welke tablet moet ik kopen ?

26-06-2012 21:21 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik wil graag een tablet kopen maar zou echt niet weten wat voor een!

Ik heb echt heel internet afgespeurd maar daar is zo veel keuze!

Hoop dat iemand me kan helpen !

Liefst makkelijk in gebruik,

Wil er wat spellen op kunnen zetten,

Foto's mee maken ,

Facebook hyves hotmail en forums gebruiken,

Makkelijl aan te sluiten op pc?

En graag niet te duur!!!! Max 300

Iemand tips ?

Alvast bedankt
quote:zusenzoo schreef op 26 juni 2012 @ 22:38:

Riony, ik heb ook zo een flauw vermoeden dat Ziggo centjes krijgt van Apple.Ja, daarvan verdenk ik ze ook.
it's a big club and you ain't in it
Hebben ze toch ook?

Dacht ik...

Anyway, TO, klinkt alsof je een apple-mens bent, dus tja, dan moet je iPad doen. Overigens is voor mij het formaat (...) wel doorslaggevend. Wilde niet kleiner dan 9 inch.
Feit blijft dat de ipad als beste uit de test komt bij de consumentenbond. Zowel als beste koop als best getest. En dan nemen ze alles mee, gebruiksgemak, schermkwaliteit, accu, gewicht etc.

Maar goed, die heb je niet voor 300 euro. Al zou je via mp kunnen kijken voor een tweedehandse ipad 2. Daar zou mijn voorkeur naar uitgaan dan.
quote:Ivetje schreef op 26 juni 2012 @ 22:44:

Feit blijft dat de ipad als beste uit de test komt bij de consumentenbond. Zowel als beste koop als best getest. En dan nemen ze alles mee, gebruiksgemak, schermkwaliteit, accu, gewicht etc.

Tweakers.net is echt veel toonaangevender in dit verband.

De Consumentenbond test alleen maar een paar main stream apparaten. En ik vraag me af of ze juiste expertise in huis halen/hebben voor tablets.

Kijk maar eens naar testen van wasautomaten, vaatwassers e.d. Altijd maar 10 of 15 apparaten. Bij de vaatwassers destijds lieten ze niet eens het aantal dB een rol spelen, toch wel belangrijk in een open keuken.

Maar goed, ik dwaal af.
Als je een iphone hebt zou ik zeker voor een ipad gaan. Ik heb (uit nood) een samsung smartphone gehad en kon ook niet met android overweg. Snapte er geen reet van, zo onduidelijk. Buiten dat was de touch beroerd...6 keer drukken voordat hij reageerde en dan schoot hij weer te ver ineens omdat hij blijkbaar gewoon traag was. Nee, voor mij nooit meer een samsung, terwijl ik voor de smartphones altijd samsung had.

Overigens heb ik geen imac, maar de gewone laptop werkt prima icm de ipad, dus dat vind ik geen argument om hem niet te nemen
Als ik bij tweakers kijk krijgt de ipad voor prestaties 4 sterren en de samsung 3. Lijkt me het belangrijkste punt. En qua beeld maakt het niet uit verder volgens hen.
Ow, ik bedoelde niet dat de iPad daar slecht beoordeeld wordt hoor.

Ik bedoelde alleen te zeggen dat de Consumentenbond wat mij betreft geen goede referentie is in deze.
Nou gaat dan toch de ipad worden denk ik!

Heb al een aantal mensen in mijn omgeving gezien die eerst een goedkoop merk kochten en paar weken later toch maar een ipad.... tja dat schiet ook niet op!

Bedankt allemaal
Ik zou ook voor iPad gaan! Zeker in combinatie met een iPhone. Die kun je koppelen en zo worden foto's, mail, berichten etc automatisch gesynchroniseerd.

In principe werkt de iPad hetzelfde als de iPhone, dus je moet niet je hele tablet gaan ontdekken. (wat ik trouwens altijd wel leuk vind)

Succes! Het kost wat, maar dan heb je ook wat. En ook topservice. Mijn iPad haperde met geluid, terug naar de MacStore en zonder meer een nieuwe (niet eens getest, alleen gekeken naar garantie) met weer een jaar garantie ;)

De garantie is nu trouwens ook standaard twee jaar.

Ennnn Mediamarkt heeft nu korting op Apple!
Je zegt dat je het makkelijk wilt aansluiten op de pc.. Daarin blinkt ipad echt niet uit. Apple heeft de filosofie dat bestanden gesynchroniseerd worden en niet gekopieerd. Indien je bestanden van je pc naar je ipad wilt zetten gaat dit niet zo gemakkelijk omdat apple dit niet ondersteund...

Er zijn hier al een aantal tips gegeven van goede alternatieven die binnen je budget zitten.(samsung).

Indien je een tweedehans ipad2 koopt. (wat relatief gezien een betere tablet is dan ipad3), moet je je afvragen hoe lang apple dit ondersteund. Bij oudere appleproducten kun je al niet meer naar een nieuw iOs updaten waardoor je als het ware gedwongen wordt een nieuw apparaat aan te schaffen.

Overigens hebben we hier ook een ipad, en ik vind het gebruiksgemak nogal meevallen. Ja voor wat surfen en spelletjes is het ding prima en het scherm is ongeëvenaard, maar de apps zijn duurder, je hebt geen flash en bestanden overzetten is gewoonweg irritant (zeker als je nog geen itunes gebruikt)

Kijkend naar je budget zal ik gewoon voor deze gaan:

http://tweakers.net/revie ... -tab-101-most-wanted.html
.
quote:rionyriony schreef op 26 juni 2012 @ 22:36:

Het wordt wel tijd dat Ziggo ook gaat uitzenden op andere tablets. Ik erger me daar dood aan. Kon eerst lekker kijken op m'n laptop; Ziggo weet dat ik bij hun een abonnement heb (door het IP) en toch mag je alleen via iPad kijken. Je zou haast denken dat ze dat onderling hebben bekokstoofd.

Ziggo beweert dat dit ligt aan de content van de aanbieder (rtl/sbs enz) dat beschermt moet worden. Zij zeggen dat apple ios die mogelijkheden wél biedt, android niet. Nu ben ik niet zo goed onderlegd dat ik dit kan ontkrachten dan wel uitsluiten, maar ik vind wel dat ziggo hier haast mee mag maken als dit zo is. Toen ik ziggo aanschaftte werd er toch echt geadverteerd met het gegeven dat ik overal op mijn pc, ziggo kon bekijken...

(voor meer info: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=38520)

Ik denk echter dat zo gewoon geld willen gaan verdienen. Je eerst afhankelijk maken van de dienst om vervolgens geld te vragen voor deze dienst, en doordat apple zo gesloten is is er geen mogelijkheid om de dienst gratis af te nemen. waar dit met windows en android producten middels piraterij natuurlijk wel kan...
Hey, ik heb mijn Yarvik binnen en ik ben helemaal blij! Hij reageert supersnel, aanraken scherm werkt als een tierelier, laden van pagina's gaat prima. Ben nu al gewend aan het toetsenbord (op een 9.7 inch scherm lijkt het veel op een normaal toetsenbord). En tot mijn verrassing stond de google play store er al op. Nog even uitvinden hoe ik de tijd kan aanpassen, maar zelfs voor een numnut als ik was veel redelijk intuitief te vinden. Hij kost maar 204 euro. Overigens kan ik alleen internetten als ik ergens met wifi connectie kan maken, maar dat vind ik prima.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven