Welke e-reader

21-07-2019 19:11 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v. van een ander topic over e-readers. Ik zit eraan te denken om een e-reader aan te schaffen voor gebruik thuis en op vakantie.
Ik heb de Kobo Forma gezien maar vind deze zo duur.
Wat is jullie ervaring met e-readers, waar moet ik opletten bij aanschaf en hebben jullie budget-vriendelijke tips?
Fizz schreef:
22-07-2019 21:44
Wat vinden jullie fijner? Een kobo-abonnement bij Bol of een bibliotheekabonnement voor e-books?
Geen abonnement. Ik download alles wat ik hebben wil. Ik kom met een abonnement echt niet uit, daarvoor lees ik te weinig. En e-books vind ik veel te duur ten opzichte van het gewone boek.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-07-2019 17:26
Geen abonnement. Ik download alles wat ik hebben wil. Ik kom met een abonnement echt niet uit, daarvoor lees ik te weinig. En e-books vind ik veel te duur ten opzichte van het gewone boek.
Waar haal je die downloads dan vandaan?
Fizz schreef:
23-07-2019 18:35
Waar haal je die downloads dan vandaan?
Geen idee, mijn man doet dat. Ik geef door wat ik hebben wil en hij vind het. Volgens mij via torrent.
Alle reacties Link kopieren
Ook een Kobo hier, een aura edition 2, refurbished bij de BCC. Niks mis mee, batterij gaat heel lang mee tenzij je de WiFi aan laat staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar mijn Sony reader ook vervangen door een Kobo aura H2O en ben hier heel erg tevreden mee. Twijfel nog over een abonnement, tot nu toe lukt het met downloads ook prima.... :)
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Whomi schreef:
23-07-2019 18:49
Geen idee, mijn man doet dat. Ik geef door wat ik hebben wil en hij vind het. Volgens mij via torrent.
Dat is illegaal en mag dus niet, daardoor wordt een boek uitgeven ook steeds lastiger en duurder.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-07-2019 17:26
Geen abonnement. Ik download alles wat ik hebben wil. Ik kom met een abonnement echt niet uit, daarvoor lees ik te weinig. En e-books vind ik veel te duur ten opzichte van het gewone boek.
Waarom zou een eBook (veel) goedkoper moeten zijn? Met de verkoop van een eBook moeten ook de schrijver, uitgeverij, redacteur, eventuele vertaler et cetera betaald worden. Papier- en drukkosten zijn maar een fractie van de kosten die in het maken van een boek gaan zitten.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Xenosdoos schreef:
23-07-2019 22:07
Dat is illegaal en mag dus niet, daardoor wordt een boek uitgeven ook steeds lastiger en duurder.
Ik lees hooguit 3 boeken per jaar en heb alleen boeken erop staan die ik ook in de kast heb staan. Ik gebruik mijn ereader op vakantie, zodat ik in het donker kan lezen. Maar ik ga niet nog eens betalen voor een boek waarvoor ik al betaald heb, alleen maar zodat ik hem op mijn ereader kan lezen.
DG2015 schreef:
24-07-2019 01:20
Waarom zou een eBook (veel) goedkoper moeten zijn? Met de verkoop van een eBook moeten ook de schrijver, uitgeverij, redacteur, eventuele vertaler et cetera betaald worden. Papier- en drukkosten zijn maar een fractie van de kosten die in het maken van een boek gaan zitten.
Ook gewone boeken vind ik te duur. Maar zoals ik hieronder al aangeef, ik heb er boeken op staan die ik ook in de kast heb. Ik ga echt niet nogmaals ruim €10,- uitgeven aan een boek waarvoor ik al betaald heb, zodat ik hem in het donker kan lezen.
Whomi schreef:
24-07-2019 07:31
Ook gewone boeken vind ik te duur. Maar zoals ik hieronder al aangeef, ik heb er boeken op staan die ik ook in de kast heb. Ik ga echt niet nogmaals ruim €10,- uitgeven aan een boek waarvoor ik al betaald heb, zodat ik hem in het donker kan lezen.
Oude boeken zijn meestal veel goedkoper en seker ebooken heb je dan al voor 5 euro ofzo.
Xenosdoos schreef:
24-07-2019 09:39
Oude boeken zijn meestal veel goedkoper en seker ebooken heb je dan al voor 5 euro ofzo.
Dan nog heb ik al betaald voor die boeken. En van veel van deze boeken zijn de ebooks niet meer te koop.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
24-07-2019 01:20
Waarom zou een eBook (veel) goedkoper moeten zijn? Met de verkoop van een eBook moeten ook de schrijver, uitgeverij, redacteur, eventuele vertaler et cetera betaald worden. Papier- en drukkosten zijn maar een fractie van de kosten die in het maken van een boek gaan zitten.
Bij fysieke boeken heb je naast de papier- en drukkosten ook nog eens transportenkosten. De kostprijs van een e-book is daardoor significant lager dan dat van een fysiek boek. Dat zou je dus veel meer in de verkoopprijs terug moeten zien. Het is alleen erg raar dat er op een e-book 21% btw zit en op een fysiek boek 9%, dus dat werkt weer in het nadeel van e-books.
Ik heb recent mijn Sony ingeruild voor een PocketBook Inkpad 3 en ben daar super blij mee, vooral de schermverlichting vind ik zalig, eindelijk lezen in het donker zonder dat er een lamp aan moet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een Kobo H20, bevalt super!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een paar jaar de Kobo Aura.
Ideaal!!

Boeken haal ik via de openbare bibliotheek en ik koop ze soms bij bol.com. Een lieve forumster heeft me ook eens een aantal gestuurd.

Ik weet nog niet of ik KoboPlus ga nemen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven