Preston Palace met pubers, Go or No?
vrijdag 28 november 2025 om 15:10
Ipv cadeaus in de decembermaand gaan wij als gezin elk jaar op pad voor een leuk uitje. Vorig jaar zijn we wezen karten bij Battlekart en dat was echt een topactiviteit.
Nu kwam Preston Palace naar boven als idee. Maar, ik denk echt dat dat een love it/hate it bestemming is.
Wie is er wel eens geweest (met pubers)?
Aanrader, of juist niet?
Nu kwam Preston Palace naar boven als idee. Maar, ik denk echt dat dat een love it/hate it bestemming is.
Wie is er wel eens geweest (met pubers)?
Aanrader, of juist niet?
zaterdag 29 november 2025 om 17:57
O, ja ? Ik dacht hipster. Zat het in een wijnkoeler ?
Volks - in de zin van hoe het hier gebruikt wordt, dan - is met een groot blik bier van de Aldi.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 30 november 2025 om 09:08
Haha, die hadden wij thuis ook, die spiegelposter. Ik had ook van die goedbedoelende ouders.
zondag 30 november 2025 om 09:28
blijfgewoonbianca schreef: ↑29-11-2025 12:23O, wat leuk : elitaire, snobistische kleuters : nooit ontmoet. Vertel eens, waar maak je die blij mee : het Pieterpad lopen ?
Nee: Weerwolven op de Nivoncamping.
Serieus, ik ken die koters en ik kan het weten. Ik heb net het artikel gelezen dat je linkte en ik hoor bij de culturele elite.
zondag 30 november 2025 om 09:33
Toch best grappig hoe het werkt, die sociale groepen. Ik heb een buurvrouw die echt tot de culturele elite behoort en die dan ook nog getrouwd is met een man die iedereen kent. Die buuv’ durft niet bij haar kleuters te zitten als die op het pleintje spelen, die is bang van de andere witte-wijn tetterende moeders.
zondag 30 november 2025 om 11:10
Ik heb het artikel net ook gelezen. Heel herkenbaar. Ik kwam er pas op de middelbare achter dat in andere milieus geen feesies maar partijtjes worden gegeven en ‘me eigen’ geen correct taalgebruik is. Gelukkig ben ik een vlotte leerling, dus het ABN heb ik me vrij snel eigen gemaakt. Dat vond mijn familie dan weer niet zo leuk, dus die vonden mij omhoog gevallen.
Grappig genoeg hebben nu zowel mijn zus als ik een kind dat ontzettend bekakt praat. Die hebben dat nog een stapje verder gevoerd dan alleen maar ABN/standaard Nederlands.
Grappig genoeg hebben nu zowel mijn zus als ik een kind dat ontzettend bekakt praat. Die hebben dat nog een stapje verder gevoerd dan alleen maar ABN/standaard Nederlands.
zondag 30 november 2025 om 11:55
Ik bedacht net nog hoe weinig bewust ik me destijds was van klasseverschillen. Ik had als jongvolwassene een collega die een Sinti-achtergrond had. Dat hele begrip kende ik niet, internet bestond nog niet, maar toen ik het er met vrienden over had, zeiden ze dat ik daarmee moest oppassen. In de arbeidersklasse wordt ook afgegeven op mensen die kennelijk nog een treetje lager op de ladder staan. Dat viel me meer recent op bij een uitvaart van een aangetrouwd familielid. Daar kwamen heel bijzondere mensen, van het type volwassen geworden Manta-rijders, met vechthonden en zwart leren kleding
Mijn vader (trainingspak en zilveren kettingen) noemde dat ‘een ander soort mensen.’
zondag 30 november 2025 om 12:06
Haha hier kwam gisteren het groene boekje binnen, telt dat ook?jorchugh_jor schreef: ↑30-11-2025 09:28![]()
Nee: Weerwolven op de Nivoncamping.
Serieus, ik ken die koters en ik kan het weten. Ik heb net het artikel gelezen dat je linkte en ik hoor bij de culturele elite.![]()
zondag 30 november 2025 om 12:47
Uiteraard hebben we die
En vier kinderen met ‘hippe namen’.
Dus: culturele elite of D66 bubbel,
Whatever.
zondag 30 november 2025 om 13:01
Als je bij dure restaurants eet of op dure vakanties gaat ben je een opschepper, als je een Van Moof of hippe bakfiets hebt ben je een aansteller, als je alleen biologisch eet hoor je vast bij de havermelk-elite. Vooral je kop niet boven het maaiveld uit, maar wee je gebeente als het andersom is.Rabarbara schreef: ↑29-11-2025 13:35Volks is op dit forum vrijwel altijd een negatief waardeoordeel, waarbij allerlei onprettige eigenschappen aan een bepaalde groep worden toegedicht.
Het negatieve waardeoordeel is vrijwel altijd gericht op de groep die de gemiddelde forummer als 'minder geslaagd' waarneemt. Er ontstaat hierbij een soort mallotig beeld van in panterprint gehesen, schreeuwerige tokkies met een sigaret op de lip, geen zinnig woord in te brengen en vijf kinderen van vier vaders. Dat beeld is voor de forummers hier die daadwerkelijk opgegroeid zijn in een economisch-zwak milieu volstrekte onzin.
Of ineens is alles volks, ook zo prachtig. Chinees afhalen, bier drinken, supermarktbrood eten, je kunt het zo gek niet bedenken of er valt op neer te kijken.
zondag 30 november 2025 om 13:09
Klopt, mijn oude buurt was zo. Oude banken in de voortuin, met grote voetbaltoernooien is de hele buurt oranje, dat soort plaatjes.blijfgewoonbianca schreef: ↑29-11-2025 17:57O, ja ? Ik dacht hipster. Zat het in een wijnkoeler ?
Volks - in de zin van hoe het hier gebruikt wordt, dan - is met een groot blik bier van de Aldi.
Ik vind er niet veel mis mee. De saamhorigheid is vaak groot en als er iets is, kan je altijd van de buurt op aan.
zondag 30 november 2025 om 13:10
Ik maak me daar zelden tot nooit schuldig aan, maar ik moet blijkbaar wel accepteren dat mijn geboortemilieu verbonden wordt met vrijwel enkel negatieve waardeoordelen.BrutaImmaculata schreef: ↑30-11-2025 13:01Als je bij dure restaurants eet of op dure vakanties gaat ben je een opschepper, als je een Van Moof of hippe bakfiets hebt ben je een aansteller, als je alleen biologisch eet hoor je vast bij de havermelk-elite. Vooral je kop niet boven het maaiveld uit, maar wee je gebeente als het andersom is.
Er is een groep mensen die zowel lelijk doet naar mensen die 'lager' zijn als de mensen die zij als 'hoger' ervaren. Lijkt me vrij vermoeiend, maar het gebeurt toch.
Ook al ben ik enorm lang naar school geweest, spreek en schrijf ik verzorgd Nederlands en heb ik een best goede baan, toch zullen er altijd mensen zijn die binnen een minuut aan me kunnen merken dat ik niet bij hun clubje hoor. Het is voer voor een ander topic, maar ik kijk wel link uit dat te openen.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 30 november 2025 om 13:15
Ik gaf een reactie op jouw bericht, ik heb je niet willen beschuldigen van dergelijke teksten. Een observatie van mijn kant slechts.Rabarbara schreef: ↑30-11-2025 13:10Ik maak me daar zelden tot nooit schuldig aan, maar ik moet blijkbaar wel accepteren dat mijn geboortemilieu verbonden wordt met vrijwel enkel negatieve waardeoordelen.
Er is een groep mensen die zowel lelijk doet naar mensen die 'lager' zijn als de mensen die zij als 'hoger' ervaren. Lijkt me vrij vermoeiend, maar het gebeurt toch.
Ook al ben ik enorm lang naar school geweest, spreek en schrijf ik verzorgd Nederlands en heb ik een best goede baan, toch zullen er altijd mensen zijn die binnen een minuut aan me kunnen merken dat ik niet bij hun clubje hoor. Het is voer voor een ander topic, maar ik kijk wel link uit dat te openen.
Dat negatieve waardeoordeel, is dat zo of zit dat in jouw hoofd vanwege die negatieve ervaringen?
Er reageren hier meerdere mensen die niks slechts met volks bedoelen. Tokkie is dan weer een ander verhaal, want de beste mensen zijn bekend geworden juist door naar gedrag.
zondag 30 november 2025 om 13:56
Hoe kijk jij in deze naar jezelf?Lady*Voldemort schreef: ↑30-11-2025 13:17Ik vind het altijd mooi om te zien hoe mensen uit allerlei hoeken en gaten komen gekropen om te vuur en te zwaard hun recht anderen te kwetsen te bevechten.
zondag 30 november 2025 om 14:16
Ik weet dat jij mij niet beschuldigt.BrutaImmaculata schreef: ↑30-11-2025 13:15Ik gaf een reactie op jouw bericht, ik heb je niet willen beschuldigen van dergelijke teksten. Een observatie van mijn kant slechts.
Dat negatieve waardeoordeel, is dat zo of zit dat in jouw hoofd vanwege die negatieve ervaringen?
Er reageren hier meerdere mensen die niks slechts met volks bedoelen. Tokkie is dan weer een ander verhaal, want de beste mensen zijn bekend geworden juist door naar gedrag.
Maar het negatieve waardeoordeel zit echt niet in mijn hoofd.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 30 november 2025 om 16:06
En toch… ik werd als kind uitgelachen door klasgenoten en hun ouders omdat ik ABN sprak en wij een stokoude Volvo hadden. Omgekeerd zouden mijn ouders het niet in hun hoofd gehaald hebben ooit iets negatiefs te zeggen over mijn dialect sprekende vriendinnen. Als die kwamen eten en “smakelijk eten” zeiden dan zeiden mijn ouders “eet lekker” terug, wat we thuis anders nooit zeiden (zie het artikel in BGB’s link). Ik paste me op school en bij vriendinnen heel erg aan om er maar bij te horen, en wilde vooral niet dat ze me een snob zouden vinden. Ik denk dat het gevoel dat er op je neergekeken wordt aan alle kanten zit en iedereen zich wat bewuster mag zijn hoe bepaalde stereotypes overkomen op anderen.
zondag 30 november 2025 om 16:16
Mijn oudste zat op een middelbare school in een villadorp waar de populatie redelijk hockey was. Daar viel ik echt een beetje uit de toon en ik vond dat soms best lastig, met name bij de moeders met hun blonde staartjes die geen baan hadden maar wel deden of ze keihard werkten. Ik vermoed dat daar weinig oud geld bij zat, maar op de een of andere manier hadden de meeste mensen van nature een chic uiterlijk. Heel raar, zelfs als ik een mantelpakje aantrek zie je de ‘gewoonheid’ er doorheen.
zondag 30 november 2025 om 16:26
Dat zal m in de details zitten: nageltjes die door de manicure altijd vers gedaan zijn, wenkbrauwen fris laten doen, regelmatig een gezichtsbehandeling, zonnebank/spraytan, gebleekt gebit, etc.KamilleT schreef: ↑30-11-2025 16:16Mijn oudste zat op een middelbare school in een villadorp waar de populatie redelijk hockey was. Daar viel ik echt een beetje uit de toon en ik vond dat soms best lastig, met name bij de moeders met hun blonde staartjes die geen baan hadden maar wel deden of ze keihard werkten. Ik vermoed dat daar weinig oud geld bij zat, maar op de een of andere manier hadden de meeste mensen van nature een chic uiterlijk. Heel raar, zelfs als ik een mantelpakje aantrek zie je de ‘gewoonheid’ er doorheen.
zondag 30 november 2025 om 19:59
Nee vind ik niet hoor. Dit was mijn eerste cruise en het ging mij meer om de Noorse fjorden en steden dan het eten of amusement.blijfgewoonbianca schreef: ↑29-11-2025 12:20All in cruises zijn op zich toch al heel ordinair ?
Seau oui seau is niet zelfstandig reizen heel erg volks.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in