Wat zijn dit voor rare accounts?

09-03-2023 20:36 21 berichten
Ik heb een instagram-account. Niet zo heel gek veel volgers. Met name bekenden. En een select groepje van onbekenden die mij volgt om de specifieke content die ik deel. Helemaal prima.

De laatste weken krijg ik op mijn stories steevast een like van onbekende accounts (altijd maar 1). Met in de naam een hoop cijfers en letters. En in hun bio de tekst "fuck me please" of een variant daarop. Het zijn altijd accounts met een vrouwelijke ordinaire profielfoto.

Ze volgen mij niet. Schrijven ook niets. Maar sturen enkel een like op de specifieke story. Die dus alleen mensen wat zegt die mij kennen of die mij volgen om de content. Dames met de betreffende tekst in hun bio zullen allerminst geinteresseerd zijn in wat ik deel.

Tot nu toe blokkeer ik de accounts elke keer als ik ze zie.

Maar goed. Hoe kom ik ervan af? Vind het nogal hinderlijk.
Ik krijg er steeds vriendverzoeken van, ondanks dat ik niet echt actief ben. Meestal zijn de accounts al weg als ik weer inlog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een plaag op Instagram de laatste tijd, volgens mij heeft bijna iedereen die regelmatig story's plaatst hier last van.
Blokkeren en rapporteren is het enige wat je kunt doen, maar het is dweilen met de kraan open.
Ik plaats bijna niets op instagram maar krijg ontzettend veel likes van onbekende mannen die blokkeer ik gelijk zijn vaak hele knapperds in n witte jas of strak in het pak. Niet dat ik zo,n stuk ben ben al met pensioen .ik vermoed dat dat het soort is wat je langzaam In wil palmen voor geld van die nigeriaanse bendes .. blokkeren en heb er geen last meer van .
Toevallig kort geleden ook zo.n soort iets gehad van n vrouw .ook maar gelijk geblokkeerd .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zijn ze overgegaan van Youtube naar Insta?
Account op privé zetten.
Account op privé zetten en als er rare berichten binnenkomen via bericht verzoeken gewoon blokkeren en verwijderen.
Gebeurt vaker helaas, tis irritant meer niet.
Ben goed in andere dingen, maar spelling en grammatica horen daar niet bij.
Ik krijg vaak privéberichten met aanbiedingen om producten te promoten, want ze vinden mijn profiel zo geweldig. Mijn profiel is afgeschermd, en ik heb alleen maar volgers die ik persoonlijk ken. :rofl:

Ik zou je profiel lekker op privé zetten, dat scheelt al een heel stuk.
¡Apagando las luces!
Als BNers iets plaatsen zie je ook altijd van dat soort berichten.
Accounts met: volg mij niet of :lees dit als je rijk wil worden en meer van dat soort onzin. Je ziet het echt heel vaak staan. Gewoon verwijderen lijkt mij
Oja, die heb ik op FB geregeld. Dat mijn profielfoto zo aanspreekt en dat ze kunnen zien dat ik een mooie en bijzonder ex-vrouw ben en 100 fantastische eigenschappen. 2 voeten in waterschoenen. Ik vind het knap!
Nu moet ik denken aan de tijd dat ik Interpals nog gebruikt. Ik had gewoon een willekeurig poppetje van internet geplukt als mijn avatar. Kreeg ik berichten als "you look so beautiful" en dat soort dingen. Moest er altijd keihard om lachen :rofl:

Maar irritant is het wel. Vandaag ook weer een op YT die een influencer nadoet en dat ik een bericht moet sturen met telegram want ik heb de give away gewonnen. Die influencer heeft niet eens een give away :whip:
Die willen gewoon dat je hen gaat volgen.
Ik krijg ook vaak verzoeken terwijl ik letterlijk niks op mijn profiel heb staan en geen volgers heb. Ik gebruik het namelijk alleen om anderen te volgen.
Dit zijn bots. Je komt er niet vanaf tenzij je je account op privé zet, en zelfs dan krijg je regelmatig verzoeken om je te volgen.
SimpeleZiel schreef:
09-03-2023 23:54
Dit zijn bots. Je komt er niet vanaf tenzij je je account op privé zet, en zelfs dan krijg je regelmatig verzoeken om je te volgen.
Wat is de winst van die bots om overal vrienden te worden?
Moiren schreef:
09-03-2023 21:35
Oja, die heb ik op FB geregeld. Dat mijn profielfoto zo aanspreekt en dat ze kunnen zien dat ik een mooie en bijzonder ex-vrouw ben en 100 fantastische eigenschappen. 2 voeten in waterschoenen. Ik vind het knap!
Ik vind dit prachtige poëzie
Wanna grow up to be
Be a debaser
Moiren schreef:
10-03-2023 22:07
Als je op die bots reageert kan er data worden verzamelt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Moiren schreef:
10-03-2023 22:07
Soms zijn het bedrijven of wannabe influencers die bots gebruiken om zo op een luie manier een groep volgers op te bouwen. Dat doen ze door automatisch standaard comments te plaatsen onder alles met bepaalde hashtags en door mensen te volgen die posten met bepaalde hashtags of inhoud. Dan hopen ze dat jij terug volgt.

En soms zijn het spambots met als doel om jou te overtuigen iets aan te klikken in een chatbericht en/of je gegevens achter te laten op hun website.

En alle bots willen zo "echt" mogelijk lijken en dus zoveel mogelijk volgers opbouwen want daarmee wordt hun bereik groter. Heel veel bots volgen daarom elkaar maar echte mensen is natuurlijk overtuigender.
Dank voor de reacties!

Een ding is me nog niet duidelijk. Hoe komen ze überhaupt op mijn stories terecht?

Het gaat namelijk niet in likes op mijn feed if volgverzoeken. Het gaat echt om losstaande likes op instagram stories. Waar krijgen ze die te zien?
Honolulu schreef:
11-03-2023 01:37
Dank voor de reacties!

Een ding is me nog niet duidelijk. Hoe komen ze überhaupt op mijn stories terecht?

Het gaat namelijk niet in likes op mijn feed if volgverzoeken. Het gaat echt om losstaande likes op instagram stories. Waar krijgen ze die te zien?
Als jij je account niet op privé hebt kunnen ze je stories gewoon zien?
Ze vinden jou misschien door post die jij zelf hebt geliked. Dan gaan ze gewoon alle likes van een openbare post af en reageren op de stories enzo.

Om die reden like ik bijna nooit iets, heb meteen daarna meestal een paar volgverzoeken of berichtverzoeken.
Honolulu schreef:
11-03-2023 01:37
Dank voor de reacties!

Als je profiel niet op privé staat, zijn je stories gewoon openbaar. Gebruik je (populaire) hashtags in je stories?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
11-03-2023 23:10
Als je profiel niet op privé staat, zijn je stories gewoon openbaar. Gebruik je (populaire) hashtags in je stories?

Nee.

En waar vind ik openbare stories?

Ik zie wel openbare reels en feedposts als ik klik op het vergrootglasje. Maar ben nog nooit openbare stories tegengekomen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven