Entertainment alle pijlers

Bed and breakfast

05-05-2012 23:41 1906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Was gisteren en vorige week te zien bij Max Nederland 1.

Ik vond het echt wel een grappig programma, leuk idee, volgende week komen er niet alleen babyboomers in beeld. Kijkt iemand dit ook?
Alle reacties Link kopieren Quote
pejeka schreef:
30-09-2019 19:36
Uitstapjes kunnen best leuk zijn, maar het is jammer dat de meeste B&B-eigenaren niet verder komen dan een stukje oude folklore, met mensen in klederdracht die klompen maken of een snoepwinkeltje à la 1900, of een molenaar, kortom, de wereld van Ot en Sien. Dat wordt inderdaad een beetje eentonig: "Als uitje gaan we naar de plaatselijke rietdekker, die gaat jullie vertellen hoe hij een rieten dak legt en dan mogen jullie zelf proberen het riet te snijden"... of "We gaan naar de zuivelboerderij, daar staat Annie in oorspronkelijke klederdracht nog boter te karnen in een karn uit 1780, en dan mogen jullie die boter in vormpjes doen en naar eigen inzicht versieren"... dat soort dingen...
:rofl:
Je hebt gelijk hoor, maar wat zou jij dan een leuk uitje vinden?
Op zich is het denk ik wel leuk om iets van de omgeving te zien of te weten te komen, als je bijvoorbeeld ergens in Groningen zit als Limburger ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn nu nieuwe afleveringen weer toch? Echt die ene man van dat jonge stel :nope: echt overal commentaar op
Alle reacties Link kopieren Quote
Robinson schreef:
24-04-2020 21:50
Zijn nu nieuwe afleveringen weer toch? Echt die ene man van dat jonge stel :nope: echt overal commentaar op

Ja, wij hebben ons ook kostelijk vermaakt om hem! En ze hadden makkelijk kunnen winnen, als ze niet van die idiote prijzen zouden vragen! 160 euro, mijn hemel, dan verwacht je toch in een luxe kasteel met minstens een jacuzzi te zitten.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer gemist, ik ga hem dit weekend even terugkijken!
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
24-04-2020 22:13
Ja, wij hebben ons ook kostelijk vermaakt om hem! En ze hadden makkelijk kunnen winnen, als ze niet van die idiote prijzen zouden vragen! 160 euro, mijn hemel, dan verwacht je toch in een luxe kasteel met minstens een jacuzzi te zitten.
Wonen in de randstad is nu eenmaal ook veel duurder, zeker in het groene hart.
Maar het is aan de prijs, dat zeker. Ik weet ook niet of ik het er voor over zou hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
24-04-2020 23:29
Wonen in de randstad is nu eenmaal ook veel duurder, zeker in het groene hart.
Maar het is aan de prijs, dat zeker. Ik weet ook niet of ik het er voor over zou hebben.

165 euro, daar hoort echt veel meer luxe bij. En voor 130 euro wil je ook gewoon een wc op de kamer. Op Twitter werden ze afgemaakt.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de kijktip. Heerlijk vermaak.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou inderdaad, 165 euro voor een nachtje in die stacaravan. Uitzicht was mooi, dat zeker, maar vond het echt te prijzig.
Tussen dat stel was er ook niet echt sprake van liefde ofzo vond ik. Snapte echt niet wat zij in hem zag hoe hij deed
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat me opviel was de ongastvrijheid over hoe je je moet gedragen in de stacaravan, met spierwitte vloer. Wel schoenen uit. En sokken. Jemig...voor inderdaad € 165,-- had ik wel heerlijke warme sloffen verwacht. En niet dat 'pas op mijn nieuwe helderwitte vloer'.

Waren nogal zelfingenomen over hun unieke stacaravan met ook uniek uitzicht. Tsja..midden in de stad tref je dat ook aan; op een kinderboerderij.
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
25-04-2020 10:20
165 euro, daar hoort echt veel meer luxe bij. En voor 130 euro wil je ook gewoon een wc op de kamer. Op Twitter werden ze afgemaakt.

Tja.. daar is Twitter voor!
En verder heb ook nergens ontkend dat ik ze ook duur vond. Ik ben dus ook best benieuwd naar hun jaarlijkse bezetting.
Nu ken ik zelf een paar B&B's hier in de regio die ongeveer dezelfde prijzen hanteren.. het is dus vraag en aanbod. Regio's en de daarmee samenhangende hoog/laag seizoens- prijsbepalingen spelen natuurlijk een grote rol.
Ik heb in het programma vaker een B&B uit een grote stad vergeleken zien worden met een B&B uit Lutjebroek of niemandsland.
Kwa prijsvergelijking kan dat natuurlijk eigenlijk niet... dat klopt gewoon niet en daar gaat men nogal eens aan voorbij vind ik.
Die prijs inderdaad van 165 euro.....Ik boek daarvoor een appartement in een hotel voor met een wellness gebeuren erbij op mooiere plekjes in Nederland en Duitsland. Zo bijzonder vond ik het niet. De andere twee echtparen vond ik super aardig. Gastheerschap zit in je, dat kun je niet ff leren.

En wat ik me altijd afvraag: als ik nu boek voor volgend jaar krijg ik dan ook van die superdeluxe ontbijtjes. Nou ja, ontbijtjes...Dan snap ik die hoge prijzen wel, anders verdien je er weinig aan. Of doen ze dat alleen omdat ze op tv komen?

En ontbijten in je kamer vind ik echt not done, zo onpersoonlijk. Ik vind het juist altijd leuk om andere gasten te ontmoeten en daarna je eigen weg te gaan. Ik heb op die manier twee waardevolle vriendschappen aan overgehouden. Twee stellen die inmiddels geïntroduceerd zijn in mijn vaste vriendengroep, alsof ze er al jaren bijhoren.

Maar ik blijf het een kostelijk programma vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind op de kamer ontbijten ook geen zak aan. Meestal is het ook aan zo'n lullig uitschuif of uitklaptafeltje naast het bed.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
25-04-2020 10:20
165 euro, daar hoort echt veel meer luxe bij. En voor 130 euro wil je ook gewoon een wc op de kamer. Op Twitter werden ze afgemaakt.
Voor 165 euro heb je een zeer luxe kamer in een tophotel, met alle service erom en erbij. Geen omgebouwde stacaravan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
ClaireUnderwood schreef:
25-04-2020 16:26
Die prijs inderdaad van 165 euro.....Ik boek daarvoor een appartement in een hotel voor met een wellness gebeuren erbij op mooiere plekjes in Nederland en Duitsland. Zo bijzonder vond ik het niet. De andere twee echtparen vond ik super aardig. Gastheerschap zit in je, dat kun je niet ff leren.

En wat ik me altijd afvraag: als ik nu boek voor volgend jaar krijg ik dan ook van die superdeluxe ontbijtjes. Nou ja, ontbijtjes...Dan snap ik die hoge prijzen wel, anders verdien je er weinig aan. Of doen ze dat alleen omdat ze op tv komen?

En ontbijten in je kamer vind ik echt not done, zo onpersoonlijk. Ik vind het juist altijd leuk om andere gasten te ontmoeten en daarna je eigen weg te gaan. Ik heb op die manier twee waardevolle vriendschappen aan overgehouden. Twee stellen die inmiddels geïntroduceerd zijn in mijn vaste vriendengroep, alsof ze er al jaren bijhoren.

Maar ik blijf het een kostelijk programma vinden.
Die ontbijten vind ik af en toe ook erg over the top. De meeste mensen eten bij het ontbijt een eitje, een croissantje met beleg, hooguit nog een broodje erbij of wat yoghurt, maar dan is het wel gedaan. Maar dan staan er hoeveelheden op die tafel waar je een hele schoolklas makkelijk van kan laten lunchen... voor 4 mensen... gooien ze dan alles weg wat over blijft ofzo, want er moeten gigantische hoeveelheden eten over blijven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Pindakaasjes schreef:
25-04-2020 16:09
Tja.. daar is Twitter voor!
En verder heb ook nergens ontkend dat ik ze ook duur vond. Ik ben dus ook best benieuwd naar hun jaarlijkse bezetting.
Nu ken ik zelf een paar B&B's hier in de regio die ongeveer dezelfde prijzen hanteren.. het is dus vraag en aanbod. Regio's en de daarmee samenhangende hoog/laag seizoens- prijsbepalingen spelen natuurlijk een grote rol.
Ik heb in het programma vaker een B&B uit een grote stad vergeleken zien worden met een B&B uit Lutjebroek of niemandsland.
Kwa prijsvergelijking kan dat natuurlijk eigenlijk niet... dat klopt gewoon niet en daar gaat men nogal eens aan voorbij vind ik.
Waarom kan dat niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat ik het zo zeggen: als ik 165 euro te spenderen heb voor één overnachting, dan zit ik liever in een luxe hotel mét alle service erop en eraan dan in een omgebouwde circuswagen tussen de varkens en kippen van een B&B-eigenaar... maar ieder zijn ding.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
ClaireUnderwood schreef:
25-04-2020 16:26
Die prijs inderdaad van 165 euro.....Ik boek daarvoor een appartement in een hotel voor met een wellness gebeuren erbij op mooiere plekjes in Nederland en Duitsland. Zo bijzonder vond ik het niet. De andere twee echtparen vond ik super aardig. Gastheerschap zit in je, dat kun je niet ff leren.

En wat ik me altijd afvraag: als ik nu boek voor volgend jaar krijg ik dan ook van die superdeluxe ontbijtjes. Nou ja, ontbijtjes...Dan snap ik die hoge prijzen wel, anders verdien je er weinig aan. Of doen ze dat alleen omdat ze op tv komen?

En ontbijten in je kamer vind ik echt not done, zo onpersoonlijk. Ik vind het juist altijd leuk om andere gasten te ontmoeten en daarna je eigen weg te gaan. Ik heb op die manier twee waardevolle vriendschappen aan overgehouden. Twee stellen die inmiddels geïntroduceerd zijn in mijn vaste vriendengroep, alsof ze er al jaren bijhoren.

Maar ik blijf het een kostelijk programma vinden.
" not done" nogal. Niet iedereen heeft behoefte aan andere gasten hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
pipootje schreef:
25-04-2020 18:54
" not done" nogal. Niet iedereen heeft behoefte aan andere gasten hoor.
Laat ik het dan zo zeggen: móeten ontbijten op een slaapkamer onder de hanebalken, waar je in het grootste gedeelte van de kamer niet eens rechtop kunt staan vanwege het schuine dak, en dan naast je bed waar je net uit gekomen bent aan een minuscuul klaptafeltje je ontbijt te moeten nuttigen, dat zou ook mijn ding niet zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik heb gekeken na het opgenomen te hebben en heb dus het einde gemist omdat het Journaal ertussendoor kwam vanwege de steun aan KLM :steam:
Alle reacties Link kopieren Quote
herfstappeltaart schreef:
25-04-2020 19:19
Ik heb gekeken na het opgenomen te hebben en heb dus het einde gemist omdat het Journaal ertussendoor kwam vanwege de steun aan KLM :steam:

Ik dacht dat ik de laatste was die van analoog naar digitaal was gegaan...
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
herfstappeltaart schreef:
25-04-2020 19:19
Ik heb gekeken na het opgenomen te hebben en heb dus het einde gemist omdat het Journaal ertussendoor kwam vanwege de steun aan KLM :steam:
Ik snapte die onderbreking niet zo goed. Dat hadden ze net zo goed in het late journaal kunnen melden, het was echt geen bericht van vreselijk groot nationaal belang dat er een TV-programma voor onderbroken moest worden, of nieuws dat niet even een uurtje had kunnen wachten...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren Quote
Annapicobella schreef:
25-04-2020 15:19
Wat me opviel was de ongastvrijheid over hoe je je moet gedragen in de stacaravan, met spierwitte vloer. Wel schoenen uit. En sokken. Jemig...voor inderdaad € 165,-- had ik wel heerlijke warme sloffen verwacht. En niet dat 'pas op mijn nieuwe helderwitte vloer'.

Die 165,- was ook voor ‘de beleving’ hè? :P

En zouden die heerlijk warme sloffen dan bij de hut horen? Dat jij de sloffen van de vorige gast met zweetvoeten en een schimmelnagel aan moeten?
En hoe zou je dat moeten doen met de verschillende maten?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou toch echt niet mijn schoenen uit doen als ik ze liever aan hou. Voor €165 mag je best even dweilen, lijkt me.
apppie schreef:
25-04-2020 21:15
Ik zou toch echt niet mijn schoenen uit doen als ik ze liever aan hou. Voor €165 mag je best even dweilen, lijkt me.
En ook de sokjes zei ze ja dahag inderdaad hij dweilt maar voor dat geld .
pejeka schreef:
25-04-2020 19:46
Ik snapte die onderbreking niet zo goed. Dat hadden ze net zo goed in het late journaal kunnen melden, het was echt geen bericht van vreselijk groot nationaal belang dat er een TV-programma voor onderbroken moest worden, of nieuws dat niet even een uurtje had kunnen wachten...

Vond ik ook ja.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven