Entertainment alle pijlers

50 shades of grey

28-05-2012 17:51 802 berichten
Alle reacties Link kopieren
stond in no time op nr. 1 in de bestseller lijsten in de VS... Wie oh wie heeft dit boek (vertaald als 50 tinten grijs) reeds gelezen? Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

En ook of hier in Nederland 'het verhaal' ook rondgaat over schoolpleinen, in sportscholen, bij 'n kopje koffie.

Amazon heeft er 'n reclamefilmpje/ parodie voor gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=E5ejIBbZCx4
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ik vind Ellen ontzettend leuk, maar toen niet.

Deze is leuker, volkomen waar.
quote:eleonora schreef op 17 juli 2012 @ 15:58:

[...]

Ik ook!

Met een accent! Of in een dialect, en dan mag de luisteraar kiezen uit een paar opties.

(mijn specialiteiten zijn Amsterdams, Schots, Australisch, Antiliaans, Drents en Vlaams)Geweldig! Doe ik hem in het Gronings. Zowel Hoogelands als Stadjers!
Hahaha Grey als boertje van bûten, dat zal een schrik zijn voor heel wat vrouwen!
Begonnen aan deel twee, kan niet stoppen
En deel twee is over veertig pg ook uit. Ik vind dit deel beter dan het eerste. Als je alle vermoeiende seksdetails overslaat is het nog soort romantisch ook. En een beetje spanning erin door extra helaas vreselijk voorspelbare gebeurtenissen. Ach, ik heb me een paar dagen vermaakt. Ga hierna maar even een echt goed boek lezen, iemand nog een tip?

Ik vind de overeenkomsten met Twilight wel heel erg treffend, van hele stukken tekst tot de verliefde beste vriend aan toe en de speech van de vriendin op de diploma uitreiking etc. Toch bijzonder hoor!
Ik kom niet door die boot heen.....

En ik kan ook niet meer lezen zonder een Manchesterse of Rotterdamse tongval te horen. Ik heb steeds Cheryl Cole of Martin van Waardenburg in mijn hoofd.

Hiervoor heb ik een boek over Koningin

Hatsjepsoet gelezen, van Pauline Gedge. 'Dochter van de Dageraad' heet het. Ongelooflijk mooi boek. Al een oudje maar de moeite zeer waard.
quote:eleonora schreef op 18 juli 2012 @ 11:56:

Ik kom niet door die boot heen.....

En ik kan ook niet meer lezen zonder een Manchesterse of Rotterdamse tongval te horen. Ik heb steeds Cheryl Cole of Martin van Waardenburg in mijn hoofd.

Hiervoor heb ik een boek over Koningin

Hatsjepsoet gelezen, van Pauline Gedge. 'Dochter van de Dageraad' heet het. Ongelooflijk mooi boek. Al een oudje maar de moeite zeer waard.Inderdaad, maar een heerlijk wegleesboek!
conversation = awareness
quote:eleonora schreef op 18 juli 2012 @ 11:56:

Martin van WaardenburgM'n libido, m'n arme libido...
Het eiland onder de Zee, van Isabel Allende is zeer aan te raden.

Iemand trouwens Het huis van de Moskee van Kader Abdolha al gelezen? Daar ga ik namelijk na het gezever over Grey-lollies in beginnen.
Leo die boot moet je gewoon even overslaan, ben niet voor niets zo snel klaar met lezen evenals alle andere avontuurtjes in de kamer van pijn en de zoveelste lunch diner en ontbijt waarbij ze niet wil eten....
Kader Abdolah is verre van mijn favoriete schrijver, kom niet door zijn boeken heen.

Ik heb pas Het verborgen labyrinth gelezen van Kate Mosse, mooi spannend boek.
Hier ook deel 2 uit, maar wel braaf alles gelezen. Ik word een beetje moe van al die witte wijn...

Deel 3 ga ik niet aan beginnen, die bewaar ik voor op vakantie.
quote:miss_communicatie schreef op 18 juli 2012 @ 12:47:

[...]

Inderdaad, maar een heerlijk wegleesboek!En ik heb er ontzettend veel uit geleerd over het oude Egypte!
quote:chartreuse schreef op 18 juli 2012 @ 13:07:

[...]

M'n libido, m'n arme libido... Ja, ik weet het, ik weet het, het is verschrikkelijk maar ik denk dat je Ivo Opstelten, qua voorleesstem nog erger had gevonden....
quote:MarijeMarije schreef op 18 juli 2012 @ 14:43:

Hier ook deel 2 uit, maar wel braaf alles gelezen. Ik word een beetje moe van al die witte wijn...

Deel 3 ga ik niet aan beginnen, die bewaar ik voor op vakantie.Ja, doe ik ook. Ik ga naar een streek in Frankrijk waar de boel ligt weg te knetteren van de hitte en het zwembadwater warm is. Dus dan kan je toch niet veel meer hebben dan dit soort simpele boeken tussen het spetteren in het zwembad en druipende watermeloenen eten door....
Deel drie in huis
quote:eleonora schreef op 18 juli 2012 @ 14:53:

[...]

Ja, doe ik ook. Ik ga naar een streek in Frankrijk waar de boel ligt weg te knetteren van de hitte en het zwembadwater warm is. Dus dan kan je toch niet veel meer hebben dan dit soort simpele ...

Wat naar voor je

Ik ben op pagina 1100 zoveel van deel 1 en lees nog steeds met plezier.
quote:ambrosia9 schreef op 18 juli 2012 @ 14:12:

Kader Abdolah is verre van mijn favoriete schrijver, kom niet door zijn boeken heen.

.Ik ken het, als ik hem op tv zie ben ik door hem geboeid, vind het een bijzonder aardig overkomende man die veel te vertellen heeft maar in zijn boeken vind ik het niet, jammer.
Hahaha nog een "foutje" ontdekt in deel drie: dames en heren we vliegen nu op een hoogte van ongeveer tienduizend kilometer
Hahaha zitten ze in space?

En zijn ze al lid van de Miles High Club geworden?

(ik denk trouwens dat als je alle sex weghaalt dat je dan 1 deel overhoudt ipv de 3 delen van nu)
quote:luni schreef op 19 juli 2012 @ 19:49:

[...]

Ik ken het, als ik hem op tv zie ben ik door hem geboeid, vind het een bijzonder aardig overkomende man die veel te vertellen heeft maar in zijn boeken vind ik het niet, jammer.

Hmm jammer, had er juist zulke goede verhalen over gehoord.

Dan deel 2 maar bestellen van 50 shades?
Ik ga vandaag proberen verder te komen in deel twee.

Deel drie ligt hier ook te wachten.

Wish me luck!
quote:Suy schreef op 19 juli 2012 @ 22:38:

[...]

Hmm jammer, had er juist zulke goede verhalen over gehoord.

Dan deel 2 maar bestellen van 50 shades? Misschien ligt het jou wel, ik zou het gewoon proberen!
Neen deel 2+3 niet bestellen, ben halverwege deel 2 en ben het zat. Deel drie heb ik ook nog liggen. Ik heb ze opzij gesmeten, heb echt een overdosis Ana en Grey! Ik ga er later wel verder in lezen. Nu eerst Ysabella van Judith Visser lezen, zal een verademing zijn.
Gisteravond heel laat deel drie uitgelezen, die verrassend spannend was!

Hoe staat het er bij jullie voor?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven