Welke e-reader?

19-02-2021 19:38 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht maar kan alleen een oud topic uit 2011 vinden dus toch maar opnieuw;

Welke e-reader zouden jullie aanraden? Ik ik wil graag een niet al te grote, simpele die goed kan dimmen (kunnen ze vast allemaal). Ik zie prijzen tussen 80 en 300 euro voorbij komen, dat laatste vind ik echt te duur. Hebben jullie aanraders (en waarom)?
menmo schreef:
20-02-2021 20:33
Enige nadeel: na 3 weken verdwijnen ze van de boekenplank, verlengen zoals bij een ouderwets boek kan niet (of ik heb het gewoon nog niet kunnen vinden)..
Klopt! Niets aan te doen.
PizzaVreter schreef:
20-02-2021 20:54
[...]
Bedoel je illegaal downloaden?

Op een kobo e-reader kan je trouwens ook lettertype, marges van pagina en regelafstand instellen. En verschillende lettertypes kiezen. Weet niet hoe dat voor andere ereaders is.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2021 07:07
Reden: quote verwijderd
7.16% gewijzigd
Sága schreef:
20-02-2021 21:12

Bedoel je illegaal downloaden?

Zekers, dan heb ik de boeken voor eens en altijd :)
PizzaVreter schreef:
20-02-2021 21:14
Zekers, dan heb ik de boeken voor eens en altijd :)
Beetje jammer alleen voor de mensen die heel veel tijd steken in het schrijven van een boek, hun redacteurs, uitgevers, boekverkopers etc.
Sága schreef:
20-02-2021 21:17
Beetje jammer alleen voor de mensen die heel veel tijd steken in het schrijven van een boek, hun redacteurs, uitgevers, boekverkopers etc.

Wat is daar anders aan dan papieren boeken uitlenen, weggeven, doorgeven? Of de mini biebjes die nu overal staan?

Daar verdient een schrijver ook nirts aan.
-Lucille- schreef:
20-02-2021 21:22
Wat is daar anders aan dan papieren boeken uitlenen, weggeven, doorgeven? Of de mini biebjes die nu overal staan?

Downloaden is hetzelfde als een hoek 7000x kopiëren en dan uitdelen op de markt.
-Lucille- schreef:
20-02-2021 21:22

Een papierenboek kun je zelf maar één keer weggeven. Een torrent-boek kun je wel aan 10000 mensen weggeven :) En zelfs al jij het maar aan één ander persoon geeft, en die aan twee, en die twee weer aan vier, enz.... :) Al die mensen, kopen niet dat ene boek van de schrijver.....
Dat dus; wat hierboven gezegd wordt.
Ik download mijn boeken naar m'n laptop/externe schijf. Voorheen had ik een leesID, maar dat is opgeheven. Sindsdien moet ik dus bij gaan houden waar ik mijn boeken heb gekocht. Vind downloaden handiger, ook voor als de reader crasht. Dan heb ik alles in 1 map (met submappen) en kan het zo overzetten.

heb trouwens een Pocketbook Lux 4. Wilde graag fysieke knoppen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Schriftje schreef:
20-02-2021 20:12
Even een algemene reactie: ik kan prima in de zon met mijn tablet want de lichtsterkte is voor elk programma individueel in te stellen. Ook de achtergrondkleur. De batterij gaat fluitend 3 dagen mee en ik lees met het ding in 1 hand. Omdat ik slechtziend ben ben ik ook heel blij met de mogelijkheden voor het instellen van de lettergrootte. Ik lees alleen Engelse boeken. Ik heb mijn eigen collectie geïmporteerd en haal de meeste boeken bij Amazon die ze dan direct op de Kindle-app zetten.
Allemaal een kwestie van smaak maar ik begrijp niet waarom hier een tablet de grond ingeschreven wordt terwijl veel wat er gezegd wordt niet klopt.
Ik had een van de eerste e-readers en was er heel blij mee, dus fijn voor degenen die liever een aparte reader hebben. Maar voor mij en vele anderen is een kleine tablet handiger.

Tsja, dat zou ik volstrekt onacceptabel vinden voor een e-reader, want die zijn ontworpen om meerdere weken mee te kunnen. Ik had ooit een tablet met het idee die ook als reader te gebruiken maar sinds die is overleden mis ik 'm niet, onderweg schermlezen met een app doe ik net zo lief op mijn telefoon of laptop en voor wandelvakantie met zelden stopcontacten wint de e-reader sowieso. Voor mij en de meeste mensen die ik ken is de meerwaarde van een e-reader de batterijduur en de rust van een e-ink scherm, maar het kan best dat dat een minderheid is.
Wegens slechtziendheid kan ik geen boeken lezen op mijn telefoon. Mijn laptop is 17 inch vanwege hetzelfde probleem. Die sleep ik niet mee op vakantie. Ik heb gewoon een lader bij me. Tussen het lezen door kan ik op de tablet even mail lezen of een forum bezoeken 😉. Ik wil maar aangeven dat iedereen het apparaat moet gebruiken dat het best bij zijn of haar wensen past, en dat het niet aardig is om en bepaald apparaat de grond in te schrijven als het niet bij je past. Ik vond mijn e-reader ook geweldig tot het niet meer ging. Ik heb hem overigens nog steeds en hij werkt ook nog, meer dan 10 jaar oud.
Vandaag weer lekker op Amazon geshopt en nieuwe boeken voor de Kindle-app gekocht.
Ik heb sinds begin dit jaar een Kobo Clara, en ik ben echt dol op het ding. Sleep hem overal mee naartoe omdat hij zo heerlijk klein is!
Ik heb er zelf een van Kobo die vind ik heel fijn.
Misschien overdreven maar het is ook heel handig dat hij waterdicht is, kan je wanneer we weer op vakantie mogen ook bij het zwembad lezen :p:
LīlyRose schreef:
20-02-2021 21:39
Downloaden is hetzelfde als een hoek 7000x kopiëren en dan uitdelen op de markt.
Dit dus.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit van torrents gebruik heb gemaakt, maar zeker de laatste paar jaren ben ik tot de conclusie gekomen dat dat gewoon echt niet kan. Ik heb nu een Kobo-abonnement waar ik veel kan vinden. Boeken die er niet op staan die ik écht wil lezen koop ik wel, de rest leen ik bij de bibliotheek (al dan niet digitaal, kan zelfs op het pasje van mijn kinderen en die zijn nog gratis), wacht tot het goedkoper is of ik leen het van iemand. Veel e-books zijn na een paar jaar voor een prikkie te krijgen. Vandaag nog de nieuwe Tana French gekocht voor drie euro...

Als je van lezen houdt wil je schrijvers en uitgevers toch ondersteunen? Zoveel winst wordt er in de boekenbranche niet gemaakt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven