waar is dat wolkje van google gebleven?

13-11-2011 13:09 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te verwoorden .

Vroeguuuh als je op de googlepagina was, en je klikte op een linkje, dan kreeg je rechtsonderin een 'wolkje' waarop je kon klikken en dan volgde er in de tekst een gemarkeerd gedeelte. Dus eigenlijk een verwijzing naar de zoekterm die je had ingetoetst.

Knap als je snapt wat ik bedoel, nog knapper als je de oplossing weet hoe ik dat wolkje terug kan krijgen. Ik wil het ik wil het ik wil het teroeeeeeeeeeg!
Bedoel je 'in cache' (oid)?
Ja volgens mij wel ja
Ja, ik weet wat je bedoelt.

hier vind je een tip

Het kan nog wel (cia een omweg)

Als je met je muis op een link hangt, krijg je rechts een blokje met twee pijltjes te zien. Als je daarop klikt krijg je aan de rechterkant van de pagina een preview van de pagina te zien waarop je bovenaan kan klikken op 'in cache'.

Wel irritant inderdaad dat het weg is. Ik gebruikt het best vaak!

Maar op zich werkt ctrl f op de pagina zelf ook prima.
Geweldig!!! Beide tips werken, precies wat ik zocht.

Vinden jullie het ook zo irritant dat als je bij google met je pijltje naar beneden gaat (op de googlepagina) hij dan verspringt naar de vorige pagina? Je moet echt met je muis op het verschuif balkje, anders gaat ie dus terug naar de vorige pagina
Bedoel je niet de functie markeren, dus dat je zoekwoorden geel worden gemarkeerd op de website? Ik heb op de google toolbaar een knop met afbeelding gele markeer stift voor die functie
quote:winkelfanaat schreef op 13 november 2011 @ 13:27:

Vinden jullie het ook zo irritant dat als je bij google met je pijltje naar beneden gaat (op de googlepagina) hij dan verspringt naar de vorige pagina? Je moet echt met je muis op het verschuif balkje, anders gaat ie dus terug naar de vorige pagina

Mooi. De tips zijn dan ook hetzelfde.

Je andere probleem herken ik niet.
quote:winkelfanaat schreef op 13 november 2011 @ 13:27:

Ik herken dat laatste ook niet!

Ligt het niet aan je instellingen oid? Ik kan gewoon scrollen en met mn pijltje omlaag, geen probleem.

Wat ik trouwens wel irritant vind (al ligt dat meer aan mijn manier van zoeken denk ik ) is dat als je een adres (bv Dorpstraat 3, het Dorp) intikt bij google, dan op zoeken klikt en daarna op 'maps' klikt, dat dan in google maps je ingetikte adres er niet meer staat.

Dit moet je weer opnieuw gaan intikken. Wat vroeger nooit zo!
Ja, misschien ligt het aan een instelling. Echt zo irritant. Eerst kon ik dus meteen naar beneden, maar op een of andere manier staat de cursur (schrijf je dat zo?) in het balkje bij de tekst die ingetypt is, als je dan direct op pijltje naar beneden drukt, gaat ie daar aan de gang zeg maar.
Dus even resumerend:

- je tikt een zoekwoord in en ik neem aan dat je op <enter> drukt

- dan krijg je je zoekresultaten in beeld

- vervolgens druk je op pijltje naar beneden

- en dan krijg je de vorige pagina, bijv. viva.nl of nu.nl; waar je net geweest bent? (dus niet google of één van de zoekresultaten)

Of doe je iets anders?

Welke pijltjestoets gebruik je? Die onder de <enter> zeg maar of die van je NumLock, dus meer naar rechts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven