Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
29-09-2019 11:47
Oh'.. mij zou dat enorm veel uitmaken! Ik zou serieus somber raken van een ontbijtje aan dat bureau.

Mijn man en ik ontbijten in het dagelijks leven nooit met elkaar wegens werktijden etc.

Zijn we een nachtje weg.. dan genieten we juist van een gezellig, lekker en lui ontbijtje samen. Het is meer dan je maag vullen he'?!

Het is ook een onderdeel van samen ontspannen, genieten.

Nee, ik vond die plank aan de muur echt om te janken.
Ik was er als gast ook beslist niet gaan zitten.. dan was ik op bed gaan ontbijten..
Ja, ik zeg alleen dat het me voor 1 nachtje niet zou uitmaken. Dat overleef ik wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen vragen ook om tips he, om dingen die ze zelf niet zien bijvoorbeeld. Dus dan kan een tip van een plankje aan het hoofdeind van het bed of een doucherekje best waardevol zijn. En zo wordt het doorgaans ook opgevat.
Such fun!1
MarindaH schreef:
29-09-2019 13:09
Mensen vragen ook om tips he, om dingen die ze zelf niet zien bijvoorbeeld. Dus dan kan een tip van een plankje aan het hoofdeind van het bed of een doucherekje best waardevol zijn. En zo wordt het doorgaans ook opgevat.


Precies! Zoals die eigenaresse die nooit make-up droeg en één van de gasten als tip geeft om een make-up spiegel op te hangen of wat beter licht boven de wastafel. Juist dergelijke kleine dingen worden door gasten vaak gewaardeerd en zie je als eigenaar eerder over het hoofd omdat je het zelf niet gebruikt.
Ik geef zelf ook wel eens een tip aan een B&B of hotel; zeker wanneer ze er naar vragen.
En qua ontbijt: ik ben in een B&B gewend een veel beter en uitgebreider ontbijt te krijgen dan in een hotel.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 29-09-2019 13:43
6.37% gewijzigd
MarindaH schreef:
29-09-2019 09:52
Ik vond haar juist supervriendelijk, ze wilde hen juist niet afkraken. Ze was dan ook vriendelijk in haar bewoordingen over wat ze ervan vond, thuis op de bank was ik een stuk minder mild. Daarom denk ik dat die twee uit Sneek nu pas echt zagen wat de stellen ervan vonden, omdat ze in persoon zo netjes waren.

Echt? Dat vind ik echt hoor. Gewoon op een vriendelijke manier tegen iemand zeggen dan en niet in iemands gezicht mooi weer spelen en buiten hun rug om negatieve opmerkingen maken. Dat vind ik echt niet aardig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-09-2019 13:42
Echt? Dat vind ik echt hoor. Gewoon op een vriendelijke manier tegen iemand zeggen dan en niet in iemands gezicht mooi weer spelen en buiten hun rug om negatieve opmerkingen maken. Dat vind ik echt niet aardig.
Je weet toch ook dat als het uitgezonden wordt de B&B-eigenaren je commentaar ook te horen krijgen. Het is iets anders als je het alleen met je partner deelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
29-09-2019 11:48
Ja, ik zeg alleen dat het me voor 1 nachtje niet zou uitmaken. Dat overleef ik wel.
Het zou niet best zijn als je zoiets al niet overleefd uiteraard ;)
Maar het zou mij voor dat ene wel degelijk uitmaken.
Fizz schreef:
29-09-2019 13:50
Je weet toch ook dat als het uitgezonden wordt de B&B-eigenaren je commentaar ook te horen krijgen. Het is iets anders als je het alleen met je partner deelt.
Juist daarom let je dan extra op wat je zegt, lijkt mij. ;)
Pindakaasjes schreef:
29-09-2019 15:47
Het zou niet best zijn als je zoiets al niet overleefd uiteraard ;)
Maar het zou mij voor dat ene wel degelijk uitmaken.
Het geeft een beetje ontbijt op studentenkamer-idee. ;) En één ontbijtje of een week lang zo eten, maakt natuurlijk ook wel uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
29-09-2019 15:47
Het zou niet best zijn als je zoiets al niet overleefd uiteraard ;)
Maar het zou mij voor dat ene wel degelijk uitmaken.
Snap ik ook wel hoor. Maar het verschil zit ‘m voor mij in dat het geen hele week is zeg maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien een domme opmerking, maar even dit: ik weet dat het aantal rokers afneemt in Nederland, maar er zijn er nog genoeg en je kan mij niet wijsmaken dat er onder ALLE deelnemers van B&B nooit rokers zijn. Dat er op de kamers niet gerookt mag worden, vind ik begrijpelijk, maar ik hoor ook nooit iemand vragen naar een rookruimte en ik hoor ook nooit een B&B eigenaar vertellen waar wel of niet gerookt kan worden. Terwijl dat toch best informatie is die erbij hoort, lijkt me. Of zijn echt ALLE deelnemers aan het programma niet-rokers?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
@pejeka, roken wordt steeds meer buiten beeld gehouden.
Martien Meiland bijvoorbeeld, is een stevige roker, maar in zijn real life serie zie je hem nooit roken...
Men wil roken van de tv weghebben, dat is duidelijk te merken.
Op Boer zoekt vrouw schijnt ook commentaar geweest te zijn omdat een boer en zijn 2 gasten zaten te roken in de tuin na het eten.
Maar dit is ook wel een typisch Nederlands iets aan het worden, het Heiliger dan de Paus willen lijken.
pejeka schreef:
29-09-2019 19:02
Misschien een domme opmerking, maar even dit: ik weet dat het aantal rokers afneemt in Nederland, maar er zijn er nog genoeg en je kan mij niet wijsmaken dat er onder ALLE deelnemers van B&B nooit rokers zijn. Dat er op de kamers niet gerookt mag worden, vind ik begrijpelijk, maar ik hoor ook nooit iemand vragen naar een rookruimte en ik hoor ook nooit een B&B eigenaar vertellen waar wel of niet gerookt kan worden. Terwijl dat toch best informatie is die erbij hoort, lijkt me. Of zijn echt ALLE deelnemers aan het programma niet-rokers?

Ik heb het wel een keer gezien bij B&B. Wel al een tijdje geleden. Deze B&B had een soort dakterrasje waar men mocht roken.
Bij de laatste B&B waar ik verbleef, had iedereen een eigen terras. En daar stond op elk terras een asbak. Binnen mocht gelukkig niet gerookt worden.
Het is in een B&B op dat punt net als in een hotel. Het verschilt per locatie.
Er hebben in vorig seizoen van B&B nog mensen deelgenomen die rookten.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 29-09-2019 19:59
13.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijdschriftenverslindster schreef:
29-09-2019 19:56
Bij de laatste B&B waar ik verbleef, had iedereen een eigen terras. En daar stond op elk terras een asbak. Binnen mocht gelukkig niet gerookt worden.
Het is in een B&B op dat punt net als in een hotel. Het verschilt per locatie.
Dat snap ik en dat er binnen niet gerookt mag/kan worden, snap ik uiteraard ook. Vind het alleen vreemd dat in de uitzendingen nooit iets wordt verteld over waar wel of niet gerookt mag worden, want ik neem toch aan dat er onder de deelnemers ook rokers zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
29-09-2019 19:58
Dat snap ik en dat er binnen niet gerookt mag/kan worden, snap ik uiteraard ook. Vind het alleen vreemd dat in de uitzendingen nooit iets wordt verteld over waar wel of niet gerookt mag worden, want ik neem toch aan dat er onder de deelnemers ook rokers zijn.
Zie bovenstaande post. Ik was nog iets vergeten en heb dat in tussentijd toegevoegd.
pejeka schreef:
29-09-2019 19:58
Dat snap ik en dat er binnen niet gerookt mag/kan worden, snap ik uiteraard ook. Vind het alleen vreemd dat in de uitzendingen nooit iets wordt verteld over waar wel of niet gerookt mag worden, want ik neem toch aan dat er onder de deelnemers ook rokers zijn.
Dat is meerdere keren besproken, kan ik me herinneren. Ook mensen die op een dakterras verzocht werden te roken etc.
Vaak ligt er ook wel zo'n boek met huisregels, tips voor restaurants, noodnummers etc. Daar staat meestal ook wel in waar je mag roken.
herfstappeltaart schreef:
29-09-2019 11:26
En als ik een B&B boek hoef ik geen uitstapje.
Nou echt he, wat een onzin en dat al jarenlang.
Ik spoel ze in de uitzending ook altijd door, die uitstapjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
herfstappeltaart schreef:
29-09-2019 19:37
Ik heb het wel een keer gezien bij B&B. Wel al een tijdje geleden. Deze B&B had een soort dakterrasje waar men mocht roken.
Ja dat kan ik me ook nog wel herinneren.
Alle reacties Link kopieren Quote
BigLizzie schreef:
30-09-2019 07:30
Nou echt he, wat een onzin en dat al jarenlang.
Ik spoel ze in de uitzending ook altijd door, die uitstapjes.

Dan is het programma te snel afgelopen, en ze willen waarschijnlijk ook een beetje laten zien wat er in de omgeving te zien en te doen is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
‘En er wordt nooit gemeld waar je kunt roken’
:facepalm:

Nee, en ook niet waar je kunt parkeren, de dichtstbijzijnde slijter is, of de deur breed genoeg is voor een rollator en waar de rookmelder hangt...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
himalaya schreef:
30-09-2019 12:39
Dan is het programma te snel afgelopen, en ze willen waarschijnlijk ook een beetje laten zien wat er in de omgeving te zien en te doen is.
Precies. De meeste uitstapjes zijn ook niet aan mij besteed, maar voor de doelgroep is het leuk om te zien wat er te doen is als ze een weekend weg gaan.
himalaya schreef:
30-09-2019 12:42
‘En er wordt nooit gemeld waar je kunt roken’
:facepalm:

Nee, en ook niet waar je kunt parkeren, de dichtstbijzijnde slijter is, of de deur breed genoeg is voor een rollator en waar de rookmelder hangt...

Precies; je kunt niet alles voor zijn. Mensen die roken, vragen waarschijnlijk zelf wel waar ze mogen roken, net als mensen die willen weten waar de supermarkt is.
Ik ben niet iemand die informeert naar een rookmelder, maar er altijd wel iets van zegt als deze er niet hangt. Is gewoon gevaarlijk en ik kijk er dus echt als één van de eerste dingen naar. Net als ik altijd kijk waar de nooduitgang is. Ons huis is ooit in brand gevlogen door een factor van buitenaf. Dus waarschijnlijk dat ik er daarom extra op let.
Alle reacties Link kopieren Quote
minnimouse schreef:
30-09-2019 19:14
Precies. De meeste uitstapjes zijn ook niet aan mij besteed, maar voor de doelgroep is het leuk om te zien wat er te doen is als ze een weekend weg gaan.
Uitstapjes kunnen best leuk zijn, maar het is jammer dat de meeste B&B-eigenaren niet verder komen dan een stukje oude folklore, met mensen in klederdracht die klompen maken of een snoepwinkeltje à la 1900, of een molenaar, kortom, de wereld van Ot en Sien. Dat wordt inderdaad een beetje eentonig: "Als uitje gaan we naar de plaatselijke rietdekker, die gaat jullie vertellen hoe hij een rieten dak legt en dan mogen jullie zelf proberen het riet te snijden"... of "We gaan naar de zuivelboerderij, daar staat Annie in oorspronkelijke klederdracht nog boter te karnen in een karn uit 1780, en dan mogen jullie die boter in vormpjes doen en naar eigen inzicht versieren"... dat soort dingen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik krijg meer het idee dat die ludieke workshopjes door de redactie van het programma bedacht zijn

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven