Welke kleine smartphone?

18-07-2018 12:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar advies! Ik hoop dat iemand een gouden tip heeft :)

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.
Ik heb 3 dingen die ik echt belangrijk vind:
1. Hij moet klein zijn (zodat ie tijdens oproepdiensten in mijn broekzak past). Ik heb er nu eentje die is 68.4x131.3x8.8mm. Zeker qua lengte vind ik dat echt de max.
2. Een goede camera (ik heb er nu eentje die maakt zulke belabberde foto's dat ik ze maar helemaal niet meer maak, wat echt jammer is)
3. Voldoende opslagcapaciteit. Ik heb nu 8GB, alles is zoveel mogelijk uitgekleed qua opgeslagen bestanden, apps, overzetten naar SD ed en toch loopt ie voortdurend vast omdat ie vol zit. Eigenlijk wil ik minimaal 32GB.

Deze dingen blijken nog best lastig te verenigingen geloof ik.

Ik zat nu te kijken naar:
1. Sony Xperia X Compact (maar is al een beetje een 'oudje', ik heb totaal geen ervaring met Sony (en iedereen die ik in mijn omgeving vraag ook niet) en reviews op internet spreken van erg wisselende camerakwaliteit).
2. Sony Xperia XZ1 Compact (maar geen ervaring met Sony dus, en aardig aan de prijs)
3. Iphone SE (maar ik heb altijd Androids gehad en dat bevalt eigenlijk goed, dus ben wat terughoudend om over te stappen).
4. Samsung A3 kan ook, ik ben gewend aan Samsungs, heb er nu ook eentje. Maar nu dus niet zo tevreden, en heeft 16GB opslag wat ik eigenlijk te klein vind.

Is er iemand met ervaring met bovenstaande telefoons? Of met andere telefoons van Sony? Of met overstap van Android naar Iphone (ik werk ook niet Apple op andere apparaten)? Of heeft een andere gouden tip voor een telefoon die ik tot nu toe over het hoofd heb gezien?

Ik hoor het heel graag! Dank!

Edit Budget: eigenlijk vind ik 300 euro voor een telefoon wel genoeg. Voor de ideale telefoon misschien bereid iets hoger te gaan.
Alle reacties Link kopieren