Vraag voor mensen met Ebay ervaring

06-04-2012 12:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik had een vraagje voor mensen die ook op Ebay zitten.

Oke, stel je klikt een bepaald product aan, bijvoorbeeld een shampoo van L'oreal Paris (ik zeg zomaar wat).

Vervolgends kun je naar onder scrollen op de pagina, dan zie je op een gegeven moment staan Shipping and Payments.

Als je daar op klikt kun je bij change country Nederland invullen. (moet je natuurlijk wel een ebay verkoper hebben die wereldwijd verzend)

Maar goed, stel je bestelt iets uit de VS, dan kun je dus berekenen hoeveel dollar je kwijt bent en dit staat onder shipping and handling.

Nou vroeg ik mij af, dat bedrag dat onder shipping and handling verschijnt, hoort daar ook het bedrag bij van het product dat je wilt kopen?

Of is dat PUUR en alleen maar het bedrag van het inpakken van het desbetreffende product en de verscheepskosten.
Dat is puur alleen het bedrag voor het versturen van het product. De prijs van het product staat bovenaan de pagina, naast het product.
Alleen versturen volgens mij. Eventuele douane kosten worden trouwens niet aangegeven!
quote:nellaaa schreef op 06 april 2012 @ 12:55:

Dat is puur alleen het bedrag voor het versturen van het product. De prijs van het product staat bovenaan de pagina, naast het product.

maar dan ben ik in mijn geval bijna 30 dollar kwijt aan het versturen alleen.

Dat is echt heel veel...
quote:solemnly schreef op 06 april 2012 @ 12:58:

[...]

Dat is echt heel veel...Klopt, voor sommige dingen 'loont' het dus duidelijk niet.
quote:solemnly schreef op 06 april 2012 @ 12:58:

[...]

Dat is echt heel veel...Dat is inderdaad echt heel veel. Dat moet veel goedkoper kunnen in principe. Is er niet een andere verkoper die dit product ook verkoopt maar lagere verzendkosten heefT?
Als er geen verzendkosten bij staan, maar wel int shipping. Moet je gewoon even een berichtje sturen. Die heb ik denk al honderden verstuurd en kom je na de aankoop niet voor een verrassing te staan, van te dure verzendkosten.
De verzendkosten vanuit Amerika naar Nederland zijn schrikbarend gestegen de afgelopen 2 jaar. die 30 dollar is niet gelogen voor een fles shamboo ( bijvoorbeeld)
En als je biedt dan zit je er aan vast. Je krijgt dan dreigmails dat er een "geschil" is en of je de reglementen nog eens wil lezen (waarin staat dat je verplicht bent het af te nemen).

Sommige verkopers zijn coulanter wat betreft cancelen maar dat blijkt pas achteraf.
it's a big club and you ain't in it
Ik vind het een sport om alles free shipping te kopen op ebay (Kun je aanklikken en je moet ook Worldwide aanklikken).

Vaak zijn de verzendkosten lager dan een pakje uit Nederland.

Je moet wel proberen onder de 25 euro te blijven totaal anders loop je het risico bij te moeten betalen.
quote:waarbij schreef op 06 april 2012 @ 13:55:

De verzendkosten vanuit Amerika naar Nederland zijn schrikbarend gestegen de afgelopen 2 jaar. die 30 dollar is niet gelogen voor een fles shamboo ( bijvoorbeeld)Ik heb net een item moeten betalen wat gewoon in een enveloppe past, en de verzending is 10.50 dollar vanuit Amerika.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kunt bij de selectiemogelijkheden aanvinken 'Prijs + Verzendkosten, goedkoopste bovenaan', zodat je het totaalbedrag ziet als je uit meerdere produkten kunt kiezen.
quote:evelise schreef op 06 april 2012 @ 15:19:

Je kunt bij de selectiemogelijkheden aanvinken 'Prijs + Verzendkosten, goedkoopste bovenaan', zodat je het totaalbedrag ziet als je uit meerdere produkten kunt kiezen.

Kan, maar dan mis je de producten waar geen verzendprijs vooraf voor ingevuld is. Dat betreft meestal toch een flink stuk van het aanbod.

Een andere valkuil is, dat veel aanbieders de marge om boven een andere verkoper uit te komen verwerken in de verzendprijs. Daardoor lijkt iets goedkoop maar betaal je meer verzendkosten, wat uiteindelijk de winst is voor de verkoper, want ze gebruiken dan een goedkopere manier om te verzenden, dan ze jou berekenen.
Je kan beter een shipping adres in de VS laten aanmaken en dan van daaruit alles naar NL laten sturen. Is veel goedkoper. Voor USD 30,- kan ik heel wat meer laten versturen dan bvb een flesje shampoo. Bovendien kan je zelf online je douane formulier invullen en dus lagere kosten opgeven, werkte hier altijd als een tierelier!
HKgirl, hoe doe je dat?
ja wil ik ook wel weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven