Website maken

20-09-2010 20:07 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met een eigen website. Waar heb je die dan laten maken. En hoe heb je dat geregeld?

Op welke server staat hij? En hoeveel betaal je daar voor.
Nee, ik maak ze zelf, ik betaal er weinig voor. Ik heb de mijnen bij mijndomein.nogwat, per jaar iets van 25 euro geloof ik.
Ik zit bij hosting2go. domeinnaam geregistreerd, boek gekocht, site ontworpen in Dreamweaver, en met een beetje hulp van een technische vriend was ie een maand later online.
wat voor site wil je? Voor alleen vrienden en familie, voor de lol, of echt voor een bedrijf?

In het laatste geval zou ik een ervaren website maker inschakelen. Niets zo irritant als een onprofessionele site van een bedrijf, dat iz voor mij een grote afknapper.

Voor de andere gevallen zijn er genoeg plekken waar je met niet al te veel gedoe zelf een site kunt maken, op basis van 'what you see is what you get'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, en ik betaal voor mijn domeinnaam 7 euro per jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb er meerdere, ik host ze op mijn eigen webserver en dus kost het me maar 7 euro per jaar per website.

Ik gebruik dreamweaver om ze te maken. Maar dan doe ik het wel in HTML. Ik gebruik weinig kant en klare dingen.
Wat kost een website? Dat is dezelfde vraag als: Wat kost een huis?

Ligt er dus aan wat je wilt.
quote:Mac123 schreef op 20 september 2010 @ 22:13:

Wat kost een website? Dat is dezelfde vraag als: Wat kost een huis?

Ligt er dus aan wat je wilt. Haha ja dat is natuurlijk ook zo.

De bedoeling is een informatie site voor een kennis van mij die honden wil gaan fokken.

En volgens mij begint het met registreren van een naam. En dan een kant en klare site of zelf maken of laten maken. En dan moet hij op een server draaien hoe doe je zo iets? Ik weet niet waar en hoe.
quote:hanneke000 schreef op 20 september 2010 @ 20:17:

Ik zit bij hosting2go. domeinnaam geregistreerd, boek gekocht, site ontworpen in Dreamweaver, en met een beetje hulp van een technische vriend was ie een maand later online.Dreamweaver?? dat is toch zeer kostbaar?
yesyes, is het de bedoeling dat jij de site gaat maken?

Als je kennis er geld mee wil verdienen, zou ik er voor kiezen om een professional in te schakelen. Het gaat niet alleen om de site: deze moet ook gevonden worden. Je hebt tenslotte niets aan een website als er geen bezoekers komen.
quote:Bergje65 schreef op 21 september 2010 @ 09:21:

[...]

Dreamweaver?? dat is toch zeer kostbaar?voor 500 euro (excl btw) kun je dreamweaver kopen, valt best mee hoor. Maar voor 1 website is het wel veel geld. Voor 500 euro kun je vaak ook een kleine website zonder veel extra's laten maken.
Koop een Mac! Zit iWeb op. Erg leuk en toegankelijk programma op websites in te maken.
quote:himalaya schreef op 20 september 2010 @ 20:21:

wat voor site wil je? Voor alleen vrienden en familie, voor de lol, of echt voor een bedrijf?

In het laatste geval zou ik een ervaren website maker inschakelen. Niets zo irritant als een onprofessionele site van een bedrijf, dat iz voor mij een grote afknapper.]

Volkomen eens, als je een product verkoopt of een dienst aanbied zal ik het professioneel opzoeken. En dat hoeft echt niet zo duur te zijn hoor. Gewoon wat beginnende enthousiastelingen zoeken (marktplaats ofzo?) en vragen of ze een kleine preview kunnen geven wat zij jou kunnen bieden.

Succes!
quote:SeptemberGirl schreef op 22 september 2010 @ 18:28:

Koop een Mac! Zit iWeb op. Erg leuk en toegankelijk programma op websites in te maken.Heb jij aandelen in Apple ofzo? In ieder bericht komt het woord Apple wel een keer voor.
Hahaha inderdaad. Websites met dingen als iWeb zijn vaak heel generiek en niet echt een mooi aanzicht voor een bedrijf.
Mijn moeder bouwt websites voor een schappelijke prijs. Zij heeft er ook één voor mij gemaakt. Zij adviseert als webhost Sohosted, maar mijn website loopt via Webreus. Bij de eerste betaal je zo'n 38 euro per jaar voor alles. Ik betaal iets van 16 euro per jaar voor de hosting en domeinnaam.

Ik kan wel vragen wat zoiets voor jou zou kosten.Zeg maar of je daar interesse in hebt.
Gratis website maken en hosten kan je bij

http://www.weebly.com/ of bij

http://www.webs.com/

Gemakkelijk zelf te maken en te onderhouden (is ook erg belangrijk, niet weken wachten op een veranderen van de webmaster op de site)

suc6
@Thatch22, ik denk dat dat erg ligt aan het bedrijf dat je website onderhoudt. Als ik een wijziging doorgeef is hij meestal binnen een uur al verwerkt! Een enkele keer duurt het iets langer, maar dan hooguit een dag.
quote:Minck schreef op 23 september 2010 @ 10:22:

Mijn moeder bouwt websites voor een schappelijke prijs. Zij heeft er ook één voor mij gemaakt. Zij adviseert als webhost Sohosted, maar mijn website loopt via Webreus. Bij de eerste betaal je zo'n 38 euro per jaar voor alles. Ik betaal iets van 16 euro per jaar voor de hosting en domeinnaam.

Ik kan wel vragen wat zoiets voor jou zou kosten.Zeg maar of je daar interesse in hebt.Ik ben wel benieuwd naar websites die ze al heeft gemaakt
Je kunt bijv. kijken op mijn website: www.jibbedibbe.nl Voor andere websites moet ik haar even naar de links vragen. Ik kom er op terug!
Ik heb mijn moeder gevraagd naar wat links. Dit zijn andere sites die zij gemaakt heeft: http://www.medwheel.nl/ http://www.sentaxi.nl/ http://www.mncrystal-art.nl/

Als je haar e-mailadres wilt hebben voor een prijsopgave, moet je mij maar even mailen op vbnnieuwbuinen@hotmail.com.
Minck: Doet je moeder dit als hobby of is het haar werk?

Als het haar hobby is doet ze het best aardig, maar de techniek die ze gebruikt is toch echt achterhaald.
Yesyes, ik vind het jammer dat je niet ingaat op andere opmerkingen die in het topic gemaakt zijn.

Ik denk zeker dat ik als professioneel webmaster je zeker een goed advies kan geven als je je wat meer verteld over je plannen.
Bertje: mijn moeder doet dit hobby-matig. De techniek is dan niet geheel up-to-date, maar het gaat erom of de mensen voor wie de site is tevreden zijn. En daarnaast kost het werken met de allernieuwste software gewoon veel geld, wat wel doorberekend moet worden naar de 'klanten'. Ik had persoonlijk geen groot budget voor over een website! Nu heb ik een voordelige website, die alles doet wat ik wil, gezellig oogt en hij doet exact waar ik hem voor heb: de mensen vinden mijn info. Wat maakt het mij dan uit hoe hij gemaakt is?

Niet om jou aan te vallen hoor. Maar ik weet inmiddels wel uit ervaring dat je niet in andermans portemonnee kunt kijken. Als jij schrijft dat je een professioneel webmaster bent, duiken bij mij gewoon meteen visioenen van hoge nota's op...Dus als iemand een voordelige oplossing zoekt, is iemand zoeken die hobbymatig websites bouwt (zoals in dit geval mijn moeder) wellicht voor diegene een geschikte oplossing?
Zoals gezegd: als het hobbymatig is, is het best redelijk werk.

Ik wil de discussie wel aangaan over de techniek ;): Die zijn net zo duur als je moeder nu gebruikt. Dan draait het vooral om kennis die zelfs gewoon op het internet te vinden is. Mocht ze tips willen, dan kan ik die geven.

Gelukkig heb je een verkeerd beeld van mij als professionele webmaster. Ik maak ook websites voor kleine bedragen: gewoon omdat de kosten niet hoger zijn dan dat ze zijn. Ik heb een baan voor een werkgever in het vak en doe dit daarnaast freelance. Ik houd zelf ook niet van bureau's die veel te veel vragen voor een website. Helaas gebeurd dat nog steeds. Maar aan de andere kant er zijn ook hele dure websites.

Er zijn veel mensen waarvoor het een uit de hand gelopen hobby is en die best een aardige hobby-site in elkaar kunnen zetten, maar het is wel een vak waarbij de nodige vakkennis echt nodig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven