vraagje ov

09-07-2012 15:05 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken ben ik gestopt met mijn studie dus daarom moest ik mijn studentenreisproduct stopzetten.

Dit heb ik gedaan via duo en ik kreeg zaterdag een brief dat ik het stopzetten moet bevestigen bij een automaat.

Dit wou ik vandaag doen alleen weet ik niet of hij nu echt stop gezet is.

Ik heb mijn kaartje er in gedaan en drukte op bestelling ophalen en daarna op stopzetten, toen kwam er te voorschijn dat het stopzetten pas ingaat vanaf 1-12-12.

Meer stond er niet en ik heb mijn kaart er toen uitgehaald.

Is hij nu stopgezet of?

Maar als hij via duo is stopgezet en als ik mijn studentenreisproduct helemaal niet gebruik kan ik toch ook geen boete krijgen?

Want daar gaat het mij om, dat ik geen boete krijg.
Even bellen..
Voor de zekerheid zou ik het wel even navragen.

En inderdaad de kaart niet meer gebruiken.
Als ik de kaart niet gebruik dan kan ik toch ook geen boete krijgen?
quote:itsssme schreef op 09 juli 2012 @ 15:05:

Sinds een paar weken ben ik gestopt met mijn studie dus daarom moest ik mijn studentenreisproduct stopzetten.

Dit heb ik gedaan via duo en ik kreeg zaterdag een brief dat ik het stopzetten moet bevestigen bij een automaat.

Dit wou ik vandaag doen alleen weet ik niet of hij nu echt stop gezet is.

Ik heb mijn kaartje er in gedaan en drukte op bestelling ophalen en daarna op stopzetten, toen kwam er te voorschijn dat het stopzetten pas ingaat vanaf 1-12-12.

Meer stond er niet en ik heb mijn kaart er toen uitgehaald.

Is hij nu stopgezet of?

Maar als hij via duo is stopgezet en als ik mijn studentenreisproduct helemaal niet gebruik kan ik toch ook geen boete krijgen?

Want daar gaat het mij om, dat ik geen boete krijg.lijkt mij dat ie niet stopgezet is, d.w.z. pas per 1 december a.s. dus idd maar bellen of infobalie station vragen
Ojee dat klopt niet! Als je bestelling ophalen drukt, zou het namelijk direct in moeten gaan. Je snapt wel, er gaat wel eens wat fout! Even bellen, of vragen aan iemand op het perron!
Ik vroeg het aan de mensen in dat winkeltje op het peron maar die zijn altijd zo dom en weten nooit ergens wat van..

Maar op duo staat hij stop, als ik de kaart gewoon niet gebruik kan ik toch ook geen boete krijgen?
Als het product er nog opstaat dan kun je een boete krijgen. Ze kijken er helaas niet naar of je het wel of niet gebruikt.
Today is life, tomorrow never comes.
Oke..

Kan ik het ook via de telefoon stopzetten, zodat ik niet naar zo'n automaat moet?
Waarom bel je zoals al een paar aangegeven DUO niet? Zij kunnen je met zekerheid zeggen hoe of wat. Als hier iemand roept dat je geen boete krijgt, zegt dan helemaal niet!
quote:itsssme schreef op 09 juli 2012 @ 15:17:

Ik vroeg het aan de mensen in dat winkeltje op het peron maar die zijn altijd zo dom en weten nooit ergens wat van..

Maar op duo staat hij stop, als ik de kaart gewoon niet gebruik kan ik toch ook geen boete krijgen?Als hij bij duo op stop staat lijkt het mij in orde maar bel duo gewoon even voor de zekerheid.
Ik bel duo zo.

Maar kan duo het reisproduct er niet af halen?

En kunnen hun zien of het verwijderd is?
Je moet volgens mij niet DUO bellen maar de klantenservice van de OV chipkaart.. Die kunnen als je de kaart kwijt bent hem met één klik op de knop blokkeren, dus lijkt me dat ze dat ook kunnen als je het product wilt stopzetten.
Je moet er weleen keer achteraan bellen om te checken want bij de klantenservice zijn ze net zo snugger als achter de balie
Ik heb naar de klantenservice gebeld van het ov en die vrouw snapte er inderdaad ook niks van, ze kon ook niet goed nederlands.

Ze vertelde dat ik het niet kon bevestigen vandaag bij de automaat omdat ik in de min sta maar dat klopt niet want mijn vriendin had er wel geld op staan en die kon het ook niet bevestigen.
En trouwens, iets ophalen bij een automaat is gratis toch?
Ja hoor, ophalen is gratis. Ik denk dat het systeem nogal ingewikkeld is. Ik heb inmiddels van drie verschillende klantenservicemensen drie verschillende antwoorden. Ik zou nog een paar keer bellen, tot iemand het wel snapt.
Ik moest eerst mijn studiefinanciering stop zetten met mijn digicode (op internet dus).

Daarna kon ik bij een automaat mijn bestelling ophalen (die ik dus via mijn digicode had "besteld").
Ik ben net naar een andere automaat geweest die gelukkig wel goed deed!

Daar kon ik zien dat mijn ov al stopgezet was vanaf het moment dat ik het op duo heb stopgezet.

Dus het is in orde
Trouwens, met een account op ov-chipkaart.nl moet je zulke dingen ook kunnen zien, wat er wel/niet opstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven