Welke e-reader?

19-02-2021 19:38 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gezocht maar kan alleen een oud topic uit 2011 vinden dus toch maar opnieuw;

Welke e-reader zouden jullie aanraden? Ik ik wil graag een niet al te grote, simpele die goed kan dimmen (kunnen ze vast allemaal). Ik zie prijzen tussen 80 en 300 euro voorbij komen, dat laatste vind ik echt te duur. Hebben jullie aanraders (en waarom)?
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
19-02-2021 20:27
Deze heb ik ook. Superfijn. Ook omdat het licht oranje is in de avond ipv blauw.
Leest echt prettig! Die van mij staat op 1%. Het enige wat ik jammer vind, is dat je niet wit op zwart kan lezen. Dat kon wel met m'n Ipad, en dat vond ik nóg prettiger (want donkerder) lezen.

Ik val erg graag in slaap, al lezende :) (en ik heb ingesteld dat hij automatisch na 15 min uit gaat).
Alle reacties Link kopieren
Kobo Nia. Nu bij een Vara abonnement te krijgen. Abonnement plus fijne e-reader voor 7 tientjes. Kun je je geen buil aan vallen. In combinatie met een abonnement bij Bol.com lees je voor het vaderland weg.

Oh, Tweakers.net heeft een mooie vergelijking gemaakt
Alle reacties Link kopieren
Dank vast, ik kan gaan googelen! Zo’n abonnement van Kobo heb ik nog nooit van gehoord, ik ga eens bekijken wat dat is. Ik lees niet megaveel maar elke dag een stukje zou wel fijn zijn in bed bijvoorbeeld. Weet niet of zo’n abonnement pas rendabel is als je er een bepaald aantal boeken per maand ‘uithaalt’?
Alle reacties Link kopieren
kobo.. by far..
Alle reacties Link kopieren
Kobo Plus is een soort Netflix, maar dan voor boeken. Ik vind het echt heel handig.
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
19-02-2021 21:40
Dank vast, ik kan gaan googelen! Zo’n abonnement van Kobo heb ik nog nooit van gehoord, ik ga eens bekijken wat dat is. Ik lees niet megaveel maar elke dag een stukje zou wel fijn zijn in bed bijvoorbeeld. Weet niet of zo’n abonnement pas rendabel is als je er een bepaald aantal boeken per maand ‘uithaalt’?
Bij de online bieb kost het iets van €45 per jaar, dat is ook nog wel te doen en staan tegenwoordig ook best leuke boeken in( ook veel zooi maar dat was de laatste keer dat ik bij Kobo keek ook).
zussel schreef:
19-02-2021 21:40
Dank vast, ik kan gaan googelen! Zo’n abonnement van Kobo heb ik nog nooit van gehoord, ik ga eens bekijken wat dat is. Ik lees niet megaveel maar elke dag een stukje zou wel fijn zijn in bed bijvoorbeeld. Weet niet of zo’n abonnement pas rendabel is als je er een bepaald aantal boeken per maand ‘uithaalt’?
Ja Kobo wel, je kunt het uitrekenen als je wat boekprijzen opzoekt! Openbare bieb is dan een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dan trouwens wel lid worden van een lokale bieb en niet alleen van de online bieb. Steun je de lokale bieb mee en je kunt er net zoveel ebooks mee lenen als alleen bij de online bieb en dan ook nog fysieke boeken.
dolfje schreef:
19-02-2021 23:21
Ik zou dan trouwens wel lid worden van een lokale bieb en niet alleen van de online bieb. Steun je de lokale bieb mee en je kunt er net zoveel ebooks mee lenen als alleen bij de online bieb en dan ook nog fysieke boeken.
Ik vind het ebook aanbod echt heel slecht bij de bieb.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende soorten gehad maar zweer bij Kobo. Ik heb de Libra, waterdicht (ik lees graag in bad) met schermverlichting. Dat laatste is echt een must; heel fijn op de camping, als je 's nachts niet kunt slapen, etc. Zeker nu je de helderheid en het soort licht in kunt stellen.

Ik heb overigens ook een Kobo+ abonnement, maar zou dat eigenlijk op moeten zeggen want ik lees misschien één boek per maand, dan kan ik het voor hetzelfde geld kopen en heb ik meer keus.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
19-02-2021 23:34
Ik vind het ebook aanbod echt heel slecht bij de bieb.
Dit inderdaad, echt heel beperkt!
Alle reacties Link kopieren
zussel schreef:
19-02-2021 21:40
Dank vast, ik kan gaan googelen! Zo’n abonnement van Kobo heb ik nog nooit van gehoord, ik ga eens bekijken wat dat is. Ik lees niet megaveel maar elke dag een stukje zou wel fijn zijn in bed bijvoorbeeld. Weet niet of zo’n abonnement pas rendabel is als je er een bepaald aantal boeken per maand ‘uithaalt’?
Kobo-abo kost 9,95 per maand. Als je iemand kent die er eentje heeft, kun je (al "mag" het niet) kijken of je kan delen :) Je ziet dan wel wat de ander leest (en op de e-reader zet) en je zóu in het boek van de ander kunnen gaan lezen, maar dat moet je niet doen, want dan wordt de ander chagrijnig, haha. Maar al doe je het maar voor een maand of twee, dat je even kunt kijken of je denkt dat het de moeite waard is er zelf eentje aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
De prijs zegt niet atijd wat. Ik al jaren een kobo reader. Toen die tijd was hij €75. Kan het licht dimmen en veller maken zodat je zelf en de volle zon goed kunt lezen. Ik heb hem al 5/6 jaar, maar wellicht zijn er nu andere merken

Maar kobo is mijn favoriet
Alles gebeurd met een reden
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
19-02-2021 19:50
Kobo met een Kobo Plus abonnement.
Idem

Het is mijn 2e kobo, echt een heerlijk ding
Ik doe lang met de batterij ( wifi bv uitzetten helpt veel), en af en toe wel de wifi aanzetten om nieuwe boeken bij koboplus te zoeken.
Heel veel keus, heb slechts 1x een boek gekocht dat net uit was en ik direct wilde lezen

Ik zet als ik 's ochtends in bed lees de letters ook vaak iets groter, ik moet 's morgens op gang komen en zie dan wat slechter
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
19-02-2021 22:22
Ja Kobo wel, je kunt het uitrekenen als je wat boekprijzen opzoekt! Openbare bieb is dan een stuk goedkoper.
Dat gedoe van de bieb weet ik nog van vroeger. Er heen, zoeken, de boeken dat je wilt zijn er net niet, reserveren maar vooral: lezen in een boek en dat vieze vlekken of kruimels in je boek vinden :-|
pearle schreef:
20-02-2021 09:29
Dat gedoe van de bieb weet ik nog van vroeger. Er heen, zoeken, de boeken dat je wilt zijn er net niet, reserveren maar vooral: lezen in een boek en dat vieze vlekken of kruimels in je boek vinden :-|
Ik heb het over ebooks. Met een abonnement van de bieb kan je ook ebooks lenen.

Ik vind dat gedoe van de bieb heerlijk trouwens! Niet die kruimels, maar het zoeken en wachten op een reservering etc.
Alle reacties Link kopieren
Oké ik denk dat het een Kobo wordt. Zover ik kan zien is die Aura niet meer te krijgen, jammer want wel een mooie prijs. Ik lees veel positiefs van jullie over de Libra, wel wat prijzig vind ik maar misschien is dat het wel waard. En ik begrijp dus dat je ook gewoon een los boek kan kopen ipv abonnement? Dat is ter start wel fijn, als ik dan veel blijk te lezen kan zo’n abonnement alsnog.
pearle schreef:
20-02-2021 09:29
Dat gedoe van de bieb weet ik nog van vroeger. Er heen, zoeken, de boeken dat je wilt zijn er net niet, reserveren maar vooral: lezen in een boek en dat vieze vlekken of kruimels in je boek vinden :-|
Of teennagels.
zussel schreef:
20-02-2021 12:57
Oké ik denk dat het een Kobo wordt. Zover ik kan zien is die Aura niet meer te krijgen, jammer want wel een mooie prijs. Ik lees veel positiefs van jullie over de Libra, wel wat prijzig vind ik maar misschien is dat het wel waard. En ik begrijp dus dat je ook gewoon een los boek kan kopen ipv abonnement? Dat is ter start wel fijn, als ik dan veel blijk te lezen kan zo’n abonnement alsnog.
Op Bol kan je bijna alles in ebook kopen. Die haalt je Kobo gelijk binnen zodra je synchroniseert (ik heb wifi uitstaan ivm minder batterijverbruik).
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
19-02-2021 23:34
Ik vind het ebook aanbod echt heel slecht bij de bieb.
Ik vind het tegenwoordig best wel ok.
zussel schreef:
20-02-2021 12:57
Oké ik denk dat het een Kobo wordt. Zover ik kan zien is die Aura niet meer te krijgen, jammer want wel een mooie prijs. Ik lees veel positiefs van jullie over de Libra, wel wat prijzig vind ik maar misschien is dat het wel waard. En ik begrijp dus dat je ook gewoon een los boek kan kopen ipv abonnement? Dat is ter start wel fijn, als ik dan veel blijk te lezen kan zo’n abonnement alsnog.
Je kunt gewoon los kopen inderdaad, ook gewoon bij lokale boekhandels. Ik had een aura h20, die deed opeens niets meer. Toen heb ik een nieuwe gekregen van Clearblue en toen was ie dus ook opeens uit het assortiment , dus kreeg ik de Libra h2o. Volgens mij is aura h2o vrij kort verkrijgbaar geweest.
Alle reacties Link kopieren
Even een algemene reactie: ik kan prima in de zon met mijn tablet want de lichtsterkte is voor elk programma individueel in te stellen. Ook de achtergrondkleur. De batterij gaat fluitend 3 dagen mee en ik lees met het ding in 1 hand. Omdat ik slechtziend ben ben ik ook heel blij met de mogelijkheden voor het instellen van de lettergrootte. Ik lees alleen Engelse boeken. Ik heb mijn eigen collectie geïmporteerd en haal de meeste boeken bij Amazon die ze dan direct op de Kindle-app zetten.
Allemaal een kwestie van smaak maar ik begrijp niet waarom hier een tablet de grond ingeschreven wordt terwijl veel wat er gezegd wordt niet klopt.
Ik had een van de eerste e-readers en was er heel blij mee, dus fijn voor degenen die liever een aparte reader hebben. Maar voor mij en vele anderen is een kleine tablet handiger.
dolfje schreef:
20-02-2021 16:37
Ik vind het tegenwoordig best wel ok.
Voor mij niet rendabel tov contributie en beperkte tijd om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
20-02-2021 16:55
Je kunt gewoon los kopen inderdaad, ook gewoon bij lokale boekhandels. Ik had een aura h20, die deed opeens niets meer. Toen heb ik een nieuwe gekregen van Clearblue en toen was ie dus ook opeens uit het assortiment , dus kreeg ik de Libra h2o. Volgens mij is aura h2o vrij kort verkrijgbaar geweest.
;-D ;-D

On topic: ik heb lang getwijfeld tussen de kobo libra h2o en een pocketbook.. Uiteindelijk voor de laatstgenoemde gegaan want toen een hele goeie actie via Coolblue. Bevalt uitstekend! Net een maatje kleiner dan de kobo volgens mij, maar dat vind ik juist prettig bij lezen in bed en bad.
Ik had altijd al een bibliotheekabonnement en kan dus via de online bieb ook gewoon lezen. Eigenlijk bijna alle schrijvers en genres die ik anders “fysiek” haalde, kan ik uit de online bieb halen. Enige nadeel: na 3 weken verdwijnen ze van de boekenplank, verlengen zoals bij een ouderwets boek kan niet (of ik heb het gewoon nog niet kunnen vinden)..
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-02-2021 07:06
Reden: Illegale praktijken
97.67% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven