dan ook nog eens eentje in een echte winkel

Ik zag er één voor 333 euro (Mediamarktfolder). Zou dat wat zijn?
.
Misschien even naar de mediamarkt om te kijken en voelen? Al zou ik voor echt advies liever naar een computerzaak gaan... blijft toch lastig en persoonlijk.
quote:janneke44 schreef op 01 januari 2012 @ 11:18:

[...]

Sind een paar weken heb ik een iPad en ben er super blij mee.

Maar zou je mij uit kunnen leggen hoe ik er films op kan zetten.

Ik heb al in iTunes gekeken, maar ik ben meer op zoek naar series en die staan daar niet tussen.

Ik heb nog nooit een film gedownload, dus moet het echt vanaf het begin gaan leren.

In het kort:

1)film of aflevering van tv serie downloaden (bv van usenet)

2)bestand zonodig converteren naar een voor iTunes geschikte bestandsvorm

3)bestand toevoegen aan iTunes (bij films)

4)iPad synchroniseren zodat de film / aflevering op de iPad komt te staan
Bedankt, ga het proberen. Lijkt niet moeilijk, maar ik ben een echte oen met dit soort dingen.
quote:sas_andrea schreef op 02 januari 2012 @ 22:39:

Misschien even naar de mediamarkt om te kijken en voelen? Al zou ik voor echt advies liever naar een computerzaak gaan... blijft toch lastig en persoonlijk.

Het is zeker lastig! En de Mediamarkt is niet een winkel waar ik heel veel vertrouwen in heb.

Maar ik blijf om me heen kijken. Het zal soweiso een tablet worden, maar een iPad is me te duur.
Het is gewoon lastig in de zin van:

wil je android (bijv die asus uit de mediamarkt krant - trouwens goede aanbieding), windows of ios (apple)?

Kijk, ik persoonlijk ben geen applefan ook vanwege het feit dat ik flink veel films en muziek download en niet allemaal op de meest nette manier en dan is apple best omslachtig. Windows tablets zijn naar mijn ervaring traag, dus android werd het voor mij. Alleen was ik er nog niet uit over hoe vaak ik dat ding ging gebruiken en ik heb al meerdere pc's in huis waaronder ook een 4 maanden oude snelle notebook. Dus mobiel was ik al, alleen vind ik het af en toe onhandig dat ie toch ff bezig is met opstarten en kun je niet heel erg lekker lui mee liggen. Dus mijn eisen voor een tablet waren heel laag en simpel waardoor ik dus voor de goedkope pro 3 van de intertoys heb gekozen. Ik heb hem in de winkel getest en hij deed wat ik wilde. Dus ja, voor 100 euro kan ik nu eenvoudig en snel even mail checken, forummen, facebooken en wat puzzelen. Ik wilde er namelijk ook geen 500 euro aan kwijt zijn. Ding ligt nu standaard bij mn bed. Ideaal! (maar voelen werd mij dus ook aangeraden en "that does the trick")
O ja, niet dat dit gewaardeerd word:

maar kijk eens op het forum van tweakers. Daar kun je een hoop info en ervaringen vinden en zelfs custom roms. Succes met je zoektocht! Laat je nog even weten wat het geworden is?
Dat klinkt wel heel goed, sas_andrea, 100 euro. Forummen, facebooken en mail checken en heel af en toe een spelletje is ook het enige wat ik ermee wil doen.

Ik heb geen draadloos internet, dus moet ook nog een router erbij kopen. Heb jij met je tablet overal goed ontvangst? Ook bv. in de trein?
quote:nerd_ schreef op 02 januari 2012 @ 22:24:

Maar eigenlijk, zoals Friia pas ook al schreef, kan je beter android vergeten.Hm?
Zou dit wat zijn?

http://folders.bartsmit.c ... ek_52_2011/magazine.html#/spreadview/4/

Zie onderaan laatste blz.
Ik gebruik m alleen met wifi, hij heeft geen mogelijkheid tot 3g. En gezien ik niet met de trein reis, weet ik niet of daar wifi gebruikt kan worden of dat je het daar met 3g moet doen. In huis heb ik goede ontvangst. Moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik momenteel 2 routers heb draaien, 1 voor glasvezel en 1 voor adsl. En die van de glasvezel wil die niet, die van de adsl doet het perfect. Nu is er wel een verschil in versleuteling, dus misschien dat dat het is, maar dat weet ik dus niet zeker.

http://www.intertoys.nl/g ... t-7-inch-pro3-581520.html

dit is m trouwens. de 10" versie is dus 200 euro. Maar daar krijg je ook ander leuks voor.
.
Er zijn maar een enkele treinen die wifi hebben. Als je er echt voornamelijk mee wilt internetten zul je er een 3G abonnement bij moeten nemen.

Ik heb wel het gevoel dat het een beetje een impulsieve aankoop is, je wilt iets kopen waarvan je eigenlijk niet weet wat het is en wat je er aan hebt. Maargoed, misschien ligt het er aan dat ik tablets nogal onzinnig vind..

Succes met je zoektocht!
Impulsieve aankoop is het niet echt. Ik denk er al weken over na en ik ben nu informatie aan het inwinnen.

Maar je hebt wel gelijk dat ik er geen verstand van heb
Maar wat is het in de tablet dan dat jou zo aantrekt? Dat je het makkelijk overal mee naar toe kunt nemen en dat het internet heeft? Want die eigenschappen hebben zoveel dingen tegenwoordig.

Wat is er specifiek leuk aan de tablet voor jou?
.
het windows tablet wat ik een tijd terug in mn handen had, was echt om te huilen. En dat kostte wel 700 euro. Was dacht ik een hp.

Ja, qware is geen a-merk. Is gewoon sitecom. Die hp kwam met een eigen os, webos? En dat ging nogal hard onderuit en wordt niet meer geupdate. Vandaar ook de prijsdaling...

Ik zou zelf niet voor een indiatab gaan ivm garantie. Ik moet naar de winkel kunnen rijden binnen aanzienlijke tijd en het terug kunnen brengen. Ipad vind ik te duur, maar vind ik wel een geweldig en mooi ding. Als je niet zo moeilijk met itunes zou moeten doen met elders gedownloade content, zou die ook mijn voorrang hebben (als geld geen issue is).

Maar tablet of niet, is nog steeds persoonlijk.
.
Ik schuif het nog even op de lange baan. Ik ben er nog steeds niet uit. Een collega heeft een iPad gekocht die het nu al een paar dagen niet doet (geen internetontvangst).

Maar ik blijf om me heen kijken.
Over de ipad3 zijn nog geen officiële release-data bekend gemaakt, dus wanneer die komt is nog steeds niet bekend. Ik zou dan een 2e-hands ipad kopen via MP ofzo. Wij hebben de onze pas verkocht en hebben nu de 2 en ik zweer bij apple. Hij werkt heerlijk, soepel, simpel te bedienen, goed beeld. Tja, ik ben nog geen betere tablet tegen gekomen.

En dat je collega al 2 dagen geen internet heeft ligt niet aan de ipad maar aan zijn netwerk. Daar kan je de ipad niet op afschrijven, want dat kan je met elke tablet hebben. Mijn 3g van t-mibile deed het gisteren ook een tijd niet, maar dat ligt niet aan mijn iphone

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven