Als de Dijken Breken
zaterdag 5 november 2016 om 20:25
Nieuwe serie op NPO 1. Begint over +/- 5 minuten.
Klinkt erg interssant! Een "moderne watersnoodramp", 6 afleveringen.
Info: http://www.npo.nl/series/artikelen/als-de-dijken-breken
Ik zit klaar
Klinkt erg interssant! Een "moderne watersnoodramp", 6 afleveringen.
Info: http://www.npo.nl/series/artikelen/als-de-dijken-breken
Ik zit klaar
zondag 6 november 2016 om 22:33
quote:redbulletje schreef op 06 november 2016 @ 22:31:
[...]
Ja toppertje!! Nuchtere humor heeft ze.Zij was ook echt mijn favoriet in Gooische Vrouwen....... zoooo leuk
[...]
Ja toppertje!! Nuchtere humor heeft ze.Zij was ook echt mijn favoriet in Gooische Vrouwen....... zoooo leuk
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
maandag 7 november 2016 om 13:20
maandag 7 november 2016 om 13:56
maandag 7 november 2016 om 15:16
quote:PattyJupiter schreef op 07 november 2016 @ 13:56:
Ik dacht ook dat de grootste bedreiging komt van rivierdijken in combinatie met extreme regenval en niet van zee. Door teveel regen raken de dijken aan twee kanten doordrenkt en veel rivierdijken hebben last van piping en het daarbij horende kwelwater. Dat maakt ze slapper.
Klopt.
Ik heb de watersnooddreiging van '93 en '95 van heel dichtbij meegemaakt, ik werkte aan de directe rand van het evacuatiegebied en als de dijk zou doorbreken waren we ook zwaar de sjaak. Nood en evacuatieplannen lagen al klaar.
Het klinkt spannend, maar als je er middenin zit is het heel dichtbij en dreigend.
Ik dacht ook dat de grootste bedreiging komt van rivierdijken in combinatie met extreme regenval en niet van zee. Door teveel regen raken de dijken aan twee kanten doordrenkt en veel rivierdijken hebben last van piping en het daarbij horende kwelwater. Dat maakt ze slapper.
Klopt.
Ik heb de watersnooddreiging van '93 en '95 van heel dichtbij meegemaakt, ik werkte aan de directe rand van het evacuatiegebied en als de dijk zou doorbreken waren we ook zwaar de sjaak. Nood en evacuatieplannen lagen al klaar.
Het klinkt spannend, maar als je er middenin zit is het heel dichtbij en dreigend.
maandag 7 november 2016 om 15:24
quote:PattyJupiter schreef op 07 november 2016 @ 13:56:
Ja dat was bij ons het probleem.
Ook slecht onderhoud van de dijk trouwens.
Ja dat was bij ons het probleem.
Ook slecht onderhoud van de dijk trouwens.
woensdag 9 november 2016 om 17:16
Zojuist de eerste aflevering teruggekeken, ik ben fan!
Goeie serie zeg, zou bijna zeggen; on-Nederlands goed
Een thema wat enorm tot de verbeelding spreekt, met 1953 in het achterhoofd en de wetenschap dat het wéér zou kunnen gebeuren. Onwaarschijnlijk weliswaar, maar niet onmogelijk.
(Terzijde; ik vraag me altijd af hoe ze zoiets nou filmen. Zo vaak stormt het nou ook weer niet zo hard in Nederland en België. Moeten ze dan echt wachten met de opnames tot het weer eens een keer noodweer is?)
Goeie serie zeg, zou bijna zeggen; on-Nederlands goed
Een thema wat enorm tot de verbeelding spreekt, met 1953 in het achterhoofd en de wetenschap dat het wéér zou kunnen gebeuren. Onwaarschijnlijk weliswaar, maar niet onmogelijk.
(Terzijde; ik vraag me altijd af hoe ze zoiets nou filmen. Zo vaak stormt het nou ook weer niet zo hard in Nederland en België. Moeten ze dan echt wachten met de opnames tot het weer eens een keer noodweer is?)
Nothing happens for a reason
zaterdag 12 november 2016 om 21:18
quote:rups13 schreef op 12 november 2016 @ 21:16:
Vond hem minder sterk dan vorige keer. Maar volgende week kijk ik wel weer!Eens. Het voelde een beetje als "boek 2" van een serie; de korte introducties zijn gedaan en de toon is gezet, maar er is nog even wat extra achtergrond nodig voordat de actie echt losbarst.
Vond hem minder sterk dan vorige keer. Maar volgende week kijk ik wel weer!Eens. Het voelde een beetje als "boek 2" van een serie; de korte introducties zijn gedaan en de toon is gezet, maar er is nog even wat extra achtergrond nodig voordat de actie echt losbarst.
zaterdag 12 november 2016 om 21:21
Ik vond het ook minder sterk. Het schok effect is een beetje weg en de personages vind ik nog steeds niet heel intressant. Ook vind ik het een beetje een dimensionaal. Alle mensen doen hun best behalve de criminelen die zijn allemaal klojo's. Terwijl je juist ziet dat bij een dergelijke ontwrichting heel veel gewone mensen volledig de fout in gaan.
Weet eigenlijk niet of ik nog een keer ga kijken.
Weet eigenlijk niet of ik nog een keer ga kijken.
zondag 13 november 2016 om 01:53
Ik vond hem ook minder dan de vorige keer. Mijn hoogtepunt was toch wel het pannenkoeken bakken, toen moest ik even glimlachen. Schattig meiske is dat ook bij Aart Staartjes. Ik hoop stiekem dat die twee een leuke band vormen.
Ik had meer scenes verwacht van de natuur en de overstromingen. Ik weet wel dat 't om de mensen gaat, maar als rampenfilmfan (is dat een woord?) hoopte ik stiekem op meer natuurgeweld.
Ik kijk wel volgende week weer. Ik vind het nog steeds interessant.
Ik had meer scenes verwacht van de natuur en de overstromingen. Ik weet wel dat 't om de mensen gaat, maar als rampenfilmfan (is dat een woord?) hoopte ik stiekem op meer natuurgeweld.
Ik kijk wel volgende week weer. Ik vind het nog steeds interessant.
zondag 13 november 2016 om 10:16
Ik vond de eerste aflevering beter dan gisteren ja, maar heb wel alweer zin in volgende week.
Had wel een beetje moeite met de stereotypes gisteren. Zoals in de gevangenis en bij Aart thuis.
Wat ik wel hele krachtige scenes vond waren die barre tocht buiten en de opsplitsing bij dat bootje.
Ben erg benieuwd naar de volgende x.
Had wel een beetje moeite met de stereotypes gisteren. Zoals in de gevangenis en bij Aart thuis.
Wat ik wel hele krachtige scenes vond waren die barre tocht buiten en de opsplitsing bij dat bootje.
Ben erg benieuwd naar de volgende x.