Vriendenlijsten Facebook indelen?

24-11-2013 17:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal mensen in mijn lijst die wat mij betreft niet per se alles hoeven te zien wat ik post. Denk aan mijn moeder, een collega etc.

Die mensen kan je natuurlijk aan de lijst "familie" of zo toevoegen maar dat zou betekenen dat als ik iets post onder "vrienden" (dus iedereen in mijn lijst) wat zij ook mogen zien, dat zij dat dan dus niet zouden zien.

Maar als ik ze aan "vrienden" toevoeg, krijgen ze dus weer alles te zien en dat wil ik ook niet.

Bijv. als ik een mooie serie vakantiefoto's post mag van mij iedereen dat zien (dus ook familie en collega;s die nu bijv in de "familie" lijst staan). Maar als ik mijn moeder dus onderbreng onder "familie" ipv " vrienden" zal zij die dus niet zien omdat ze niet in de goede lijst zit.

En de post op "openbaar" zetten wil ik niet want dat betekent dat de hele wereld mee kan kijken en dat hoeft dus ook niet.

Hoe regel je dit?

Kan je mensen in meerdere groepen indelen?

Ik vind het nogal ingewikkeld maar ik hoop dat iemand snap wat ik bedoel.
Ik bepaal per post wie wat kan zien. Maar ja, ik heb dan ook geen honderden vrienden.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je kan de dingen die niet iedereen mag zien posten onder "vriendinnen behalve kennissen". De mensen die niet alles mogen zien, zet je op kennis.

Wanneer je dingen post die iedereen mag zien, kies je voor vrienden.
Je kunt in facebook lijsten maken (bij vrienden op meer klikken). Zo heb ik naast de standaard lijsten ook nog een lijst voor aanhang van familie, vriendengroepje, spelletjes etc.

Je kunt FB ook zo instellen dat bepaalde lijsten standaard nooit een post zien tenzij je dat anders aangeeft. Werkt prima. Was wel even een gedoe om iedereen in te delen en oude statussen aanpassen waar nodig maar dan heb je ook wat.
Kunnen mensen ook zien in welke groep je ze indeelt? Dus een vriendin die ik bij kennissen zet ipv van bij vrienden. Zou het een beetje lullig vinden als ze dat ziet.
Nee dat kan niet zover ik weet. Tenzij je natuurlijk 2 vriendinnen hebt die elkaar kennen en de een zegt "hey heb je die status gezien bij haar?" en de ander het niet ziet omdat die in een andere lijst staat.
Van een kennis zie je zelf ook minder. Wel iets om in je achterhoofd te houden. Je kan ook 'goede vrienden' maken. Als je wat wil posten wat niet iedereen mag zien post je in deze groep. Als je post voor al je vrienden post je onder 'vrienden' of 'vrienden behalve kennissen'.
quote:lienepiennetje schreef op 24 november 2013 @ 17:44:

Je kan de dingen die niet iedereen mag zien posten onder "vriendinnen behalve kennissen". De mensen die niet alles mogen zien, zet je op kennis.

Wanneer je dingen post die iedereen mag zien, kies je voor vrienden.

ah ik denk dat dat is wat ik bedoel ja! Ik wist niet dat er ook een optie"vrienden behalve kennissen was". MAar dat sluit dan inderdaad precies het groepje mensen uit waarvan ik niet wil dat ze alles zien

Enige nadeel is dan wel dat ik van hun mischien ook niet alles meer zie omdat Facebook dan bepaald dat een kennis minder belangrijk is
klopt het dat als je iemand aan kennissen hebt toegevoegd dat er dan wel op zijn of haar profielpagina "Vrienden" blijft staan op die button waar dat menu onder zit waar je aan kan vinken of je die persoon wel of niet in je nieuwsoverizcht wilt enzo.

Heet die button gewoon "Vrienden" of zou daar "kennissen moeten staan? Als ik in dat pulldown menu kijk, zie ik nu wel een vinkje voor "kennissen" staan

sorry het legt allemaal wat ingewikkeld uit
Die button heet bij iedereen vrienden. Ook bijv de niet toegankelijke vrienden (die zien helemaal niets, alleen openbare updates).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven