Zijn netbooks dood?

07-04-2011 19:48 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eén tot twee jaar terug zag ik veel mensen met netbooks.

Nu niet meer.

Dat terwijl het me nu nog steeds handig lijkt, maar ik heb dan ook geen smartphone (ook geen netbook trouwens).

Zijn ze "uit" vanwege vergane hipheid of zo?

Of gewoon door de uitgebreide smartphones anno nu?

(N.B. onder een "netbook" versta ik een laptop met een 7.x tot 10.x inch scherm)

edit: die "^ Beide"-optie hoort onder die twee eerste "Ja ..." opties

Netbooks zijn zo 2009

Totaal aantal stemmen: 20

Ja, was modegril (20%)
Ja, vanwege mobieltjes (10%)
^ Beide (5%)
Nee (50%)
Anders / Soms / Beetje/ Weetniet (15%)
Daar heb ik nog nooit iemand mee gezien.
ik ben nog reuze blij met netbook van 2 jaar oud. SInds kort een smart phone maar scherm is te klein om veel op te doen. Vind een toetsenbord en scherm haaks erop ook wel fijn. Type dit dus op mijn netbook.
De echte netbook killer is de iPad.
Als mijn laptop nu stuk zou gaan, zou ik eerder gaan voor een Ipad of een ander tablet-achtig ding, dan voor een netbook. Is in mijn ogen toch een beetje de opvolger van.
Ik heb er eentje van 11 inch, volgens mij valt dt ook onder netbook. Ik heb er niet een omdat het hip is,ik heb er een omdat ie zo lekker porrrrtable is.
Ik wil gewoon een toetsenbord om te typen, daarom geen ipad of iphone voor mij.
@Gravinnetje ik zit veel in de trein...

@anjum Ja mij lijkt een "echt" toetsenbord, dat je kan voelen, ook onontbeerlijk.

@Jorina maar waarom dan? Netbook heeft evenveel functionaliteit en is niet echt zwaarder om mee te slepen (lijkt mij dan).
Op een netbook is het net niet lekker werken.

Door de resolutie van het beeldscherm "passen" veel websites niet en moet je dus erg veel scrollen.

Zit liever op mn iPhone
@ MM klinkt idd logisch...

edit: behalve dat die mobiele websites vaak ook tamelijk irritant navigeren naar mijn bescheiden mening
quote:viva1973 schreef op 07 april 2011 @ 20:15:

Ik wil gewoon een toetsenbord om te typen, daarom geen ipad of iphone voor mij.

Mijn vent hééft een toetsenbord voor zijn Ipad.

Die gebruikt hij thuis , als hij de deur uitgaat blijft het toetsenbord(je) thuis , anders vindt hij hem te zwaar...
quote:viva1973 schreef op 07 april 2011 @ 20:15:

Ik wil gewoon een toetsenbord om te typen, daarom geen ipad of iphone voor mij.Ik wil ook gewoon een toetsenbord om te typen, daarom een ipad voor mij.
.
Tegenwoordig noemen ze die dingen eerder "mini laptop"...
.
Ik heb al 3 jaar een netbook en zou 'm nooit ruilen voor een iPad. Ik doe veel dingen tegelijk: muziek luisteren, downloaden en internetten en ik heb gehoord dat dat op een iPad niet kan.

Ik heb er trouwens één met een harde schijf van 160 gig. Prima. En ik hoef ook niet te scrollen door het beeldscherm.

Kortom, een tevreden gebruiker!
.
Die van mij is vervangen door een 15.6" laptop. Alleen op vakantie gaat 'ie nog mee, ivm formaat.
quote:eefjewentelteefje schreef op 07 april 2011 @ 21:52:

[...]

Mijn vent hééft een toetsenbord voor zijn Ipad.

Die gebruikt hij thuis , als hij de deur uitgaat blijft het toetsenbord(je) thuis , anders vindt hij hem te zwaar...Te zwaar?

Mja, dan ben je dus wel veel duurder uit - ik zou het niet zo doen daarom, enkel voor de resolutie. En je hebt ook weer beperkingen zoals het minimale OS en geen Flash. Maar, misschien sommigen wel, die veel browsen en/of films kijken er op? (Of gewoon te veel geld hebben natuurlijk.)

quote:nerd_ schreef op 08 april 2011 @ 12:24:

Resolutie? Een grotere is bij 10 inch misschien niet eens prettig.

Scherm zou wat groter moeten zijn.

Tot voor kort legde de fabrikant van de processor beperkingen op.

Als ´t van Friia nou ook ietsje meer mag zijn....? Bedoel je dat ik zei "tot 10.x"?

Misschien is dat idd te streng en is 12.x inch eigenlijk beter.

Bij 13.x inch vind ik het wel echt een laptop/notebook.

quote:nerd_ schreef op 08 april 2011 @ 12:24:

Vind een ipad met een toetsenbord er wat potsierlijk uitzien.

Dat heeft iets van ´t ziet er leuk uit, maar kan ´t eigenlijk niet gebruiken.

En vind anti-hip eigenlijk ook wel leuk.

Hip ook wel, maar dan als ´t voorbij hip gaat.

Dat eerste is ook wel waar, tenzij mensen het dus bewust tweeledig gebruiken: op reis om films te kijken o.i.d., thuis om te schrijven/werken.

En tja, té bewust hip zijn kan sowieso "fout" zijn in sommige kringen... het ligt gecompliceerd.

@lulletjerozenwater niet op de site van Mediamarkt, BCC etc.

@mayou ben ook benieuwd welke je hebt en wel OS er op zit.

Persoonlijk lijkt de grootte van de harde schijf me niet echt een probleem gezien je best goedkoop al externe harde schijven van 500 GB of USB-sticks van 32 GB hebt.
.
.
.
Ben ik weer, kom niet zo vaak op Digi, vandaar, sorry!

Ik heb een Asus eeepc 1005PE, 10 inch scherm, 160 gig en 1 gig werkgeheugen. OS is Windows 7 starterpakket, daar hebben ze van alles en nog wat uitgehaald wat je toch niet gebruikt (en dat klopt). Het enige wat ik mis, wat ze eruitgehaald hebben, is dat ik geen eigen foto als bureaubladachtergrond of screensaver kan gebruiken, maar ja goed dat is dan ook het enige.

Hiervoor had ik een Acer en daar was ik ook erg tevreden over, maar die heb ik laten vallen en daar hield' ie niet van.
.
Ik heb een smartphone en een netbook. Zit wel te twijfelen over het aanschaffen van een ipad, maar dan zou er dus echt een toetsenbord bij moeten komen. Ik twijfel nog even verder...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven