Welke kleine smartphone?

18-07-2018 12:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar advies! Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.
Ik heb 3 dingen die ik echt belangrijk vind:
1. Hij moet klein zijn (zodat ie tijdens oproepdiensten in mijn broekzak past). Ik heb er nu eentje die is 68.4x131.3x8.8mm. Zeker qua lengte vind ik dat echt de max.
2. Een goede camera (ik heb er nu eentje die maakt zulke belabberde foto's dat ik ze maar helemaal niet meer maak, wat echt jammer is)
3. Voldoende opslagcapaciteit. Ik heb nu 8GB, alles is zoveel mogelijk uitgekleed qua opgeslagen bestanden, apps, overzetten naar SD ed en toch loopt ie voortdurend vast omdat ie vol zit. Eigenlijk wil ik minimaal 32GB.

Deze dingen blijken nog best lastig te verenigingen geloof ik.

Ik zat nu te kijken naar:
1. Sony Xperia X Compact (maar is al een beetje een 'oudje', ik heb totaal geen ervaring met Sony (en iedereen die ik in mijn omgeving vraag ook niet) en reviews op internet spreken van erg wisselende camerakwaliteit).
2. Sony Xperia XZ1 Compact (maar geen ervaring met Sony dus, en aardig aan de prijs)
3. Iphone SE (maar ik heb altijd Androids gehad en dat bevalt eigenlijk goed, dus ben wat terughoudend om over te stappen).
4. Samsung A3 kan ook, ik ben gewend aan Samsungs, heb er nu ook eentje. Maar nu dus niet zo tevreden, en heeft 16GB opslag wat ik eigenlijk te klein vind.

Is er iemand met ervaring met bovenstaande telefoons? Of met andere telefoons van Sony? Of met overstap van Android naar Iphone (ik werk ook niet Apple op andere apparaten)? Of heeft een andere gouden tip voor een telefoon die ik tot nu toe over het hoofd heb gezien?

Ik hoor het heel graag! Dank!

Edit Budget: eigenlijk vind ik 300 euro voor een telefoon wel genoeg. Voor de ideale telefoon misschien bereid iets hoger te gaan.
Alle reacties Link kopieren
iPhone SE. Technisch gezien hetzelfde als de 6S en in een stevige behuizing. Goede camera ook. Naar verhouding voordelig geprijsd. Ik zou dan de versie met 32GB nemen.
De Sony Xperia compact!!! Super foto's en past in je zak!
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
18-07-2018 12:58
iPhone SE. Technisch gezien hetzelfde als de 6S en in een stevige behuizing. Goede camera ook. Naar verhouding voordelig geprijsd. Ik zou dan de versie met 32GB nemen.
Dit!
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
18-07-2018 12:58
iPhone SE. Technisch gezien hetzelfde als de 6S en in een stevige behuizing. Goede camera ook. Naar verhouding voordelig geprijsd. Ik zou dan de versie met 32GB nemen.
Deze.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook op zoek naar een zo klein mogelijke en zat met dezelfde keuze. In januari ben ik van een samsungs s3 mini naar een sony xperia compact x gegaan. Helaas is ie ietsje groter dan mn mini, maar wilde ook niet voor een hogere prijsklasse gaan.
Ik ben er verder wel tevreden mee, maar vond mn samsung eigenlijk net iets fijner.

Ik had ook geen behoefte om over te stappen naar apple, dat lijkt me alleen handig als de rest van je digi (laptop,tablet ed) ook van apple zijn. (Maar misschien zit ik er compleet naast :p )
Alle reacties Link kopieren
Boogschutter10 schreef:
18-07-2018 12:58
iPhone SE. Technisch gezien hetzelfde als de 6S en in een stevige behuizing. Goede camera ook. Naar verhouding voordelig geprijsd. Ik zou dan de versie met 32GB nemen.
Yep, hier nog een iPhone SE-fan! Ideaal formaat. Ik ben overigens ook overgestapt van Samsung naar iPhone 2 jaar geleden, maar wil echt niet meer terug! Je went er zo aan.
Alle reacties Link kopieren
Dank!
Verdeelde meningen :mrgreen:
Toch de meeste stemmen voor de Iphone SE geloof ik.

En ik heb toch voor nr 2 gekozen :D
Na het lezen van nog vele reviews ed. Duurder, maar ik hoop dat ie het waard is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven