Vraagje MS Office 2010 starter

20-04-2012 09:31 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Even een vraagje, ik ben mij aan het oriënteren (voornamelijk online nog) voor een nieuwe laptop. Ik zie dat vrijwel alle laptops inmiddels zijn voorzien van MS Office 2010 starter. Nu is het zo dat ik nog een officiële Office 2007 heb liggen, met licentie. Alleen vraag ik me opeens af of ik die dan nog wel kan gebruiken op de nieuwe laptop? Of moet ik dan echt een 2010 editie aanschaffen?

Iemand die mij hierop van een antwoord kan voorzien?

Alvast bedankt!
Ik denk niet dat je office 2007 nog werkt op een nieuwe laptop. Dat zou je na kunnen gaan.
Waarom zou die niet werken? Die Starter kun je gewoon eraf mikken en 2007 installeren. Ik zie op internet dat 2007 wel loopt op windows 7 (ik neem aan dat je nieuwe laptop daar op loopt?).
2010 uninstalleren en 2007 installeren
quote:Sagrera schreef op 20 april 2012 @ 09:48:

Waarom zou die niet werken? Die Starter kun je gewoon eraf mikken en 2007 installeren. Ik zie op internet dat 2007 wel loopt op windows 7 (ik neem aan dat je nieuwe laptop daar op loopt?).dat heeft misschien met het 64 bits besturingssysteem van de nieuwe laptop te maken.
Die nieuwe laptop is er nog niet, ik ben me aan het oriënteren. Degene die ik nu heb is geen Windows 7, is Vista Home premium dacht ik (bijna 3 jaar oud, en inmiddels een beetje op aan het raken), mede daarom ook eigenlijk mijn vraag..

Volgens mij is de 2010 starter wel gewoon Word en Excel (met reclame) maar zoonlief heeft voor school ook wel eens Powerpoint nodig. En aangezien mijn budget niet zo heel groot is, wordt dan de keuze een laptop met wat minder geheugen (en minder snel) met Office erbij, of meer geheugen (heb geen vaste pc) en dan hoopte ik 2007 te kunnen gebruiken. En eigenlijk dus hoofdzakelijk voor Powerpoint...
quote:bertje_ schreef op 20 april 2012 @ 09:59:

[...]

dat heeft misschien met het 64 bits besturingssysteem van de nieuwe laptop te maken.64 of 32 maakt allemaal niet uit. Starter eraf en 2007 erop.
zolang je die starter 2010 maar eerst verwijderd komt dat helemaal goed :-)
Bedankt, dat maakt het wat makkelijker voor mij om wat specifieker te zoeken.
Toch nog even een vraagje voor de kenners, van iets andere orde.

Is het in een laptop makkelijk om daar extra geheugen bij te zetten?

Ik heb er een gezien met een redelijk snelle processor, maar niet het geheugen wat ik eigenlijk zou willen. Wel is het eventueel uitbreidbaar. De prijs daar in tegen staat me wel heel erg aan, zeker omdat er ook een hdmi aansluiting op zit, die ik op veel anderen dan weer niet zie.

(ik heb er duidelijk vrij weinig verstand van )
...
Even opgezocht, het is het intern geheugen wat op die andere meer was (2GB meer). De harde schijf is op beiden even groot.
Jah dat is makkelijk bij te zetten. Ik stel voor om naar een lokale pc zaak te gaan en daar het geheugen te kopen en meteen erin te laten zetten. Is voor hen 2min werk, maar je kan het ook zelf doen. Onder een klepje onderop je laptop heb je toegang tot het geheugen. Je moet denken aan ~40euro voor 8GB. Apple zou daar overigens 200euro extra voor vragen
Dank je.

Apple is inderdaad een heel stuk duurder, maar ik moet wel bekennen dat het toch wel erg fijn werkt (ooit mee gewerkt bij een voormalige werkgever). Helaas ligt dat voor mij niet binnen de mogelijkheden voorlopig, dus ik moet het maar doen met een "normale" laptop. Uiteindelijk is daar op zich ook niets mis mee, alleen probeer ik dus wel even goed te vergelijken, ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven tenslotte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven