Wat doe jij met je smartwatch?

23-11-2023 14:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een familielid heeft een nieuwe iPhone en Apple smartwatch aangeschaft en wil de oude doorgeven aan mij. Heel fijn natuurlijk, maar heb net even Google bezocht wat je met zo’n horloge kunt doen en ik word er niet perse heel erg enthousiast van.
Ik heb sowieso nooit een horloge om en de gedachte van constant meldingen op mijn pols word ik al onrustig.

Ik sport, wandel en werk, maar om constant in de gaten te hebben hoeveel ik beweeg… ik ken mezelf, het motiveert me niet op een fijne manier om meer stappen te halen. En eigenlijk beweeg ik veel op een dag dus niet perse nodig.

Maar, misschien vergis ik me. Dus zoek ik ervaringen. Is een smartwatch voor jou een aanvulling op je leven en waarom?
Lachen om Snoopy, klok kijken, en mijn telefoon gaat (stil) over via horloge. Verder vrij weinig

Oh en telefoon vinden als die kwijt is

Niet echt iets “doen”: het ding houdt een reeks gezondheidszaken bij
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijken hoe laat het is
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Taskmaster schreef:
23-11-2023 15:23
Ik bedoel het licht aan de achterkant van het horloge. Dat is super fel en als mijn hand naast mijn hoofd ligt, schijnt dat in mijn ogen.
Dat is raar. Dan zit hij gewoon te los.
Alle reacties Link kopieren Quote
StevieNicks schreef:
23-11-2023 19:56
Ah, kijk, hier heb ik veel aan! Geen idee dat je zoveel kan uitzetten. Dan klinkt het al een stuk aanlokkelijker.
Dit klinkt wel een beetje grappig. ‘Oh als je al die smart features uit kunt zetten dan wil ik wel een smartwatch!’
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
24-11-2023 19:19
Dit klinkt wel een beetje grappig. ‘Oh als je al die smart features uit kunt zetten dan wil ik wel een smartwatch!’
Ik neem aan dat jij ook veel meldingen uit hebt staan op je smartphone?

Meldingen uitzetten is wat anders dan alle smart features uitzetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Floddertje schreef:
24-11-2023 19:44
Ik neem aan dat jij ook veel meldingen uit hebt staan op je smartphone?

Meldingen uitzetten is wat anders dan alle smart features uitzetten.
Da’s waar, ik heb wel altijd het idee dat vanwege het kleine scherm een smartwatch voornamelijk meldingen doet (en ok ook dingen van je bijhoudt zoals stappen en bloeddruk enzo)
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van mij geeft het weerbericht, handig bij het bepalen wat ik aantrek. (Geen merk maar lijkt verdacht veel op Apple) Je hebt er ook met een temperatuur meter er in. Fijn ook dat als je aan het fietsen bent dat je ziet wie je belt en dus makkelijker een belletje overslaat dan dat je uit nieuwsgierigheid maar stopt om je tas open te maken. Of kunnen bellen met je horloge als je jezelf hebt buitengesloten en je telefoon nog op de bank aan de lader ligt.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren Quote
Zien wie er belt en binnenkomende appjes lezen zonder je telefoon te hoeven pakken en terwijl die op stil staat.
Mijn telefoon zoeken als ik die weer eens kwijt ben (dan roept mijn telefoon: I'm here! Zo leuk).
Stappen bijhouden.
Slaap tracken vind ik ook leuk.
Timer of alarm gebruiken.
Klok kijken.
Muziek op telefoon bedienen zonder telefoon te hoeven pakken (aan/uit, volume, nummer terug/ overslaan).
Weerbericht bekijken.
Ik wil echt niet meer zonder.

De sporttrackers gebruik ik eigenlijk niet en de hartslagmeter ook niet, want die is niet erg accuraat.
impala wijzigde dit bericht op 24-11-2023 23:04
4.17% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
24-11-2023 22:45
Da’s waar, ik heb wel altijd het idee dat vanwege het kleine scherm een smartwatch voornamelijk meldingen doet (en ok ook dingen van je bijhoudt zoals stappen en bloeddruk enzo)
Klopt, dat houdt hij ook allemaal bij. Alle apps die op je telefoon zitten, kunnen een melding geven naar je smartwatch. Ik zou mijn mails binnen kunnen krijgen op smartwatch. Van alle apps laat ik alleen bellers en whatsappjes doorkomen. Mail staat uit, instagram staat uit, spelletjes uit, enz, anders word ik gek van de meldingen van alle apps die ook op mijn telefoon staan. Elke keer als ik een nieuwe app download, dan geeft hij automatisch alles door. Nieuwe spelletjes, de vernieuwde app van je robotstofzuiger enz.

Meldingen van de functies van de smartwatch heb ik wel altijd aan staan. Zo weet ik wanneer ik een te hoge hartslag heb, wanneer hij meet dat ik te lang een hoge stressscore heb, wekker, automatisch aangaan bij wandelingen en wanneer mijn menstruatie start.
Alle reacties Link kopieren Quote
Precies om de redenen die jij zegt heb ik er ook geen. Alle meldingen op mijn telefoon staan ook uit. Ik zou er ook helemaal de zenuwen van krijgen. Mijn vriend heeft er 1 en krijg al de zenuwen van zijn smart watch als we samen op de bank zitten.
Dan weer een appje dan staat er iemand voor de deur dan moet ie zijn hartslag weer checken.
Oké toegegeven heel soms draag ik die van hem een uurtje om mijn hartslag te meten.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ‘em! Ik draag het horloge niet in bed, maar overdag is ‘ie wel handig. Ik ben nog bezig het systeem te leren kennen maar heb er wel de bankpas opgezet en de cyclus tracker. De app van school is ook gekoppeld en heb er ook al een bericht van zien binnenkomen.
Ben nu aan het kijken naar de beweging app, de stappenteller is wel al handig om te zien wat ik loop.
Vooralsnog vrij enthousiast eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wombat schreef:
24-11-2023 19:19
Dit klinkt wel een beetje grappig. ‘Oh als je al die smart features uit kunt zetten dan wil ik wel een smartwatch!’
Hahahaha ja eigenlijk heel krom, daar heb je eigenlijk geen smartwatch voor nodig.
Maar het valt me heel erg mee eigenlijk, dacht dat het ding de hele dag zowat af zou gaan. Meer vriendelijke reminders tussendoor.
O, en dat ik mijn telefoon er mee kan vinden vind ik een enorm pluspunt!
Alle reacties Link kopieren Quote
StevieNicks schreef:
30-11-2023 15:56
Ik heb ‘em! Ik draag het horloge niet in bed, maar overdag is ‘ie wel handig. Ik ben nog bezig het systeem te leren kennen maar heb er wel de bankpas opgezet en de cyclus tracker. De app van school is ook gekoppeld en heb er ook al een bericht van zien binnenkomen.
Ben nu aan het kijken naar de beweging app, de stappenteller is wel al handig om te zien wat ik loop.
Vooralsnog vrij enthousiast eigenlijk!
:cheer2: Goed bezig. Je moet er ook voor zorgen dat hij doet wat voor jou nuttig is!

Ik ben ooit begonnen met een smartwatch voor het hardlopen en mijn partner vond het leuk voor mij, maar wilde er zelf niet eentje. Maar na een tijdje vond hij het toch wel leuk/handig om te kunnen zien hoeveel je nu echt gelopen hebt en hoe het ging. Dat maakte het volgen van een schema handiger. Mails, telefoontjes ed, daar maken wij beiden geen gebruik van. In de app track ik wel mijn menstruatie, dit wordt dan weer meegenomen in de hardloopsuggesties.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Applewatch. Waarvoor in gebruik:
- tijd aflezen
- melding telefoontje (want telefoon altijd op ‘stil’ op het werk)
- als portemonnee/bankpas
- valdetectie met alarmmelding
- gps (route)
- alarm medicatie
- pushmelding vanuit agenda
- bellen (tijdens wandelen met de hond)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar is het dan erg om competitief te worden met jezelf? Ik daag mezelf dan uit op kantoordagen toch de hond mee te nemen en mijn 10.000 stappen te gaan halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een Apple Watch en zou niet meer zonder kunnen.
Ik gebruik hem met hardlopen, tijd en afstand houd hij dan bij.
Ik betaal er mee, ideaal! 2 bankpassen zijn gekoppeld. Maar ook mn bonuskaart, Kruidvat pasje e.d. zijn gekoppeld via een app, dus gebruik dan ook mn horloge om die kaarten te scannen.
Ik ontvang er berichten op maar die lees ik dan meestal wel op mn telefoon. Soms antwoord ik terug via de Watch met spraakfunctie, als ik aan het rijden ben ofzo.
Het motiveert mij wel om genoeg te bewegen om die ringen allemaal vol te krijgen en om voldoende aantal stappen te zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankzij mijn smartwatch hoef ik nooit meer naar mijn telefoon te zoeken, dat is voor mij een groot pluspunt.

Verder is het voor ons niet toegestaan om onze eigen telefoons op de werkvloer te hebben en kan ik zo toch zien wanneer bijvoorbeeld de kinderopvang belt. Ik heb vaak het nummer van mijn werk doorgegeven maar dat blijkt lastig te zijn of zo.

Dat zijn voor mij de belangrijkste pluspunten.
Ik lees hier in dit topic nog meer leuke tips wat ik er ook mee kan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben mijn telefoon vaak kwijt en hij staat ook altijd op stil, dus ik mis veel berichten en telefoontjes. Als ik mijn smartwatch om heb krijg ik ze wel binnen en kan ik reageren als ik dat nodig vind. Daarnaast draag ik graag een horloge en vind ik het ook wel leuk om mezelf een beetje uit te dagen net wat meer te bewegen.
Natte tosti..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven