Welke smartphone kies ik?

25-02-2011 10:21 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Mijn abonnement loopt af en ik kan dus iets anders gaan kiezen. Ben gevoelig voor mooie apparaatjes, geef ik maar meteen toe. Maar niet zo dat ik er bakken geld voor over heb. Heb nu een abonnement van Vodafone en dat is de enige profider die in mijn wijk een goed bereik heeft (hoe sneu, maar goed). Overstappen naar T-mobile (met mooie aanbiedingen) is dus niet echt een optie. Ook op de Veluwe doet de T-mobile van mijn vriend het slecht.

Maar goed, de belangrijkste vraag: welke telefoon kies ik? De iphone 4, de samsung galaxy of de htc desire? Ik heb met mijn ipod altijd gedoe met itunes, dus ik zie een beetje op tegen itunes als ik de iphone zou nemen. Toch lees ik wel dat die erg gebruiksvriendelijk is en mooi natuurlijk. Ook veel apps en andere handigheidjes beschikbaar. De htc komt goed uit tests maar ik heb er een beetje een 'saaie oude mannen-beeld' bij. Sorry... En de Samsung, tja, daar heb ik eigenlijk nog niks negatiefs over gehoord, behalve dat de iphone makkelijker te bedienen is.

Zijn de apps van iphone alleen voor iphone geschikt en heeft Samsung zijn eigen apps of loopt dat door elkaar? Is 1GB voor internet voldoende?

Kortom: wie denkt mee en vertelt haar ervaringen?

Veel dank alvast.
iphone!!! zou ik doen ik had de iphone 4 maar ik ben hem kwijt geraakt dus ik heb er niet veel van mogen genieten...

Echter ik had ook de iphone3 en die beviel toppie...

Enige nadeel je moet met itunes uit de voeten kunnen

Ik heb nu een samsung galaxy en die bevalt ook wel maar is toch stukken langzamer dan de iphone

Ehm iphone heeft eigen apps en samsung ook ik vond het aanbod aan apps voor de iphone groter en beter dan an de samsung

Dus ik zeg iphone!
iPhone....
Ik ben geen saaie oude man

Mijn HTC is fijn! Ik heb de z, met toetsenbordje dus. Erg snel, ontzettend veel mogelijkheden en het grote voordeel vind ik dat je niet alles via Itunes hoeft te doen. (heb ook een Ipod touch en de apps verschillen niet veel).

Htc heeft ook iets meer mogelijkheden.
Ik zeg ook iphone
Htc! Hoe krijg je daar nu een oude mannen beeld bij?????

Ik heb nog nooit zo'n heerlijke telefoon gehad als mijn HTC met android. Samsung wil ik dus nooit meer; daar heb ik hele slechte ervaringen mee.

En ik heb ook iets tegen de monopoli positie van Applle daar doe ik dus ook niet aan mee.
Ik heb een Iphone4. Ik ben er enorm blij mee. Ik gebruik hem echt VAAK. Handige apps, goede camera en fijne interface.

Mijn vriend heeft de galaxy S en hij is daar weer erg blij mee. Met de galaxy S kun je meer nerden. Je kunt van alles aanpassen intergreren en programeren. Zo heeft hij zijn adresboek aan zijn mail en facebook gekoppeld en dat is erg handig. Op iphone kan dit nog niet echt.

De galaxy S heeft een veel minder goede camera. De camera op iphone4 is erg goed. Je kunt er ook mooie filmpjes mee maken. De apps op de Galaxy S zijn In mijn ogen toch iets minder dan die van de iphone. Er komen er wel steeds meer. Omdat de appstore op galaxyS vrij toegankelijk is staat er erg veel bagger op. Op de iphone zijn alle apps van minimaal redelijke kwaliteit. De betaalde apps zijn meestal echt heel goed. Op de galaxy kun je je nog weleens vergissen.

Al met al: hou je van nerden, zelf lekker uitvogelen hoe dingen werken kies dan voor de GalaxyS. Hou je van mooi design, gebruiksgemak, foto's en filmpjes maken, leuke spelletjen en andere apps kies dan voor Iphone.

In de zomer komt trouwens waarschijnlijk de nieuwe Iphone uit. Je zou dus ook nog even kunnen wachten.
Hier ook een HTC en ben er zeer tevreden mee! Ik vind het prettig dat hij op android (van google) draait, dus makkelijk syncen met gmail en geen gedoe met iTunes (vreselijk programma). Vind het design ook erg mooi!
Wanneer loopt je contract af?

De verwachting is namelijk dat binnenkort (juli waarschijnlijk) de opvolger van de iPhone 4 op de markt komt en dan is het zonde om die nu nog eentje te kopen. Is 'ie meteen verouderd...
iPhone.
Ik heb ook een iPhone. Ik heb alleen ook problemen met iTunes. Zodra ik mijn telefoon aan mijn pc koppel, loopt iTunes vast. Kan er nu dus geen muziek opzetten.

Ik vind de foto's niet heel erg scherp.

Een vriendin heeft de Galaxy S en die bevalt haar ook goed. Ik vind het een mooi toestel.

Andere vriendin heeft Htc die ook bevalt en goed werkt.

Alleen zit je met de iPhone wel aan Apple vast. Er is bijvoorbeeld een app die voor android gratis is en waar je met een iPhone voor moet betalen.
HTC (maar wel met Android)! En ik ben zeker geen oude man.

Heb persoonlijk wel wat tegen samsung, dus die galaxy zal er bij mij niet inkomen, al hoor ik goede verhalen van gebruikers, maar die zijn dan al wel jaren samsung-fan en helemaal gewend aan samsunglogica ofzo.

Maarreh, kan je niet beter gewoon naar een winkel gaan en ze allemaal eens vasthouden, door menu's scrollen enzo? Heb je wellicht meer aan dan al onze meningen.
Vind een samsung echt niet vergelijkbaar naast een iphone!

Heb zelf een iphone4 en ben supertevreden! Ook helemaal geen gedoe met itunes!

Lees net ook dat je op de galaxy je mail aan je facebook en laptop kunt koppelen en dat dit bij de iphone niet mogelijk is? Echt wel hoor! Als ik hem aansluit op mn macbook synchroniseerd hij meteen de hele boel!
Heb een samsung galaxy S. Heel relaxt, werkt goed.

Als je geen apple computer hebt, is het makkelijker om een samsung te hebben dan een iphone. Kan je beter aan elkaar koppelen etc.
SE Xperia X10, ook een leuke smartphone
iPhone 4! Goddelijk ding.
Ik ben me ook aan het orienteren en weet niet precies wat ik wil. Zit te dubben tussen de hier genoemde HTC en de Samsung, maar ook nog de BB Torch en de Nokia N8. Iemand daar goede of slechte dingen over gehoord?
O, wat fijn, al zoveel reacties. Dank aan iedereen alvast!

Heb geen apple en ben ook niet gewend ermee te werken. Ben over het algemeen trouwens wel erg handig met apparaatjes en programma's, maar itunes en ik, da's tot op heden geen groot succes. Ook geen ramp, maar word er niet blij van. Vandaar dat ik (samen met de naam voor de naam zeg maar) een beetje aarzel over de iphone. Los daarvan is ie prachtig en hoor ik er veel goeds over.

@Fozziebear: ik ben in de winkel geweest maar vind het erg tegenvallen wat je ermee kan proberen. De meeste telefoons liggen wat te liggen en alleen mooi te zijn. Maar je kan er dan niks mee doen. Ik ga bij collega's nog even kijken of ik wat kan rommelen met menu's enzo. Kijken hoe makkelijk ze voor mij werken. Heb nu, na lang onderzoek ( zo ben ik dan ook wel weer :-)) een sony ericsson, maar die bevalt me eigenlijk niet echt. Kan het niet vinden met de logica in het menu enzo. Wat jij met Samsung hebt, zeg maar :-). Ik ben trouwens op zich wel Samsung-fan.

Tja, mijn collega's die van de baas een telefoon hebben gekregen (wat er voor mij niet in zit), hebben allemaal HTC. Wel een oud model, maar ze staan allemaal met zo'n pennetje te pielen. Ziet er niet uit. Da's nu dus mijn associatie met HTC, haha. En bedankt. Mijn zwager heeft een HTC en die is ook helemaal gelukkig. Heeft me al allemaal leuke spelletjes laten zien (hoor vriend nu commentaar leveren: je neemt toch geen smartphone voor de spelletjes?!! Neehee :-))

@ Isolde55: jij hebt het over Android. Daar hoor ik ook over dat dat veel beter werkt dan het systeem van Apple. Een iphone-gekke collega zegt zelfs dat ze veel liever Android had gehad. Wat maakt dat zo bijzonder dan?

@Lulletjerozewater: Mijn abonnement loopt begin juli af. Ik krijg vier maanden vooraf nieuwe aanbiedingen, dus volgende week. Maar meestal zijn aanbiedingen voor 'leden' minder mooi dan als je je nieuw aanmeldt. Ik kan dus best nog even uitzingen met wat (en een goedkoop abonnement nemen en de oude telefoon houden) ik heb en het dan opzeggen in de zomer ofzo. Enige nadeel is dat het weer even duurt als je je oude nummer wil houden en dat wil ik.

@Gebakje21: maar jij hebt dus wel een macbook. Ik heb een gewone laptop en pc. Is een iphone dan minder handig te koppelen?

Heeft iemand ervaring met Vodafone en deze telefoons cq aanbiedingen en abonnementen?
quote:liesse schreef op 25 februari 2011 @ 11:40:

iPhone 4! Goddelijk ding.Vertel vertel, waarom?
quote:Jola schreef op 25 februari 2011 @ 11:40:

Ik ben me ook aan het orienteren en weet niet precies wat ik wil. Zit te dubben tussen de hier genoemde HTC en de Samsung, maar ook nog de BB Torch en de Nokia N8. Iemand daar goede of slechte dingen over gehoord?BB Torch ga ik even googelen, heb er nog nooti van gehoord. Nokia staat mij altijd tegen, weet niet waarom. Ik heb begrepen uit reviews dat ze ook een beetje de slag gemist hebben bij de smartphones en behoorlijk achterlopen. Maar of dat nog zo is?
quote:Boarn schreef op 25 februari 2011 @ 11:39:

SE Xperia X10, ook een leuke smartphone

Maar haalt het niet bij de drie andere telefoons. Heeft een verouderd systeem en werkt lang niet zo snel.

Ik ben fan van SE hoor, maar die lopen hierin echt nog een beetje achter.
quote:Jola schreef op 25 februari 2011 @ 11:40:

Ik ben me ook aan het orienteren en weet niet precies wat ik wil. Zit te dubben tussen de hier genoemde HTC en de Samsung, maar ook nog de BB Torch en de Nokia N8. Iemand daar goede of slechte dingen over gehoord?Nokia heeft een eigen systeem wat erg traag is, geen aanrader dus. Over BB hoor ik ook vrijwel alleen slechte verhalen, dat ze snel kapot gaan etc.
Als je niet van apple en Itunes houdt moet je al helemaal geen Iphone nemen. Dan is android echt een stuk makkelijker voor je denk ik.
Oh en mijn HTC heeft geen pennetje :p
quote:Tomatensoep schreef op 25 februari 2011 @ 11:49:

[...]

Maar haalt het niet bij de drie andere telefoons. Heeft een verouderd systeem en werkt lang niet zo snel.

Ik ben fan van SE hoor, maar die lopen hierin echt nog een beetje achter.

Draait gewooon Android dus de software is even 'goed'.

Koop een iPhone als je Apple fan bent en geld over hebt.

Koop een HTC als je ietsjes minder te besteden hebt en een toestel wil waar je veel meer mee kan doen (tip: Desire HD).

Koop een SE als je een 'goedkoop' toestel wil en de hardware niet heel belangrijk voor je is. (Software draait gewoon goed, aangezien het Android is op de meeste nieuwe.)

Nokia is ook nog een optie, maar dan alleen de N8. De C7 moet je links laten liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven