Wachtwoord Microsoft zomaar gewijzigd?

20-10-2020 20:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,
Ik kreeg zojuist een mail dat het wachtwoord van mijn microsoftaccount is gewijzigd. Ik heb dit zelf niet gedaan. Ik zal mijn wachtwoord opnieuw instellen, maar is er verder nog iets wat ik moet doen?
Je geheime vraag+antwoord veranderen. Eventueel telefoonverificatie inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
Goeie, zal ik doen
Controleren wanneer en vanaf waar er ingelogd is; als het goed is kan je ergens de inloggeschiedenis zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, maar wat kan ik daar dan vervolgens mee?
Download Spyhunter en doe even een checkup of er geen troep op je computer is geload.
Vergeet ook niet alle sessies uit te loggen.
Alle reacties Link kopieren
Als je wachtwoord is gewijzigd en jij hebt dat niet gedaan, hoe denk je dan het wachtwoord weer te kunnen wijzigen? Dan moet je het nieuwe wachtwoord toch ook weten?
Alle reacties Link kopieren
Komt de e-mail wel daadwerkelijk van Microsoft of ga je nu op een link klikken waar je je 'oude' wachtwoord invoert en daarmee je gegevens aan een stel criminelen doorstuurt?
Je kunt controleren of er iemand anders dus op je account heeft gezeten, hoe vaak etc.
Daarom zou ik de geschiedenis van inloggen checken.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
20-10-2020 21:19
Komt de e-mail wel daadwerkelijk van Microsoft of ga je nu op een link klikken waar je je 'oude' wachtwoord invoert en daarmee je gegevens aan een stel criminelen doorstuurt?

Lijkt mij aannemelijker idd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
_melon schreef:
20-10-2020 21:19
Komt de e-mail wel daadwerkelijk van Microsoft of ga je nu op een link klikken waar je je 'oude' wachtwoord invoert en daarmee je gegevens aan een stel criminelen doorstuurt?
Ik klik nergens op, maar voor de zekerheid heb ik wel alles extra beveiligd
_melon schreef:
20-10-2020 21:19
Komt de e-mail wel daadwerkelijk van Microsoft of ga je nu op een link klikken waar je je 'oude' wachtwoord invoert en daarmee je gegevens aan een stel criminelen doorstuurt?
Goeie, heb je wel getest of je oude wachtwoord het nog doet?
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
20-10-2020 21:26
Ik klik nergens op, maar voor de zekerheid heb ik wel alles extra beveiligd
Verstandig, zo lang je dat inderdaad niet via de link in dat bericht hebt gedaan dan. :)
Alle reacties Link kopieren
Blóm schreef:
20-10-2020 21:26
Goeie, heb je wel getest of je oude wachtwoord het nog doet?
Yes, die doet het nog
Alle reacties Link kopieren
Eh, nu is opeens het bureaublad helemaal veranderd. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Heb je in de veilige modus of zo opnieuw opgestart?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Het is al opgelost. Ik word hier zo zenuwachtig van hahah
Zijn er serieus mensen die dat soort mails nog openen? Ik krijg hier soms ook dat soort mails, maar die open ik niet eens. Ik weet zelf wel of ik mijn wachtwoord heb gewijzigd en zolang dat niet zo is zijn die mails dus onzin :mrgreen: sowieso open ik nooit mails van Microsoft. Wanneer zouden ze me bij Microsoft nou nodig hebben? Nooit, lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet klikken op links in die mail.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit een MS-wachtwoord aangemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
20-10-2020 22:00
Ik zou niet klikken op links in die mail.
Nee natuurlijk niet
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
20-10-2020 21:59
Zijn er serieus mensen die dat soort mails nog openen? Ik krijg hier soms ook dat soort mails, maar die open ik niet eens. Ik weet zelf wel of ik mijn wachtwoord heb gewijzigd en zolang dat niet zo is zijn die mails dus onzin :mrgreen: sowieso open ik nooit mails van Microsoft. Wanneer zouden ze me bij Microsoft nou nodig hebben? Nooit, lijkt me...

Dat is ook niet heel handig want bijvoorbeeld Google stuurt wel officiele mails als er verdachte activiteit is. Dat negeren is letterlijk de toestaan dat iemand er met je gegevens aan de haal gaat. Niet alles is phising en onbetrouwbaar dus ik mag hopen dat iedereen die mails serieus bekijkt. Of het phishing is kan je daarna bepalen.
Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven