Welke camera?

06-12-2018 15:14 28 berichten
Ik ga binnenkort een paar maanden op reis en ik wil graag een wat betere camera hebben, ik heb nu alleen een hele simpele die ongeveer net zulke goede foto’s maakt als m’n telefoon en dat is soms net wat beperkend. Ik zou graag net iets mooiere foto’s maken.
Ik weet niets van fotografie maar zou het wel leuk vinden om dit te leren.

Ik heb het liefst een camera met WiFi zodat ik onderweg makkelijk foto’s kan delen. Ik wil maximaal zo’n €400 uitgeven. Wie kan me adviseren wat ik wel of juist niet moet kopen?
Alle reacties Link kopieren
Sony A6000 spiegelreflex. Heb ik meegenomen op onze rondreis door Afrika. Echt geweldig en idd met wifi. Je hebt niet zoveel fotografie ervaring nodig om met deze overweg te kunnen.
Ik raad je met klem aan om een basis fotografiecursus of --workshop (ik heb het in 1 dag geleerd) te volgen zodat je het beste uit je camera kunt halen. Anders kun je net zo goed een simpele compactcamera van 100 euro aanschaffen. Het is niet moeilijk, je leert wat basisprincipes over ISO, sluitertijd en diafragma en als je dat weet, fotografeer je nooit meer zoals voorheen.
Ik zal de cursus echt overwegen. Maar ik ben nogal een autodidact en ben nu druk aan het lezen over precies de dingen die je noemt ;)
Misschien kan ik het me eigen maken op mijn manier.

Camera wordt donderdag bezorgd en ik kan niet wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven