wat voor laptop moet ik kopen?

29-12-2010 20:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb nu een desktop pc staan van zo'n 6 jaar oud. Hij doet het nog wel, maar ik ga me toch alvast oriënteren op de volgende. En de volgende wordt liefst een laptop voor niet te veel geld. Wij doen er geen gekke dingen mee, denk ik: administratie, veel internetten, muziek downloaden en de kinderen gaan hem ook steeds meer gebruiken vooral voor filmpjes kijken op youtube en online spelletjes.

Ik zou het zelf wel handig vinden als hij op mijn tv aangesloten kan worden.

Wat zou een goede koop zijn?

Alvast bedankt!
quote:bertislief schreef op 29 december 2010 @ 21:33:

Geen Acer, Asus of HP !

HP heeft een zeer beperkte garantie. Ook zijn ze erg arrogant aan de tel.

Toshiba voor mij. Is super !

Kies voor een flinke harde schijf en min. 4GB intern geheugen. En natuurlijk Wireless N en Windows 7

Let op dat er een HDMI aansluiting op zit voor je TV. Voor oudere TV's is SVHS aansluiting een aanrader.

SuccesToshiba is idd een goede tweede keus, als je eens wist wat die van mij te lijden gehad heeft
quote:amalia schreef op 29 december 2010 @ 20:53:

Nou ik vind die Vaio dus flut, die is hier de deur uit. maar dat komt mss omdat mijn zoontje er 2 letters en de spatiebalk uit had gesloopt.

Maar de vaste muis werkte echt bal. Ik heb er gelijk een Draadloze bij gekocht. Best handig met een soort plakkertje voor op de klep.

Daar kun je de muis overheen schuiven en gaat dan gelijk uit.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Een i3 (Intel) processor lijkt me voldoende (zijn dual core).

Een single-core processor lijkt me te weinig krachtig (is ook uit de tijd).

Je hebt i5's met 2 cores, maar die heb ik nog niet gezien in NL. Laptops met i5's zijn wat ik zie in NL quad-cores en gelijk stukken duurder, quad-core heb je iig niet echt nodig met jullie activiteiten.

AMD Athlon processors, daarmee zag ik er laatst veel van staan - maar, die worden snel erg warm!

Zou ook ff letten op toetsenbordkwaliteit en hoe het typen erop voelt voor jou.
Laptops met een ontspiegeld mat scherm zijn er bijna niet meer. Alleen in het duurdere business segment van HP/Compaq, Lenovo en Dell zijn die er nog. Moet de laptop regelmatig mee naar school/werk/vakantie dan koop je bij voorkeur tot maximaal 15 inch, de 17 inch modellen zijn desktopvervangers, als je de oude grote computerkast met beeldscherm wegdoet. Kijk ook goed naar de garantietermijn, Asus geeft bijvoorbeeld standaard 2 jaar garantie. De duurdere business lijn van HP/Compaq zelfs 3 jaar. Voor online spelletjes volstaat een standaard instapmodel laptop. Grafisch zwaardere spellen, zeg maar alee spellen die je moet installeren, vereisen een apparte grafische kaart met eigen geheugen. Intel maakt de i3, i5 en i7 processoren en zijn ook verkrijgbaar in mobiele uitvoering. De i3 voldoet prima voor licht standaard werk zoals jij noemt. De i5 is een stukje krachtiger en in combinatie met een apparte grafische kaart al redelijk geschik om eenvoudige tot middelzware spelletjes op te spelen. De i7 is nog erg kostbaar en waarschijnlijk voor jou gebruik een overkill. Mijn advies is om een goede computerzaak in de buurt te zoeken die je goed kan voorlichten en dat je de diverse modellen ook kunt zien. Koop er ook altijd een (draadloos) muisje bij, de scrollpad is leuk voor mobiel gebruik maar niet voor langdurig werken. Wat merken betreft, Medion is inderdaad vaak niet eens zo slecht en bied veel waar voor je geld.
Al eens een Macbook overwogen...? Als windowsgebruiker lijkt dat misschien een beetje eng en nieuw, maar na een weekje wennen wil je nooit meer iets anders. Het is in praktisch alle opzichten zoveel beter dan welke windows-computer dan ook.

Waarom je voor een mac moet gaan? *vist lijstje erbij*

Reden 1: Véél gebruikersvriendelijker dan windows. Je kan er heel erg weinig aan verprutsen. Alles gaat vanzelf zo als het zou moeten, je wordt niet om de tien tellen gevraagd of je écht dat venster wilt openen/sluiten en je laptop doet het altijd.

Reden 2: Minder tot geen last van virussen. En dan ook echt gewoon nooit. Tuurlijk, ze zullen er vast wel zijn en komen, maar tot op de dag van vandaag raden macverkopers het nog niet eens aan om een virusscanner op de mac te zetten. De kans is gewoon zó gering dat je iets oploopt.

Reden 3: Mooier Tja... dat hoeft natuurlijk niets uit te maken, maar ik vind mijn MacBook Air nog steeds schitterend.

Reden 4: Stabieler En weer een argument waar je niet om heen kunt. Macs zijn de stabielste computers die er zijn. Vastlopers zul je zelden tegenkomen. En als er dan al een programma vastloopt, heeft dit geen invloed op de andere programma's. Het zal nooit voorkomen dat je je computer geforceerd uit moet schakelen omdat ie niets meer doet.

Reden 5: Compatibel Altijd het grootste tegenargument van windowsgebruikers; de bestanden die je op je mac maakt, zou je niet kunnen openen op een windowscomputer. Das dus de grootste onzin die er is. Word bestanden sla je bijvoorbeeld gewoon op als .doc(x), excel sheets als .xls, foto's en filmpjes kun je echt ook gewoon op een windowscomputer openen en ditzelfde geldt eigenlijk voor praktisch alles. Windows > Mac, Mac > Windows, alles kan.

Reden 6: Service Die is echt top. Als er onverhoopt toch iets mis is met je laptop of toebehorende; een bezoekje aan de dichtstbijzijnde apple-reseller lost je probleem bijna altijd gratis op. Ook als je garantie is verlopen. Zo hield onlangs mijn adapter er mee op. Paniek, want die dingen zijn best duur los! (ja, das dus wel een minpuntje..) Maar zodra ik in mijn apple store aankwam en ze concludeerde dat het niet aan mij had gelegen kreeg ik gratis en voor niets een nieuwe adapter mee!

Reden 7: Échte ‘plug and play’ Veel drivers zijn al standaard geïnstalleerd. Een nieuwe printer aansluiten resulteert dan ook bijna altijd in meteen kunnen printen.

Ow, en aangezien je blijkbaar jonge kinderen hebt, is de magsave connector helemaal ideáál. De lichtnetadapter is magnetisch. Bij normaal gebruik zit ie gewoon stevig vast, maar zodra er aan wordt getrokken, doordat er bijvoorbeeld iemand over het snoer struikelt, schiet ie los. Geen gewonden, laptop staat nog heel op de tafel en het is gewoon een kwestie van de stekker opnieuw er op drukken.

Dit is overigens allemaal uit eigen ervaring. Ik heb geen aandelen in Apple ofzo, maar ben gewoon een zeer tevreden gebruiker.
Ow, en een macbook gaat onwijs lang mee! En vooral voor de dingen die jij er mee wilt doen, is een macbook ideaal. Simpel, doch krachtig.
quote:spicegirl schreef op 29 december 2010 @ 20:24:

Hallo,

Ik heb nu een desktop pc staan van zo'n 6 jaar oud. Hij doet het nog wel, maar ik ga me toch alvast oriënteren op de volgende. En de volgende wordt liefst een laptop voor niet te veel geld. Wij doen er geen gekke dingen mee, denk ik: administratie, veel internetten, muziek downloaden en de kinderen gaan hem ook steeds meer gebruiken vooral voor filmpjes kijken op youtube en online spelletjes.

Ik zou het zelf wel handig vinden als hij op mijn tv aangesloten kan worden.

Wat zou een goede koop zijn?

Alvast bedankt!Whatever voor een nette prijs bij de aldi/lidl/mediamarkt/plaatselijke computershop ligt. Ik zou zeker niet meer dan 500 euro uitgeven. Wel zou ik eventueel iets extra's ujitgeven om garantie uit te breiden naar 3 jaar.
Ik had trouwens graag een macbook willen kopen inderdaad, alleen al omdat alle apple-producten mij erg aanspreken, maar ik vond het helaas toch nog teveel geld om uit te geven aan een laptop. Maar zou ik het geld er wel voor (over) hebben, dan zou ik zeker een macbook kopen.
macbook vind ik ook te duur eerlijk gezegd. Wel mooi inderdaad.

Het wordt denk ik een Sony Vaio, Toshiba of aanbieding van Aldi.

Iedereen bedankt voor zijn/haar mening en tips. Heeft me enorm geholpen!
Ik heb ook een Dell en ben erg tevreden. Welke keuze je ook maakt kan het leuk zijn om eens een mandje te maken op de websites om te kijken wat er mogelijk is om samen te stellen. Daar leer je een hoop van. Dat vind ik ook een voordeel. Je hebt zoveel keuze mogelijkheid en online goede hulp.
Mijn laptop valt steeds uit. Het is een oudje (6 a 7 jr oud), dus tijd voor een nieuwe. Vandaar dat ik ook met interesse dit topic heb gelezen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe laptop en een Sony Vaio spreekt mij ook aan. Hier las ik wat positieve opmerkingen. Nu lees ik op sommige sites dat de Sony Vaio een piep-geluid maakt. Hebben jullie daar last van? Want dat is voor mij op dit moment wel een drempel om er een aan te schaffen.

Alvast bedankt!
Zwaartekracht is niet verantwoordelijk voor het feit dat mensen op elkaar vallen (Albert Einstein)
Aldi heeft vanaf volgende week eentje in de aanbieding. Ik denk dat dat hem gaat worden:

laptop aldi

Nu zit er USB 3.0 op, is dat een voordeel?
En nog een vraag: als ik straks een laptop heb ipv een desktop, wil ik ook graag draadloos gaan printen. Maar hoe kom ik erachter of mijn huidige printer daar geschikt voor is?
Googlen op het type?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven