Wat zijn wel leuke FB-berichten?

13-07-2012 10:39 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf zelf bijna dagelijks een status op FB. Maar ik lees steeds vaker dat mensen zich vooral ergeren aan allerlei soorten berichtjes.

Oke, die tegelspreuken en klagers vind ik ook tenenkrommend. Net als elke wasbeurt en de boodschappen tot in detail beschrijven. Maar wat kun je er dan wel op zetten?

Die alledaagse dingen over kinderen, werk, hobby's en uitstapjes vind ik wel leuk om te lezen, en om op te reageren.

Ik ben benieuwd wat mensen dan wel leuk vinden om te posten of te lezen!
Met alle respect, maar ik zet op Facebook wat ík erop wil zetten, niet wat een ander van mij wil lezen.

Als iemand zich ergert aan me, kan hij of zij mij uit de vriendenlijst gooien, dan zou ik andersom namelijk ook doen...

Wat ik persoonlijk het leukst vind; Korte statusupdates met foto's. Maar heb voornamelijk mensen op Facebook die ik goed ken.
Ik post nooit wat. Ik zet er wel voor mij belangrijke foto's op. Maar dat is meer omdat ze dan online staan, voor het geval onze externe harde schijf crasht.

Ik vind het het leukst om te lezen/foto's te zien van mensen op vakantie liefst ver weg met zon, of een uitstapje. Alledaagse dingen vind ik niet zo interessant.
Het gaat mij niet eens zozeer om de inhoud, maar om de vorm. Een voorbeeld vind ik Sylvia Witteman op Twitter, het zijn echt geneuzel tweets, maar op de een of andere manier bijzonder grappig.
Leuke taaldingen of beetje cynisch over de Hollandse zomer bijvoorbeeld, ik vind de alledaagse kinderdingen dus vreselijk...
Enige wat ik irritant vind is saai geklaag. Over vertragingen, files, werk en het weer.
Ik vind mensen die scherpe of grappige opmerkingen over de actualiteit maken altijd het leukste.

Iedere dag iets posten slaat natuurlijk nergens op. Als je niks te melden hebt, schrijf dan niks.
Oh, en spam. Dat je een zoetsappig gedicht of plaatje "moet" delen als je om dieren/kanker/natuur/je vrienden geeft.
Leuke FB berichten zijn voor mij vrienden die een kleine hebben gekregen en de 1e foto online zetten met bericht dat de kleine geboren is (elke beweging die erna komt hoef ik dan weer niet het komende half jaar of langer te zien). Zo af en toe een update zodat je het kindje ziet veranderen vind ik dan wel weer leuk en dan voornamelijk een grappige foto of een hele schattige.

Verder vind ik foto's en/of statusupdates van belangrijke/speciale/leuke gebeurtenissen leuk. Trouwerijen, verjaardagen, vakanties, maar kan ook een concert zijn met een leuke foto erbij.

Alledaagse gebeurtenissen kunnen ze wat mij betreft echt achterwege laten.
Ook leuk: foto's van mooi bord eten (thuis of in restaurant).
Ik vind het vooral leuk om te lezen wat anderen zoal doen, zelf plaats ik niet zoveel op FB.
quote:miladila schreef op 13 juli 2012 @ 10:59:

Ook leuk: foto's van mooi bord eten (thuis of in restaurant).Grappig, dat valt bij mij weer in de categorie vreselijk. Ik heb iemand die echt bijna elke maaltijd op FB zet. Vind ik ongeveer even interessant als "poepje heeft weer een scheetje gelaten". In een restaurant is het mij ook wel eens opgevallen, dat allemaal mensen hun eten zaten te fotograferen. Zag er redelijk sneu uit.
wat Valerie zegt dus.

Als ik alleen maar mag schrijven wat de mensen in mijn netwerk leuk/interessant vinden kan ik niks meer schrijven. De een vindt iets over de kinderen 'vreselijk'maar mijn schoonmoeder vindt het juist hartstikke leuk. Vriendin A vind het wel leuk als ik iets alledaags schrijf over wat ik ga koken vanavond en een collega vind dat weer geneuzel.

En nee, ik ga geen aparte groepen maken. Men neemt me maar zoals ik ben mèt kndergeneuzel en alles en anders kun je me ontvrienden.
Het maakt mij geen donder uit wat mensen op hun Facebook schrijven.

Ik lees dat alleen als ik echt niks te doen heb.
quote:miladila schreef op 13 juli 2012 @ 10:51:

Oh, en spam. Dat je een zoetsappig gedicht of plaatje "moet" delen als je om dieren/kanker/natuur/je vrienden geeft.Dit staat bij mij ook in de top 2 van FB-berichten-irritaties (op nr. 1 staat dat Het Wondertje weer een volle luier oid had).
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:miladila schreef op 13 juli 2012 @ 10:59:

Ook leuk: foto's van mooi bord eten (thuis of in restaurant).Echt waar? Ik wist niet dat er mensen waren die dit leuk zouden vinden.
quote:Sssenta schreef op 13 juli 2012 @ 11:03:

[...]

Grappig, dat valt bij mij weer in de categorie vreselijk. Ik heb iemand die echt bijna elke maaltijd op FB zet. Vind ik ongeveer even interessant als "poepje heeft weer een scheetje gelaten". In een restaurant is het mij ook wel eens opgevallen, dat allemaal mensen hun eten zaten te fotograferen. Zag er redelijk sneu uit.

[...]

Grappig, dat valt bij mij weer in de categorie vreselijk. Ik heb iemand die echt bijna elke maaltijd op FB zet. Vind ik ongeveer even interessant als "poepje heeft weer een scheetje gelaten". In een restaurant is het mij ook wel eens opgevallen, dat allemaal mensen hun eten zaten te fotograferen. Zag er redelijk sneu uit.Hahaha! Daar moet ik om lachen. Wij waren laatst met mijn ouders en zusje in een sterren restaurant en we hebben alles gefotografeerd! (meestal wel al met een hap eruit omdat we het vergaten) Wij hebben ons zeer vermaakt en het was vooral omdat we niet wilden vergeten wat we aten. Niets van dit alles staat op FB, maar op verzoek wil ik het wel plaatsen
Mensen die al hun dagelijkse beslommeringen beschrijven, ik noem het noninfo die knikker ik eraf. Ik schrijf zelden iets op FB. Ik vermaak me zo nu en dan wel op Twitter.

[...]

Grappig, dat valt bij mij weer in de categorie vreselijk. Ik heb iemand die echt bijna elke maaltijd op FB zet. Vind ik ongeveer even interessant als "poepje heeft weer een scheetje gelaten". In een restaurant is het mij ook wel eens opgevallen, dat allemaal mensen hun eten zaten te fotograferen. Zag er redelijk sneu uit.Haha, dat lijkt me ook een sneu gezicht. Maar wel logisch dat anderen dat soort foto's weer vreselijk vinden. Staaft de stelling dat je maar moet doen en posten waar je zelf zin in hebt. De een vindt het leuk, de ander leest er overheen en de volgende vindt het maar irritant.
Ik vind dat wel erg leuk, borden met eten, zeker als ik weet dat de man/vrouw in kwestie kan koken. Ik hou dan ook erg van lekker eten. Wijn vind ik ook interessant. En ja, ik hou ook van poezenfoto's, en "kijk eens hoe mooi mijn tuin is"

Ik vind foto's het leukste op FB om te zien van anderen.

Files en regen vind ik oninteressant.
quote:Mac123 schreef op 13 juli 2012 @ 11:15:

[...]

Hahaha! Daar moet ik om lachen. Wij waren laatst met mijn ouders en zusje in een sterren restaurant en we hebben alles gefotografeerd! (meestal wel al met een hap eruit omdat we het vergaten) Wij hebben ons zeer vermaakt en het was vooral omdat we niet wilden vergeten wat we aten. Niets van dit alles staat op FB, maar op verzoek wil ik het wel plaatsen Ik zit er klaar voor
quote:Mac123 schreef op 13 juli 2012 @ 11:15:

[...]

Hahaha! Daar moet ik om lachen. Wij waren laatst met mijn ouders en zusje in een sterren restaurant en we hebben alles gefotografeerd! (meestal wel al met een hap eruit omdat we het vergaten) Wij hebben ons zeer vermaakt en het was vooral omdat we niet wilden vergeten wat we aten. Niets van dit alles staat op FB, maar op verzoek wil ik het wel plaatsen Doen! (kan ik meteen zien of je in mijn timeline staat )
Als je dan je maaltijden fotografeert zorg dan ook dat je het recept erbij zet.
(ik heb nog steeds geen timeline, aan te raden of niet?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven