Welke laptop

11-10-2010 12:25 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil graag een laptop kopen.

Het is belangrijk dat hij niet heel de tijd vastloopt.. want ik werk met grafische programma's.

Wie heeft er ervaring hier mee? Ik wil niet te veel geld uit geven.

Het budget doet er niet echt toe.. maar wil liever een goedkopere optie als daar mijn programmas ook goed op draaien.

pc of mac? Ik weet het niet.. wat zijn de voordelen en nadelen?

pc weet ik hoe het werkt.. mac geen ervaring mee..weet dat hij grafisch sterk is..

Graag advies..

bedankt..
Als je grafische programma's zoals Illustrator en Photoshop moet draaien moet je echt voor een Apple gaan. Mijn vriend is grafisch vormgever en zweert erbij. Wij hebben dan wel geen laptop (wel van plan tzt. een Macbook te kopen) maar ik heb nog nooit een vastlopende Apple meegemaakt.

Het is wat duurder, maar voor het doel waar jij hem voor wilt gebruiken lijkt het me een zinvolle investering.
Ja dat weet ik maar ik werk ook veel met Canvas (deneba) en die draait volgens mij niet op de mac.. dus zit te twijfelen.. of ik dan maar alles op illustrater moet gaan doen...:S
mac, zeker voor grafische programma's..niet meer twijfelen!
O dat programma ken ik niet. Mijn vriend werkt alleen met de Adobe programma's.
Als je een computer wil die niet vastloopt ga dan voor een Apple. Sowieso de beste computer als je veel grafische programma's wil draaien. Helaas houd dat in dat je dan niet goedkoop uit bent. Heb zelf geen ervaring met grafisch werk, maar mijn Macbook is maar een keer vast gelopen, dat was toen ik hem uit mij handen op de tegelvloer heb laten vallen. Hij was opslag dood. Ik vind Mac veel gebruiksvriendelijker, ik heb er nauwelijks aan hoeven wennen. Bijkomend voordeel hij is echt de mooiste!
De software die je hebt, is dat voor de PC? Zo ja, dan kan je de software opnieuw aanschaffen als je naar een Mac gaat, lijkt me zinvol daar rekning mee te houden..

Omdat je grafisch eea wil zou ik rekening houden met hoeveelheid intern geheugen, snelheid harddisk en resolutie van het scherm.
Ja die sorfware is voor de pc.. op de site staat niet dat je die voor de MAC kan kopen..

Maar ik googlede net.. en kwam op een link (niet legaal denk ik) canvas for mac.. dus misschien is dat wat...
het besturingssysteem van de Mac is wennen, maar ideaal voor grafische programma's. Ik heb een iMac en een Macbookpro. Beide zijn nog nooit vastgelopen. Super!!
Het is niet waar dat een mac beter is voor grafische programma's of vaker vastloopt dan een pc. Tien jaar geleden was dat zo, maar inmiddels is het eerder omgekeerd.

Wel is een mac dubbel zo duur.

Zeker als je je programma's voor pc hebt is er geen enkele reden om over te stappen op een mac. Het maakt ook absoluut niet uit voor de bediening, mac is niet makkelijker, het is gewoon hetzelfde maar dan zitten sommige dingen net op een andere plek. Het is maar net wat je gewend bent.

En laat niemand je wijsmaken dat macs geen virussen kunnen krijgen, dat is een fabeltje.

Als je een pc koopt krijg je gewoon veel meer computer voor je geld en je bent niet overgeleverd aan een semi-misdadige monopolist als Apple die je zelfs voor garantie (waar je bij die schandalige prijzen gewoon recht op zou moeten hebben) nog vet laat bijbetalen.

Koop wel een laptop van een goed merk: Sony, Toshiba of Asus.

Acer, Hp en Dell kun je beter vermijden.

Voor een euro of 800 koop je een supersnelle pc, en bij mac kun je voor dat misschien het allersloomste instapmodel krijgen.

Als je serieus grafisch aan de slag wilt, heb je echt Illustrator nodig. Daar is geen serieuze (professionele) vervanger voor. Als het voor de hobby is kun je natuurlijk wel van alles uitproberen.
quote:Mikoshin schreef op 11 oktober 2010 @ 14:51:

Koop wel een laptop van een goed merk: Sony, Toshiba of Asus.

Acer, Hp en Dell kun je beter vermijden.HP en Dell zijn juist de beste merken.
Neem een Mac!

Is de moeite echt waard!
Neem Windows!

Is nog meer de moeite waard!
quote:XionZ schreef op 11 oktober 2010 @ 15:34:

[...]

HP en Dell zijn juist de beste merken.Linkje:

ASUS best, HP worst for notebook reliability

Ook interessant voor de Apple-gelovigen.
Van die cijfers schrik ik. Vooral van HP en Lenovo. Interessant.
quote:XionZ schreef op 11 oktober 2010 @ 15:51:

Van die cijfers schrik ik. Vooral van HP en Lenovo. Interessant.

Ja, er is vaak verbijsterend weinig verband tussen de prijs en de kwaliteit van laptops.

Het voordeel van dit soort onderzoekjes is dat je een beslissing kunt nemen op basis van recente feiten en cijfers, en niet op basis van legendes en reputaties uit voorbije tijden :-)
Ik heb vorige week een Macbook Pro gekocht en ik ben er ZOOO ontzettend blij mee!!! Hij werkt zoveel fijner dan mijn vorige PC (dell laptop)! Ik had op mijn dell laptop trouwens ook nooit virussen, al download ik alles wat los en vast zit. Maar ik wil vrees ik nooit meer iets anders wil dan mijn macbook. Ik hoef er totaal niet aan te wennen dat de dingen op een andere plek zitten of anders werken. Het spreekt gewoon voor zich! En hij is zooo super snel! En ook heel belangrijk, hij maakt 0,0 geluid, terwijl mijn 3 jaar oude, best wel dure dell, behoorlijk wat herrie maakte. En het was echt een goede snelle dell. Maar hij haalt t bij lange na niet bij mijn nieuwe macbookvriendje. Het enige is, is dat ik nu een beetje verslaafd ben aan mijn macbookvriendje . En nu klaagt mijn TV dat hij te weinig aandacht krijgt als ik thuis ben .
Ik zou, omdat je al software hebt, voor een Windows laptop gaan. Je moet een drie-vijf jaar oude laptop ook nooit vergelijken met een nieuwe Macbook. Drie-vijf jaar is een lange tijd voor laptops. Tuurlijk moeten ze het nog doen maar de techniek gaat gewoon hard vooruit.

Neem een laptop met windows 7 (gebruiksvriendelijker en meest stabiele windows waar ik tot nu toe mee heb gewerkt) met een grote hoeveelheid RAM/werkgeheugen en als je meerdere programma's tegelijk open hebt een dualcore.

Een PC om op te werken zou ik nooit op uiterlijk uitzoeken, ik heb liever een lelijke goede laptop die ik qua interface zelf wel vormgeef dan een duur designding dat net niet goed loopt.

@Mikoshin: interessante link.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven