Wegenkaart van TomTom One updaten

27-04-2014 13:20 11 berichten
Mijn TomTom One is nu zeker 5 jaar oud en de wegenkaarten West-Europa die er op staan zijn sinds de aanschaf zeker verouderd.

Nu wil ik alleen mijn wegenkaarten van West-Europa updaten. Alleen als ik op de website van TomTom ga kijken dan biedt TomTom de Kaartupdateservice aan met een nieuwe kaart en 4 kaartupdates in 1 jaar + 2 gratis kaartupdates voor ¤ 74,95.

Ik heb aan een update wel voldoende. Ik wil helemaal geen service of abonnement. Ik heb er vrij weinig aan dat de kaart 4 keer per jaar + 2 keer wordt geüpdatet. Dat heb ik helemaal niet nodig.

Dan kun je geloof ik een nieuwe kaart voor West-Europa kopen voor ¤ 59,95 en de oude kaart weggooien?

Klopt dit of zie ik misschien iets over het hoofd?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem laatst gratis geupdate. De kaarten via een torrentsite gedownload en daarna volgens de aanwijzingen op onderstaand forum (daar kun je ook zien welke kaart je precies nodig hebt). Was een fluitje van een cent.

http://worldofnavigation. ... d=3318&pid=28507#pid28507
.
Heb je een mobiele telefoon met GPS? Dan zou ik daar gewoon een gratis navigatie op downloaden, zoals Navigator.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
quote:impala schreef op 27 april 2014 @ 13:31:

Ik heb hem laatst gratis geupdate. De kaarten via een torrentsite gedownload en daarna volgens de aanwijzingen op onderstaand forum (daar kun je ook zien welke kaart je precies nodig hebt). Was een fluitje van een cent.

http://worldofnavigation. ... d=3318&pid=28507#pid28507Dank je wel voor de tip, Impala.
quote:impala schreef op 27 april 2014 @ 13:31:

http://worldofnavigation. ... d=3318&pid=28507#pid28507Dank je wel voor de tip, Impala.
Ik heb de app van TomTom op mijn iPhone die ik regelmatig synchroniseer via iTunes.
quote:Belle73 schreef op 27 april 2014 @ 14:20:

Heb je een mobiele telefoon met GPS? Dan zou ik daar gewoon een gratis navigatie op downloaden, zoals Navigator. Ja, heb ik. Ik heb ook gratis navigatie op mijn smartphone.
Dan snap ik niet zo goed waarom je ook nog een TomTom nodig zou hebben. Ik gebruik mijn telefoon om te navigeren in de auto.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Je moet ook even kijken hoeveel geheugen je op je TomTom hebt. Ik wilde laatst een nieuwe kaart op een oude TomTom zetten, maar het intern geheugen was niet toereikend, en ik kon geen extern geheugen plaatsen.

Ik vind een dedicated navigatie systeem wel fijn verder, de gps chip op veel smartphones is echt niet toereikend om je in de auto de weg te wijzen. Zeker in het buitenland als je liever niet je A-gps gebruikt vanwege roamingskosten.
quote:amby schreef op 28 april 2014 @ 21:42:

Ik vind een dedicated navigatie systeem wel fijn verder, de gps chip op veel smartphones is echt niet toereikend om je in de auto de weg te wijzen. Zeker in het buitenland als je liever niet je A-gps gebruikt vanwege roamingskosten.Een telefoon gebruik je makkelijker buiten de auto. De TomTom op mijn smartphone kostte iets van ¤ 60 inclusief levenslang kaartupdates. De gps van mijn smartphone doet echt niet onder voor een TomTom, als je zo gaat denken wil je alleen maar ingebouwde navigatie die ook de wielomwentelingen bijhoudt. In het buitenland heb ik echt niet altijd roaming aan maar de app doet het perfect ook zonder data.
Ik gebruik de tom tom eigenlijk ook nooit meer, ik heb een Nokia telefoon en die heeft een eigen gratis navigatiesysteem dat perfect werkt. Kaarten van de hele wereld zijn gratis te downloaden, het is dus ook offline te gebruiken. Ik heb de tomtom weggeven nadat ik hem geupdate had

De gps van mijn nokia (een vrij simpele Lumia 620) werkt beter dan die van mijn oude tomtom. Satellieten zijn veel sneller gevonden en de aanwijzingen en het scherm zijn ook duidelijker.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven