Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 23:50
Er zijn er genoeg die zich overschatten in dat programma :biggrin: .
Klopt.
Ik denk dan ook zeker wel dat omroep Max voor de overnachtingen en het uitje betaalt dat ze bij elke b en b hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
whateverever schreef:
28-09-2019 23:54
Klopt.
Ik denk dan ook zeker wel dat omroep Max voor de overnachtingen en het uitje betaalt dat ze bij elke b en b hebben.
Ja lijkt mij ook, genoeg reclame inkomsten voor en na start programma met 1,5 miljoen kijkers. En dan heb ik nog niet eens over de betaalde leden van MAX en het kijk- en luistergeld
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 23:57
Ja lijkt mij ook, genoeg reclame inkomsten voor en na start programma met 1,5 miljoen kijkers. En dan heb ik nog niet eens over de betaalde leden van MAX en het kijk- en luistergeld
Dan is dat idd peanuts.
Ik heb net teruggekeken. Wat heb ik me geërgerd aan die ene vrouw, die in het gezicht van de eigenaren positief was over de B&B, maar buiten hun gehoorsafstand alles compleet afkraakte Wat hypocriet!
Waar ik me steeds over verbaas, is hoe dicht banken en bedden onder schuine wanden staan. Ik zou echt steeds mijn hoofd stoten.
Verder wat door jullie ook al gezegd werd, ik vond die marmeren vloer ook niet mooi. Dat ontbijtplekje in de derde B&B vond ik ongezellig. Je zit aan een bureau met je neus zowat tegen de muur te ontbijten. Prima als je zelf een zak krentenbollen meeneemt, maar als je een luxe ontbijt krijgt, doet het afbreuk aan het ontbijt.
In de kamers van de eerste B&B was aandacht besteed aan de inrichting. Vond het alleen daardoor niet al te handig qua schoonmaak.
Leuk altijd om te zien, zo’n houtmolen, haven en oud snoepwinkeltje
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 23:50
Er zijn er genoeg die zich overschatten in dat programma :biggrin: .

:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze hadden idd ‘de plank flink misgeslagen’ met dat l*llige tafeltje in dat hoekje. Waarom nou gewoon niet een leuk losstaand tafeltje? Kennen die mensen niet de definitie van gezelligheid?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
29-09-2019 08:19
Ze hadden idd ‘de plank flink misgeslagen’ met dat l*llige tafeltje in dat hoekje. Waarom nou gewoon niet een leuk losstaand tafeltje? Kennen die mensen niet de definitie van gezelligheid?

Het was wel handig als je net ruzie met je man(vrouw/reisgenoot had gehad.je kon elkaar niet aankijken. :clown:

Maar inderdaad: hun definitie van het woord gezelligheid, was niet die van mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Naast elkaar ontbijten aan een bureau.
Ik vond dat ook de grootste misser op die kamers. Heel erg ongezellig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-09-2019 08:50
Het was wel handig als je net ruzie met je man(vrouw/reisgenoot had gehad.je kon elkaar niet aankijken. :clown:

Maar inderdaad: hun definitie van het woord gezelligheid, was niet die van mij.
:HA: :clown: Dat zal het zijn.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
28-09-2019 21:29
Ja ik kijk het programma ook. Vorige week die enorme villa, het leek wel een hotel.

O shoot, het is al de derde aflevering! En de eerste kan je al niet meer terugkijken. Bummer.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
28-09-2019 23:07
Die kamers in Sneek waren zeer gedateerd.
Weinig 'eigens' erin. Ze hebben het overgenomen en alles gelaten zoals het was (lijkt het).

Die deurdrangers waren het ergst. En dan bij de anderen smullen van alle decoraties. Goh, inrichten, wat een idee.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-09-2019 08:00
Ik heb net teruggekeken. Wat heb ik me geërgerd aan die ene vrouw, die in het gezicht van de eigenaren positief was over de B&B, maar buiten hun gehoorsafstand alles compleet afkraakte Wat hypocriet!

Ik vond haar juist supervriendelijk, ze wilde hen juist niet afkraken. Ze was dan ook vriendelijk in haar bewoordingen over wat ze ervan vond, thuis op de bank was ik een stuk minder mild. Daarom denk ik dat die twee uit Sneek nu pas echt zagen wat de stellen ervan vonden, omdat ze in persoon zo netjes waren.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
29-09-2019 09:48
Die deurdrangers waren het ergst. En dan bij de anderen smullen van alle decoraties. Goh, inrichten, wat een idee.
:rofl: nou idd :idee:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
29-09-2019 09:02
Naast elkaar ontbijten aan een bureau.
Ik vond dat ook de grootste misser op die kamers. Heel erg ongezellig.
Inderdaad.
Volgens mij was er wel ruimte genoeg, dus waarom ze hiervoor kozen is mij onbekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
29-09-2019 10:51
Inderdaad.
Volgens mij was er wel ruimte genoeg, dus waarom ze hiervoor kozen is mij onbekend.
Dat viel mij ook op, een klein driehoekig plankje dat in een hoek van de kamer tegen de muur was geschroefd, en dat is dan je ontbijtplek. Zit je gewoon tegen een blinde muur geplakt je broodje te smeren. Maak dan onder een raam een mooie ruime ontbijtplek, bijv. zodat mensen met een leuk uitzicht en genoeg ruimte het ontbijt kunnen genieten. Maar eerlijk gezegd ben ik toch al niet zo dol op een ontbijt op de kamer. Moet je naast je onopgemaakte bed je croissantje gaan zitten smeren. Heb ik liever een leuke ontbijtruimte.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
29-09-2019 11:01
Dat viel mij ook op, een klein driehoekig plankje dat in een hoek van de kamer tegen de muur was geschroefd, en dat is dan je ontbijtplek. Zit je gewoon tegen een blinde muur geplakt je broodje te smeren. Maak dan onder een raam een mooie ruime ontbijtplek, bijv. zodat mensen met een leuk uitzicht en genoeg ruimte het ontbijt kunnen genieten. Maar eerlijk gezegd ben ik toch al niet zo dol op een ontbijt op de kamer. Moet je naast je onopgemaakte bed je croissantje gaan zitten smeren. Heb ik liever een leuke ontbijtruimte.
Mij zou het voor 1 nacht niet zoveel uitmaken. Meestal zit je toch niet met tientallen mensen tegelijk in zo'n ruimte (in een B&B). Maar zorg dan in elk geval voor een normale tafel, of inderdaad onder een raam ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
29-09-2019 11:06
Mij zou het voor 1 nacht niet zoveel uitmaken. Meestal zit je toch niet met tientallen mensen tegelijk in zo'n ruimte (in een B&B). Maar zorg dan in elk geval voor een normale tafel, of inderdaad onder een raam ofzo.
Met je eens.

Maar wat me vooral opvalt bij de beoordeling, is dat gezeur om niks. Hebben mensen een keurige kamer, en dan nog opmerkingen als:
"Alles in de badkamer was blauw en grijs, en dan hangt er een trekkertje dat geel is, als je nou een blauwe zou kopen, is het meer een geheel"...
"Het dekbed had rode bloemen als patroon, ik houd niet van rode bloemen, en zie dan liever ruitjes of strepen als patroon"...
"Het lichtknopje zat nét 2 cm te ver naast het bed, dus ik moest rechtop gaan zitten om het uit te doen"...

Waar het op neerkomt, is dat sommigen de beoordeling vellen alsof ze het over een vijfsterrenhotel hebben, en soms denk ik wel eens dat dat de competitie is. Maar het is toch gewoon zo dat je bjj mensen thuis een betaalbaar onderkomen krijgt? Dan gaat het er toch gewoon om dat je een schone kamer met een nette badkamer krijgt? En niet dat alles eruit ziet alsof het gisteren nieuw aangelegd is? En qua ontbijt: als je dan gewoon een paar verse boterhammen met vers beleg krijgt, een glaasje sap en koffie en thee, dan is het toch OK? Waarom dan hele fruitsalades uit eigen tuin, eieren van de eigen kippen, ambachtelijk brood van de plaatselijke bakker die om 3 uur in de nacht zijn deeg staat te kneden, zelfgekarnde zuivel, enz.? Ik vind het allemaal een beetje over the top worden.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-09-2019 11:19
Met je eens.

Maar wat me vooral opvalt bij de beoordeling, is dat gezeur om niks. Hebben mensen een keurige kamer, en dan nog opmerkingen als:
"Alles in de badkamer was blauw en grijs, en dan hangt er een trekkertje dat geel is, als je nou een blauwe zou kopen, is het meer een geheel"...
"Het dekbed had rode bloemen als patroon, ik houd niet van rode bloemen, en zie dan liever ruitjes of strepen als patroon"...
"Het lichtknopje zat nét 2 cm te ver naast het bed, dus ik moest rechtop gaan zitten om het uit te doen"...

Waar het op neerkomt, is dat sommigen de beoordeling vellen alsof ze het over een vijfsterrenhotel hebben, en soms denk ik wel eens dat dat de competitie is. Maar het is toch gewoon zo dat je bjj mensen thuis een betaalbaar onderkomen krijgt? Dan gaat het er toch gewoon om dat je een schone kamer met een nette badkamer krijgt? En niet dat alles eruit ziet alsof het gisteren nieuw aangelegd is? En qua ontbijt: als je dan gewoon een paar verse boterhammen met vers beleg krijgt, een glaasje sap en koffie en thee, dan is het toch OK? Waarom dan hele fruitsalades uit eigen tuin, eieren van de eigen kippen, ambachtelijk brood van de plaatselijke bakker die om 3 uur in de nacht zijn deeg staat te kneden, zelfgekarnde zuivel, enz.? Ik vind het allemaal een beetje over the top worden.


Omdat mensen niet gewoon een nachtje een slaapplek willen, maar alles moet " een beleving" zijn tegenwoordig. ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
29-09-2019 11:19
Met je eens.

Maar wat me vooral opvalt bij de beoordeling, is dat gezeur om niks. Hebben mensen een keurige kamer, en dan nog opmerkingen als:
"Alles in de badkamer was blauw en grijs, en dan hangt er een trekkertje dat geel is, als je nou een blauwe zou kopen, is het meer een geheel"...
"Het dekbed had rode bloemen als patroon, ik houd niet van rode bloemen, en zie dan liever ruitjes of strepen als patroon"...
"Het lichtknopje zat nét 2 cm te ver naast het bed, dus ik moest rechtop gaan zitten om het uit te doen"...
Ja, soms zitten ze echt iets te zoeken inderdaad.
Uiteindelijk is alles smaak en als het verder netjes is lijkt het me toch prima?

In de laatste aflevering hadden ze het over de brede/dikke/lompe nachtkastjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ergens gelezen of gehoord dat men op tv het ontbijt extra aandikt. In het echt zou men niet zo luxe ontbijt krijgen. Er was iemand die eerder in 1 van de B&B’s was verbleven, en riep “ he, zo’n luxe ontbijt heb ik niet gekregen”.
groentuintje wijzigde dit bericht op 29-09-2019 11:26
1.63% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
minnimouse schreef:
29-09-2019 11:23
Ja, soms zitten ze echt iets te zoeken inderdaad.
Uiteindelijk is alles smaak en als het verder netjes is lijkt het me toch prima?

In de laatste aflevering hadden ze het over de brede/dikke/lompe nachtkastjes.

Echt gezeur ja. Maar dat is het hele concept van het programma. Verplicht op- en aanmerkingen maken.
De Britse versie is nog veel erger. Afzeik tv.
En als ik een B&B boek hoef ik geen uitstapje.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
29-09-2019 11:24
Ik heb ergens gelezen of gehoord dat men op tv het ontbijt extra aandikt. In het echt zou men niet zo luxe ontbijt krijgen. Er was iemand die eerder in 1 van de B&B’s was verbleven, en riep “ he, zo’n luxe ontbijt heb ik niet gekregen”.
Ja dat zal wel ja.
Het lijkt me wel lekker hoor, maar het is altijd hetzelfde: eitjes vers van de kippen in de tuin, zelfgebakken brood, beleg en melk direct van de boer, allemaal streekproducten en allemaal 'eerlijk' ( :cencored: )
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
29-09-2019 11:23
Ja, soms zitten ze echt iets te zoeken inderdaad.
Uiteindelijk is alles smaak en als het verder netjes is lijkt het me toch prima?

In de laatste aflevering hadden ze het over de brede/dikke/lompe nachtkastjes.
Handige tips: OK. Soms hebben mensen ook handige tips en daar is niks mis mee. Maar zo vaak is het inderdaad zoeken naar iets om aan te merken. Laatst was er een B&B waar geen enkel raam op de kamer open kon en die mensen hadden graag wat frisse lucht in hun kamer, en dat vind ik dan een reële opmerking. Ik zou het ook niet fijn vinden als ik niet even een raampje open zou kunnen doen. Dus dat vind ik een zinnige opmerking. Maar niet het geneuzel over haakjes die 10 cm verderop moeten of plankjes die 2 cm hoger of lager moeten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
29-09-2019 11:06
Mij zou het voor 1 nacht niet zoveel uitmaken. Meestal zit je toch niet met tientallen mensen tegelijk in zo'n ruimte (in een B&B). Maar zorg dan in elk geval voor een normale tafel, of inderdaad onder een raam ofzo.
Oh'.. mij zou dat enorm veel uitmaken! Ik zou serieus somber raken van een ontbijtje aan dat bureau.

Mijn man en ik ontbijten in het dagelijks leven nooit met elkaar wegens werktijden etc.

Zijn we een nachtje weg.. dan genieten we juist van een gezellig, lekker en lui ontbijtje samen. Het is meer dan je maag vullen he'?!

Het is ook een onderdeel van samen ontspannen, genieten.

Nee, ik vond die plank aan de muur echt om te janken.
Ik was er als gast ook beslist niet gaan zitten.. dan was ik op bed gaan ontbijten..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven