Entertainment alle pijlers

Beste 1 april grap!

26-03-2011 20:52 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jaja! 1 april komt er weer aan... Wat is de leukste 1 april grap die jullie ooit hebben uitgevoerd of meegemaakt hebben?

Ik heb zin om mijn vriend in de maling te nemen dus tips zijn welkom !
Ja dat van kinderen is idd wel leuk Lotte. Al ben ik me wel een keer (ook als juf) kapot geschrokken toen een kind zei: juf je oorbel is uit.

Die had ik nl gekregen toen mijn man me ten huwelijk vroeg! (de ring had ik al vandaar ) Trapte er vol in!

Mijn 5 jarige zal wel de hele dag hetzelfde roepen, dat van die veter. Ik zal even in de lachmodus moeten blijven ha ha.

Maar wel een goeie om zelf eens wat te bedenken... hmm, donderdag is dat toch?
M'n baas heeft ooit al onze verkopers half maart een mail gestuurd dat ook zij meer reclame moesten maken voor het bedrijf. Daarom zouden er op alle auto's grote stickers komen, ja, OOK op de dure Audi's van de heren. Men moest dan hun geliefde vierwieler 31 maart inleveren zodat die dag alles bestickerd kon worden. Ter verduidelijking waren er foto's meegestuurd van zijn eigen BMW. Die was uiteraard gemanipuleerd maar het zag er heel professioneel uit. Er waren maar weinig mannen die het doorhadden, de meeste waren te verontwaardigd om het te doorzien. Echt geweldig!

En enkele jaren geleden viel 1 april op Goede Vrijdag of een andere vrije dag. Kinderen zaten net voor het theoretisch verkeersexamen, dat zou de week erna afgenomen worden. Kregen ze 30 maart een brief mee dat er dit jaar zoveel examenvragen waren, dat ze op hun vrije dag echt naar school moesten komen om extra te oefenen. Voor vragen konden ze bellen met dhr. Sajparg........echt bijna iedereen trapte erin, totdat ze in hele kleine lettertjes het telefoonnr. lazen :, tel 06-01042009....zo leuk!
Vorig jaar heb ik mijn dochter naar de winkel gestuurd om een 'zakje knoopsgaten'

heerlijk.

Dit jaar weet ik nog niet wat ik met haar ga doen
Ik houd niet van grappen waarbij andere mensen in de maling worden genomen.
Justjuul!!! Arm kind! Maar wel geestig en ze zal het nooit vergeten!!

Die van die auto stickers zijn ook erg leuk!
Ik zie ze regelmatig in het jeugd-journaal, maar meestal zijn ze zo flauw.

Tegenwoordig kan je zulke grappen niet meer uithalen, maar heb een keer een heel oude uitzending van het journaal gezien. Dat was bij een of andere jubileum-uitzending. Mijn moeder wist ook nog dat haar buurvrouw er destijds ingetrapt was.

In die tijd was er een belasting op tv en radio. Je moest zelf aangifte doen en er was zelfs een speciale ambtenaar die bij je langs kon komen om te controleren. Als je betrapt werd dan stond daar een forse boete op.

In het journaal werd toen een bericht uitgezonden dat alle postbodes op 1 april een speciaal apparaat kregen waarmee hij kon registreren of er een tv of radio stond in het huis. Het apparaat had alleen 1 mankement. Als de tv/radio was ingepakt in aluminiumfolie dan deed hij het niet.

Op 1 april werd een filmpje uitgezonden van alle lege schappen (aluminium-folie overal uitverkocht) en bekend gemaakt dat het een grap was.

Zulke humor kan je tegenwoordig niet meer uithalen. Gewoon degenen pakken die fout zijn. De bijdrage kon namelijk flink naar beneden als iedereen hun deel betaalde.

Radar heeft nog wel iets gedaan door een bericht op internet te zetten dat er een nieuwe ziekte was. De ziekte was dat iemand voortdurend scheten moest laten. Dat er steeds meer mensen waren die daar aan leden. Daar trapte de medewerkers van de NOS in, want die zonden het als nieuws uit. Ik geloof alleen niet dat het met 1 april te maken had.
Heeft je vent veel mapjes staan op het bureaublad van zijn laptop?

Maak een screendump van het bureaublad, en zet de mapjes bij elkaar in 1 map. Stel de screendump in als achtergrondpatroon.

Als je vent dan een mapje wil openen zal hij zich helemaal rot klikken zonder dat die opengaat
Grief is just love with nowhere to go
Ook flauw:

Zeggen tegen je man of vriend dat hij Meneer de Leeuw even terug moet bellen, en dan het nummer van Artis erbij schrijven......
Leuk die oude grappen!

En die van die meneer de leeuw, die heeft hij zelf al eens op zijn bordje gehad! Trapte er vol in!

Mijn vriend heeft niks met computers dus dat gaat m niet worden.

Nog meer leuke verhalen?
Ik heb op de basisschool (groep 6) ooit voor 1 april een zogenaamde liefdesbrief van "mijn opa" aan de juf getyped en op haar bureau achter gelaten voor de les begon. Je had haar gezicht moeten zien Was dus wel een succes, zeker als ik bedenk dat de meesten inderdaad niet verder kwamen dan de losse schoenveter...
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Gisteren ontdekt dat als de systeemdatum op mijn PC fout is (per ongeluk 3 maanden in de toekomst gezet) dat het aanmeldscherm van hotmail (msn) blanco is. Maar hij is niet van de PC. Voor de rest weet ik niet welke opties nog meer niet goed werken. Maar het is een kleine aanpassing. Misschien een beetje link om dat bij een ander te doen, want weet niet of er applicaties kunnen crashen op datum.

(* In het verleden wel eens iemand gehad die een heel netwerk plat legde door het aanpassen van de systeemdatum. Daarna heeft nooit meer iemand ook maar iets aan de tijd veranderd als de systeembeheerder met vakantie was. *)
Vorig jaar heeft onze directeur ( Facilitair callcenter) een bericht doorgestuurd dat we waren uitgekozen om mee te doen aan een pilot met nieuwe high-tech headsets. Deze headsets konden ervoor zorgen dat iedere callcenter medewerker 2 telefoontjes tegelijk kon binnenkrijgen en behandelen.

De vakbonden zijn er bij gehaald, hoofdkantoor in Amerika is gebeld door onze klanten ( die waren not amused) en op 1 april bleek het een grap. 100-en mensen zijn hier ingetrapt. Hilarisch
quote:Lotte35 schreef op 26 maart 2011 @ 21:45:

Ik heb zelf ook niks met 1 april grappen, maar mis op die dag wel altijd mijn oorspronkelijke werk, namelijk dat van juf.

'Juf, je veter is los'

'Juf, er zit een vlek op je trui'

En dan elke keer verschrikt roepen: 'Nee toch?!'

Met als beloning die glunderende koppies.

Ja, dat was leuk.Een paar jaar geleden liep ik al 10 dagen overtijd. Onze oudste dochter zat in groep 1. Juf stond inderdaad voor een stel kleuters hevig te schrikken over losse veters, vieze vlekken, olifanten achter zich, en toen kwam onze dochter: Juf! Ik heb een zusje gekregen! En toen trapte ze er vol in: O, wat leuk, hoe heet ze? (Ze moest er zelf trouwens hard om lachen toen bleek dat het een grap was).
Oeh, ik heb inspiratie, bedankt!

Ik moet nog steeds mijn vader terugpakken die mij een paar jaar geleden enorm heeft laten schrikken toen hij naar me riep dat er een hele dikke spin in de douche was. Ik stond op dat moment onder de douche, en ben hard gillend de badkamer uitgerend naar beneden. Kwam er toen pas achter dat ik naakt was en stond te druppen op het tapijt.

Ik woon nu tijdelijk bij mijn ouders, en overdag zijn ze aan het werk. Ik schrijf dan altijd op een briefje wie er gebeld heeft. Ik denk dat ik zo een briefje schrijf dat meneer de Leeuw heeft gebeld, en dan het telefoonnummer van de dierentuin erbij. Het is een hele flauwe grap eigenlijk, maar ik denk zomaar dat hij er wel intrapt
Ik ga ook mijn vriend terugpakken voor vorig jaar. Mijn moeder en ik willen graag naar de film Gooise Vrouwen. Mijn vriend wil niet mee en haar vriend ook niet. Nu heeft mijn moeder voorgesteld morgen met z'n vieren naar de bios te gaan (dat doen we wel vaker), naar één of andere actiefilm. De heren stemden vrolijk in vorige week (ik ben vaak de weekenden bij mijn moeder en schoonouders, woon in studentenhuis). Nu gaat mijn moeder reserveren, gaan we naar de bios en... Zal daar nou toch opeens Gooise Vrouwen starten.

Ze trappen er zonder twijfel in en ook als dat niet zo is: mijn moeder en ik hebben al de grootste lol bij het idee alleen.
Oh die meneer de Leeuw is wel heel flauw. Maar ik ga 'm toch gebruiken voor m'n zoon.

Hij is zó flauw dat ie leuk is!
Lang geleden op 1 april 's morgens op de radio: Een serieus bericht dat veel auto's klapbanden kregen, omdat ze nog met winterlucht in de banden reden. Iedereen kon die dag naar de garage gaan en daar gratis de winterlucht uit de banden laten lopen en vervangen door lentelucht.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
Wat zullen ze het druk hebben morgen bij Artis.
quote:sooof schreef op 31 maart 2011 @ 22:18:

Wat zullen ze het druk hebben morgen bij Artis.

Daar hebben ze een bandje lopen. Er wordt gezegd dat als je voor meneer de Leeuw belt of mevrouw Beer er dan een grap met je wordt uitgehaald.

Heb jaren geleden tegen een collega gezegd dat hij meneer Siebert moest bellen en dan het nummer van de creche in Pieterburen gegeven. Die blik van hem toen hij aan de telefoon zat en hoorde dat het een grap was, daar kan ik nog steeds om lachen.
Was het topic over de opheffing van de ban toch een 1 april grap? Ik kan het nl niet meer terug vinden
quote:goldmember schreef op 26 maart 2011 @ 21:09:

Jawel zuigstengel, dat meen ik. Doe t voor de grap eens. Wedden dat je heel hard gaat rennen?

Geeft niet hoor, ik druk ook wel eens op alle knopjes van de lift, voor het uitstappen.

Of op alle bellen van een bellenplateau, zodat iedereen in de flat tegenelkaar gaat praten. "Bij wie moet u zijn?" "U heeft aangebeld!" "nee hoor, u belt bij mij aan".
Haha Stabilobos!! I like!!

Ik heb vanmorgen mijn vriend in de maling genomem!!! Gedaan of ik van de gemeente was en dat er vanaf maandag een vuilstortcontainer voor zijn deur wordt geplaatst. Hij trapte er vol in!!! Hilarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben nu nog aan het lachen! Hij vond het trouwens ook een geslaagde grap, maar ik ben nu wel op mijn hoede!
O en die van die spin, daar zou ik ook volkomen intuinen!
quote:goldmember schreef op 01 april 2011 @ 15:24:

Haha Stabilobos!! I like!!

Ik heb vanmorgen mijn vriend in de maling genomem!!! Gedaan of ik van de gemeente was en dat er vanaf maandag een vuilstortcontainer voor zijn deur wordt geplaatst. Hij trapte er vol in!!! Hilarisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik ben nu nog aan het lachen! Hij vond het trouwens ook een geslaagde grap, maar ik ben nu wel op mijn hoede!

Heb wel eens, samen met m'n vader(die op 72 jarige leeftijd wel eens belletje trekt), op het plantsoentje naast een oom van me allemaal kleine houten paaltjes in de grond geslagen met touwtjes ertussen gespannen, in de vorm van twee grote rechthoeken. Een officiele brief gemaakt dat er naast z'n huis openbare toiletten werden gebouwd met een telefoonnummer dat hij kon bellen, mocht hij overlast hebben van de bouw.

Het telefoonnummer was van de buren aan de andere kant van het plantsoen. Zodat die ook fijn in paniek raakten.
Hahahah geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven