Waar boeken e-reader zoon downloaden?

04-07-2015 18:23 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn zoon van 11 jaar heeft een e-reader. Harstikke leuk maar waar en hoe download ik gratis boeken voor hem? Iemand tips? Bedankt alvast!
Bol.com? Of bedoel je illegale manieren? Daar help ik je niet aan.
Op de site van de bibliotheek vind je vaak ook boeken die voor een bepaalde tijd kunt downloaden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Als je lid bent van de bieb bij bibliotheek.nl. Daar even een account maken en dan kan je boeken downloaden. Kost niks.

Er zijn ook verschillende andere aanbieders waar je een abbo kunt afsluiten, via Bruna geloof ik en nog ergens. Ben even de namen kwijt.
Dropbox?
verba volant, scripta manent.
Vakantiebieb.nl
filefactory

maar dan moet je eerst 'n bron zien te vinden via bijv. een oproep op facebook, hier wordt je vast geband als je dergelijke info deelt
Shoot first, ask questions later!
hoezo gratis? Je vraagt toch ook niet waar je gratis brood kunt kopen?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Bibliotheeksite.

Je zoon kan volgens mij gratis lid worden. En dan kun je via je hun site downloaden.

Veel keus, werkt geweldig.
Vakantiebieb.nl

Gratis downloaden doe ik niet aan. Schrijvers moeten ook beleg op hun boterham, en bij het tanken of in de supermarkt loop ik ook niet weg zonder te betalen.
Bij de bibliotheek kun je e-books lenen als je lid bent, die hebben behoorlijke keus voor een 11-jarige. En rond deze tijd de vakantiebieb, al vind ik die heel beperkt. Als je een snelle lezer hebt is dat hooguit een week leuk.
Via de bieb inderdaad. Kinderen zijn gratis lid, en als je een beetje groot kind hebt kun je ook (af en toe eens, heel stiekem) boeken voor jezelf downloaden. Nadeel is dat je zo'n boek maar drie weken kunt lezen en dan weer opnieuw moet downloaden of verwijderen.

Gratis boeken heb ik ook nog nooit ergens gevonden, behalve stokoude waar de rechten van verlopen zijn. Zo nu en dan krijg ik ook wel eens een paar boeken van bekenden, dat is volgens mij het grijze circuit (een papieren boek kun je immers ook uitlenen).
quote:MinkeDeWit schreef op 04 juli 2015 @ 19:24:

Zo nu en dan krijg ik ook wel eens een paar boeken van bekenden, dat is volgens mij het grijze circuit (een papieren boek kun je immers ook uitlenen).Een officieel gekocht e-book kun je niet uitlenen. Dat staat in 'n cloud ondanks dat je het vanaf je eigen reader kunt lezen. Je betaalt dan feitelijk nog erg veel voor iets wat je niet door kunt geven aan anderen zoals papieren boeken.
Shoot first, ask questions later!
Ik lees bijna geen ebooks maar misschien kun je eens googlen op ebooks en publiek domein boeken? Bij die boeken is het auteursrecht verlopen of waar helemaal geen auteursrecht op zit.
Wat hier eerder al gezegd is aan tips.

Misschien kun je binnen je sociale kring vragen of je zoon van iemand een bepaald digitaal boek doorgestuurd mag krijgen?

En anders gewoon betalen via Bol.com bijvoorbeeld.
Bedankt voor de tips! ik kon op de site van de bieb juist niks vinden. Ik ga nog eens kijken. We hebben een ' oude' e-reader voor hem gekregen voor de vakantie. Zodat ik geen 12 boeken mee hoef te slepen. Hij leest als een dolle. Bedankt in ieder geval!
quote:okkervil schreef op 04 juli 2015 @ 18:31:

Vakantiebieb.nlo

Kun je deze boeken ook op je ereader zetten? Of kun je ze alleen lezen op het apparaat waarop je ze gedownload hebt?
quote:okkervil schreef op 04 juli 2015 @ 18:31:

Vakantiebieb.nlIs gratis maar niet voor e-reader. Alleen voor telefoon en tablet.
quote:Noerie schreef op 04 juli 2015 @ 22:41:

Bedankt voor de tips! ik kon op de site van de bieb juist niks vinden. Ik ga nog eens kijken. We hebben een ' oude' e-reader voor hem gekregen voor de vakantie. Zodat ik geen 12 boeken mee hoef te slepen. Hij leest als een dolle. Bedankt in ieder geval!

Wat ik al zei je moet je aanmelden bij bibliotheek.nl, de e-books zijn een landelijke dienst en niet van je lokale bieb. Al heb je wel een abonnement met bijbehorend emailadres nodig om je daar aan te melden.

Je kan er 10 boeken tegelijk op downloaden en die zijn na 3 weken niet meer te lezen.
E-books die je koopt zijn gewoon bestanden die je kunt downloaden dus die blijven niet alleen in de cloud staan.
Bibliotheek
Ik wist trouwens niet dat de e-boekencollectie landelijk is, en niet aan de eigen bibliotheek hangt. Wat een crime om daarin iets te zoeken! Ik kom dan steeds uit in de catalogus van de bieb met van alles behalve e-books. Die vakantiebieb.nl is al net zo erg.
Ik vind het ook een rotsite en het aanbod verschrikkelijk tegenvallen.
Hoe kan het bijvoorbeeld dat ik geen boeken van Paul van Loon of Hoe overleef ik vind? Staan die er dan gewoon niet in? E-boeken kopen voor mijn 10-jarige die de meeste boeken stom vindt ga ik niet doen. Dat is toch al snel 8 euro en dat is een beetje zonde als ze er vervolgens niets aan vindt.
quote:Moiren_ schreef op 05 juli 2015 @ 13:41:

Ik vind het ook een rotsite en het aanbod verschrikkelijk tegenvallen.

Zeg maar gerust dieptriest.

Ik ben lid van ellyschoice: elke maand 10 boeken - die Elly voor je kiest - voor 3 euro. Lekker goedkoop, maar je kunt niet zelf kiezen dus. Maar Elly heeft (nog) geen kindervariant.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven