Vrees voor privacy door ex

14-11-2018 23:23 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva gebruikers,

Mijn relatie is 10 maanden geleden stukgelopen. Ik heb inmiddels geen contact meer met mijn ex hij zat in de ICT. Tot mijn grote ergernis maakte hij vaker misbruik van zijn macht en kennis gedurende onze relatie.

*Hij heeft vaker het wachtwoord van mijn Apple ID gehad. ( inmiddels nieuw Apple ID) . Ik heb uit voorzorg alles uitstaan dus niks wordt opgeslagen in mijn icloud bij mijn nieuwe apple ID.

* Hij heeft de inloggegevens van mijn email account een tijd lang gehad. Dit was mijn hoofd email adres. (Hier kon hij een tijdje inloggen omdat ik een nieuw telefoonnummer als beveiliging had ingesteld moest ik een maand wachten voordat ik mijn wachtwoord kon veranderen.)

* Op zijn pc stond de tekst ´ Iphone van lin´ (Er stonden ook gegevens van zijn eigen mobiele telefoon met dan een code 293828 achter ons nummer hij had geen iphone maar Google telefoon.
Als ik iets van Itunes open bij mij zelf op min mobiel. Komt de tekst ´Iphone van lin´ er ook te staan. Ik kan het ook fout hebben....

* Hij is ook een keer in mijn mobiel geweest terwijl hij de toegangscode 100% niet kon weten. (Hij had toen dit gebeurde alleen zijn eigen telefoon bij zich geen PC.)

Het bovenstaande is allemaal niet gebeurd met mijn toestemming.
Nu nog steeds maak ik me soms zorgen om mijn privacy door meneer ICT.
Ergens ben ik bang dat hij nog steeds zaken kan inzien van mij zonder dat ik het weet. (Ik ben al bang dat hij weet dat ik hier topic over hem open.)
Zo ver gaan mijn angsten nog, hij heeft me hiermee echt gekwetst en het gaat hem niks meer aan.

Mijn vraag is dus: Hoe groot is de kans dat hij nog dingen op mijn mobiel ziet? na het bovenstaande wat hij wist.
Hoe makkelijk is het om deze te hacken? of er een programma op te zetten?


* Wat kon hij allemaal gezien hebben in mijn email? In die maand lang dat hij kon inloggen in mijn (hoofd) email adress waaronder facebook etc staat. Kan hij toen in mijn email een programma gezet hebben, die bepaalde dingen opslaat ?

Ik zag namelijk bij het kopje account weergeven en dan bij privacy in mijn email dat zelfs je zoekgeschiedenis en browsgeschiedenis wordt opgeslagen?? Ik schrok me echt kapot.. Ik kon gewoon bekijken wat ik allemaal op mijn PC deed. *Bing heten het programma* en Cortana. Allebei had ik deze ingeschakeld staan en als ik er op klik zie ik die geschiedenis.Ik heb dat nu geloof ik uitgezet. Nu blijkt dat Microsoft office dit programma heeft en dit voor onderzoek is? Maar kon hij deze geschiedenis ook zien??? Het staat allemaal onder het kopje privacy.

* En wat kon hij inzien met: ´ iphone van lin´?? zo stond het op zijn pc.

Ik heb er soms paniekaanvallen van. Dit terwijl ik bij hem nóóóóóit wat zag! Ik vind het ook verschrikkelijk dat ik zo ontzettend dom ben op dit gebied en dat iemand die heel veel verstand had van de ICT en ook nog eens sterker was dan mij letterlijk overal misbruik van gemaakt heeft en in al mijn privé eigendommen is geweest. Ik heb er som gewoon slapeloze nachten van.. Dus ik hoop dat er hier mensen zijn die weten wat het allemaal inhoud alvast bedankt :geek:
Alles op fabrieksinstellingen, nieuwe wachtwoorden en even checken welk mailadres er bij recovery ww staat.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor email account had je? Gmail?

Indien Gmail/Google: daarmee kan heel veel worden bijgehouden (locaties, wachtwoorden, telefoonverkeer, enz.). Je kan ook zien welke apparaten toegang hebben tot jouw Gmail/Google. Wellicht vind je daar sporen.

Mij is verteld dat het hacken van een IPhone lastig is. Itt Android waar zonder dat de gebruiker het weet veel op achtergrond mee kan draaien.

Ik lees met interesse mee. Ben bepaald geen it-er, maar ik ken de situatie. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
**Bij het kopje beveiliging, kan ik de activiteit controleren en zie ik dus wel wanneer en door wie er is ingelogd in mijn email. Helaas zijn dat de recente inlogactiviteiten en zie ik dus niet meer die van die tijd waarin hij een maand lang over de gegevens beschikte.

Maar ik weet toch sowieso dat hij gewoon in mijn email is gegaan in deze periode.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
14-11-2018 23:29
Alles op fabrieksinstellingen, nieuwe wachtwoorden en even checken welk mailadres er bij recovery ww staat.
Bij Android ben je er dan niet. Manipulaties zijn niet met reset fabrieksinstellingen te overschrijven.
Franky77 schreef:
14-11-2018 23:36
Bij Android ben je er dan niet. Manipulaties zijn niet met reset fabrieksinstellingen te overschrijven.
Ze heeft een iPhone.
Alle reacties Link kopieren
Franky77 schreef:
14-11-2018 23:34
Wat voor email account had je? Gmail?

Indien Gmail/Google: daarmee kan heel veel worden bijgehouden (locaties, wachtwoorden, telefoonverkeer, enz.). Je kan ook zien welke apparaten toegang hebben tot jouw Gmail/Google. Wellicht vind je daar sporen.

Mij is verteld dat het hacken van een IPhone lastig is. Itt Android waar zonder dat de gebruiker het weet veel op achtergrond mee kan draaien.

Ik lees met interesse mee. Ben bepaald geen it-er, maar ik ken de situatie. Sterkte.
Ik heb hotmail.nl als je dat bedoelt?

Ja van dat Bing en Cortano (zoek en brows geschiedenis) schrok ik mijn ook een hoedje. Als ik dit zie als ik inlog heeft hij dit vast ook gezien toen toch? en hij had zoveel verstand van computers dat hij dat vast bekeken heeft. Pfff kan daar nu nog om janken als het moet.

Want dan zag hij gewoon wat ik op mijn pc deed al die tijd. Niet dat dit uitmaak maar er is ook zoiets als privacy.. Omdat ik sommige dingen die ik opzoek gewoon beschamend vindt... Het voelt gewoon ontzettend denigrerend zeker omdat ik bij hem helemaal niks gezien heb 1,5 jaar lang.
Het is 10 maanden uit en je hebt hem 1,5 jaar niet gezien?
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
14-11-2018 23:42
Het is 10 maanden uit en je hebt hem 1,5 jaar niet gezien?
1,5 jaar lange relatie waarin hij misbruik heeft gemaakt van zijn macht en kennis. Die dus 10 maanden over is. Waarvan 6 maanden zonder contact.
Ik zou lekker alles nieuw kopen en een nieuw e-mailadres aanmaken. En dus alles een nieuw wachtwoord geven.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
14-11-2018 23:45
Ik zou lekker alles nieuw kopen en een nieuw e-mailadres aanmaken. En dus alles een nieuw wachtwoord geven.
Ja klopt veel anders zit er niet op en de schade is al aangericht.
Maar ik vind het zóóóóóó oneerlijk.
Het idee dat ik gewoon niet weet wat hij allemaal heeft gezien van mij maakt me ook gek.

En het idee dat hij nu nog dingen kan inzien gaat me helemaal boven de pet. :"-(
Heb je je wachtwoorden voor je ABNAMRO-rekening, je ZilverenKruis-zorgverzekering, je VIVA-forumaccount, je werk, enz. allemaal opgeslagen op je PC?
(Zodat je de wachtwoorden niet elke keer hoeft in te typen.)

Dan moet je zeker al die wachtwoorden veranderen?
Als hij één keer op jouw PC heeft ingelogd, heeft hij al die wachtwoorden kunnen zien.
Welke browser gebruik je?
Explorer?
Chrome?
Firefox?
linnylow schreef:
14-11-2018 23:50
Ja klopt veel anders zit er niet op en de schade is al aangericht.
Maar ik vind het zóóóóóó oneerlijk.
Het idee dat ik gewoon niet weet wat hij allemaal heeft gezien van mij maakt me ook gek.

En het idee dat hij nu nog dingen kan inzien gaat me helemaal boven de pet. :"-(
Je maakt jezelf gek. Het is gebeurd, als het al gebeurd is.

En je begrijpt niet dat hij nu nog dingen in kan zien?
Als je alles geblokkeerd hebt kan dat toch niet?

Beetje minder hysterie en way meer nuchterheid.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
14-11-2018 23:51
Welke browser gebruik je?
Explorer?
Chrome?
Firefox?
Ik heb een chromebook. Ik gebruik google chrome.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
14-11-2018 23:50
Heb je je wachtwoorden voor je ABNAMRO-rekening, je ZilverenKruis-zorgverzekering, je VIVA-forumaccount, je werk, enz. allemaal opgeslagen op je PC?
(Zodat je de wachtwoorden niet elke keer hoeft in te typen.)

Dan moet je zeker al die wachtwoorden veranderen?
Als hij één keer op jouw PC heeft ingelogd, heeft hij al die wachtwoorden kunnen zien.
Hij heeft nooit op mijn Chromebook ingelogd.
Wel op mijn email dus. Mijn Chromebook heb ik nooit naar hem meegenomen. Godzijdank..
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
14-11-2018 23:51
Je maakt jezelf gek. Het is gebeurd, als het al gebeurd is.

En je begrijpt niet dat hij nu nog dingen in kan zien?
Als je alles geblokkeerd hebt kan dat toch niet?

Beetje minder hysterie en way meer nuchterheid.
Ja ik zou willen dat ik een nuchter persoon was maar ik kan mij om zo´n dingen echt gek maken. Ook omdat ik bij hem letterlijk nooit iets gezien heb.
linnylow schreef:
14-11-2018 23:53
Ik heb een chromebook. Ik gebruik google chrome.
Hierbij uitleg hoe je alle logins ziet die op je PC zijn opgeslagen. Het kan zijn dat je ex-vriend al die logins heeft bekeken.

Klik rechtsboven in Chrome op het pictogram van de drie puntjes Aanpassen en beheren.
Klik op Instellingen.
Klik onder 'Personen' op Wachtwoorden.
Onder 'Opgeslagen wachtwoorden' staat een overzicht van de websites waarvan Chrome de inloggegevens bewaart.
We gaan nu een wachtwoord achterhalen. Klik daarvoor op het pictogram van de drie puntjes achter de naam van de website.
Opgeslagen wachtwoord in Chrome achterhalen
Klik vervolgens op Details.
Een venster met de naam van de website, de gebruikersnaam en het versleutelde wachtwoord opent. Klik achter het wachtwoord op het pictogram van een oog Opgeslagen wachtwoord bekijken.
Als de computer is beveiligd met een wachtwoord, vult u nu het wachtwoord in. Klik vervolgens op OK.
Het wachtwoord is nu zichtbaar. Klik op Gereed om het venster te sluiten.



Dus ook als je een login bij de tennisvereniging hebt: verander het wachtwoord.
linnylow schreef:
14-11-2018 23:57
Ja ik zou willen dat ik een nuchter persoon was maar ik kan mij om zo´n dingen echt gek maken. Ook omdat ik bij hem letterlijk nooit iets gezien heb.
Dus je weet niet eens zeker dat hij ooit in iets van jou gekeken hebt?
Ga in therapie.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
14-11-2018 23:59
Hierbij uitleg hoe je alle logins ziet die op je PC zijn opgeslagen. Het kan zijn dat je ex-vriend al die logins heeft bekeken.

Klik rechtsboven in Chrome op het pictogram van de drie puntjes Aanpassen en beheren.
Klik op Instellingen.
Klik onder 'Personen' op Wachtwoorden.
Onder 'Opgeslagen wachtwoorden' staat een overzicht van de websites waarvan Chrome de inloggegevens bewaart.
We gaan nu een wachtwoord achterhalen. Klik daarvoor op het pictogram van de drie puntjes achter de naam van de website.
Opgeslagen wachtwoord in Chrome achterhalen
Klik vervolgens op Details.
Een venster met de naam van de website, de gebruikersnaam en het versleutelde wachtwoord opent. Klik achter het wachtwoord op het pictogram van een oog Opgeslagen wachtwoord bekijken.
Als de computer is beveiligd met een wachtwoord, vult u nu het wachtwoord in. Klik vervolgens op OK.
Het wachtwoord is nu zichtbaar. Klik op Gereed om het venster te sluiten.



Dus ook als je een login bij de tennisvereniging hebt: verander het wachtwoord.
Maar hij heeft mijn chromebook nooit aangeraakt kan hij dit dan gezien hebben ? :O
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
15-11-2018 00:00
Dus je weet niet eens zeker dat hij ooit in iets van jou gekeken hebt?
Ga in therapie.
Ik weet het 100% zeker.
Constant deed hij dat zelf waar ik bij was.

Ik bedoel dat ik nooit in zijn eigendommen gekeken heb.
linnylow schreef:
15-11-2018 00:01
Maar hij heeft mijn chromebook nooit aangeraakt kan hij dit dan gezien hebben ? :O
O, wat ik heb geschreven is mosterd.

Hij is alleen in je mail geweest, niet in je PC.


Vergeet maar wat ik heb geschreven...
Alle reacties Link kopieren
linnylow schreef:
14-11-2018 23:50
Ja klopt veel anders zit er niet op en de schade is al aangericht.
Maar ik vind het zóóóóóó oneerlijk.
Het idee dat ik gewoon niet weet wat hij allemaal heeft gezien van mij maakt me ook gek.

En het idee dat hij nu nog dingen kan inzien gaat me helemaal boven de pet. :"-(

Het is k#t, maar ga er maar vanuit dat hij alles gezien heeft (dan hoef je ook je hoofd niet meer te breken over wat hij wel en niet gezien heeft). Dus even balen en dan weer door. Ga eventueel naar een professional die jouw apparaten, browsers en mailaccounts helpt instellen en laat je ook even wat bijscholen. En dan voortaan zorgen dat je wat meer op je privacy let.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
15-11-2018 00:03
O, wat ik heb geschreven is mosterd.

Hij is alleen in je mail geweest, niet in je PC.


Vergeet maar wat ik heb geschreven...
Evengoed bedankt.
Ik waardeer het zeker!

Ik ben zo´n ontzettende digibeet en hij heeft daar gewoon misbruik van gemaakt :(
pffieuw de rest wat ik schreef weet je daar ook iets vanaf?
linnylow schreef:
15-11-2018 00:06
Evengoed bedankt.
Ik waardeer het zeker!

Ik ben zo´n ontzettende digibeet en hij heeft daar gewoon misbruik van gemaakt :(
pffieuw de rest wat ik schreef weet je daar ook iets vanaf?
Graag gedaan.

Nou, ik kan vooral goed dingen opzoeken op internet.
De meeste tieners zijn handiger met Apple-dingen dan ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven