Entertainment alle pijlers

Bizarre eters

28-02-2015 10:36 1084 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuw bij RTL5: Bizarre Eters

Verslaafd aan spaghetti met kaas, 70 pakjes kant-en-klare noedelsoep per dag of alleen wit brood met hagelslag? Sommige mensen lusten zó weinig dat hun gezondheid en sociale leven heel wat te verduren krijgen. In Bizarre Eters worden deze extreem moeilijke eters geholpen om weer een gezond eetpatroon op te bouwen. In elke aflevering worden twee kandidaten gevolgd en bijgestaan door voedingspsycholoog Lieveke Goossens. Zal het de kandidaten lukken hun einddoel te bereiken? Vanaf maandag 2 maart wekelijks om 21:30 uur bij RTL 5.

Ik kan mij er dus helemaal niets bij voorstellen. Ben wat dat betreft een bourgondiër. Uiteraard ga ik kijken, ben benieuwd of het de kandidaten lukt om ook andere dingen te gaan eten.

Gaan jullie ook kijken?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:retrostar schreef op 28 februari 2015 @ 11:38:

[...]

Nee, ik zou dan gaan bestuderen wat het kind nodig heeft en dat gaan eten, omdat ik een gezond kind wil. Desnoods gooi ik de gezonde spullen in een blender en knijp mijn neus dicht tijdens het slikken.Ja en op zijn minst maar vitaminepillen gaan slikken. Snap echt niet dat je je kind zo blootstelt aan gevaren, lijkt mij dat een kind door tekorten misschien niet goed groeit in de buik. Daar wil je toch niet mee leven dat het je eigen schuld is als je kind niet gezond op de wereld komt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Met al die kaas zal ze vermoedelijk minder snel last krijgen van eclampsie, maar inderdaad minstens aanvullende vitaminen en bepaalde vetzuren misschien voor alle zekerheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Deze mensen hebben een eetstoornis, dat gaat wel een stukje verder dan iets niet lusten.. Iemand met een dwangstoornis drukt ook niet 50 x op een lichtknopje omdat ie dat zo leuk vind, er is iets in die mensen dat maakt dat ze dat moeten doen of alleen dat eten..

Wel bizar dat die vrouw een gezond kind op de wereld gezet heeft met alleen spaghetti..
Bedankt voor de tip MV. Ik ga het volgen.

Ik ben een slechte eter. Vroeger at ik alleen doperwtjes als groente. Ik heb 4 broers en zussen die op dezelfde manier opgevoed zijn en alles eten. En bij mij zat er ergens een blokkade. Ik wou het wel proeven en als ik dat dan deed ging ik spugen. Aan tafel. Op een gegeven moment zijn mijn ouders daar dus maar mee gestopt. Later als ik dingen proefde kreeg ik die braakreflex ook, vaak door het mondgevoel van dingen in de mond. Ik kan er heel slecht tegen als ik iets hards in mijn eten aantref. Dan vergaat me de eetlust op slag.

Zo slecht eten is een sociale handicap. Je kunt nergens mee eten of je gaat van huis met je eigen potje erwtjes. Dingen met school of werk zijn een bezoeking. Je blijft moezen verzinnen waarom je niet mee kunt eten. Het drukt best een stempel op dingen, in negatieve zin.

Op latere leeftijd heb ik veel meer leren eten, maar een goede of gemakkelijke eter zal ik nooit worden. Dat zit er niet in helaas.
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 februari 2015 @ 11:58:

Bedankt voor de tip MV. Ik ga het volgen.

Ik ben een slechte eter. Vroeger at ik alleen doperwtjes als groente. Ik heb 4 broers en zussen die op dezelfde manier opgevoed zijn en alles eten. En bij mij zat er ergens een blokkade. Ik wou het wel proeven en als ik dat dan deed ging ik spugen. Aan tafel. Op een gegeven moment zijn mijn ouders daar dus maar mee gestopt. Later als ik dingen proefde kreeg ik die braakreflex ook, vaak door het mondgevoel van dingen in de mond. Ik kan er heel slecht tegen als ik iets hards in mijn eten aantref. Dan vergaat me de eetlust op slag.

Zo slecht eten is een sociale handicap. Je kunt nergens mee eten of je gaat van huis met je eigen potje erwtjes. Dingen met school of werk zijn een bezoeking. Je blijft smoezen verzinnen waarom je niet mee kunt eten. Het drukt best een stempel op dingen, in negatieve zin.

Op latere leeftijd heb ik veel meer leren eten, maar een goede of gemakkelijke eter zal ik nooit worden. Dat zit er niet in helaas.Echt een belemmering voor je sociale leven kan ik mij voorstellen. Gaat dat nu wel beter of eet je nog alleen thuis? Heb je een partner? Is het geen belemmering voor hem?
voor de baby zal het wel mee vallen op zich want die pakt wat ie pakken kan, en dus ook het voorraadje vitamines uit het lichaam van de moeder. de moeder komt daardoor zelf flink vitamines te kort. sowieso als je alleen maar leeft op spaghetti met kaas zou je toch ernstig bloedarmoede moeten hebben?
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 februari 2015 @ 10:39:

Ik ga wel kijken, dat wordt heerlijke erger-tv.

Die kerel in dat voorfilmpje die eruit ziet als de broer van Adje en, net als een kleuter alleen maar op witte boterhammen met margarine en hagelslag zit te kauwen, want iets anders lus-ie-nie.... zo kinderachtig!Ja ik kan daar dus echt heel slecht tegen, dus weet niet of ik dit programma trek
quote:Dreamer schreef op 28 februari 2015 @ 10:55:

Maar wat nou als je het wel probeert, meerdere keren, en het echt niet lekker vindt?

Ik ben het met iedereen eens, dat je moet proberen en dat je smaak verandert. Maar niet iedereen vindt hetzelfde lekker en niet iedereen leert alles waarderen, waardoor sommigen een beperkte smaak lijken te hebben. Maar dat is toch niet altijd kinderachtig?

Ik vind een groot verschil tussen iets niet lekker vinden en iets niet lusten.
ik zou het echt een afknapper vinden als ik een date zou hebben en blijkt dat ie alleen broodjes hagelslag lust.
Ik heb heel vroeger wel een langere tijd pseudo-anorexia gehad waarbij ik heel moeilijk kon eten. Ik wist wel wat ik nodig had, hoewel, op die leeftijd denk je dat je onverwoestbaar bent. Mijn levenslust stond ook niet op een hoog peil.

Als ik in die tijd zwanger was geraakt dan had ik me wel bij de dokter gemeld voor sondevoeding (denk ik).
Ik knap echt af op mensen die alles maar vies vinden en niks lusten.. Je kunt een paar dingen niet lekker vinden maar met moeilijke eters ben ik echt zo klaar..
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 28 februari 2015 @ 12:32:

ik zou het echt een afknapper vinden als ik een date zou hebben en blijkt dat ie alleen broodjes hagelslag lust.Gezellig, samen naar een restaurant en dan vraagt hij om hagelslag. Jij lekker voor 'm gekookt; hij wil hagelslag. Kom je bij hem thuis, alleen maar hagelslag...
Het programma ken ik niet maar ik kan héél slecht tegen mensen die bij alles zeggen "lussiknie". Niks mis met een lekkere ongezonde witte boterham met dik boter en een half pak hagelslag maar alles op z'n tijd. Mijn ex lustte ook bijna niets, onbegrijpelijk, zijn moeder kookte geweldig maar het was niet aan hem besteed.
verba volant, scripta manent.
quote:Louise70 schreef op 28 februari 2015 @ 12:40:

Ik knap echt af op mensen die alles maar vies vinden en niks lusten.. Je kunt een paar dingen niet lekker vinden maar met moeilijke eters ben ik echt zo klaar..Als die date toch graag bij je aan tafel zit; daar gaat het toch om?
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 februari 2015 @ 12:04:

[...]

Echt een belemmering voor je sociale leven kan ik mij voorstellen. Gaat dat nu wel beter of eet je nog alleen thuis? Heb je een partner? Is het geen belemmering voor hem?

Ja, ik ben al 10 jaar aan de man. Met hem heb ik beter leren eten. Dus in die zin is het geen belemmering voor hem. Ik kookte ook altijd al meer gerechten dan dat ik zelf at, dus van eenzijdig eten had hij ook geen last.

Uit eten gaan is geen probleem meer. Waar er vroeger per se kipfilet op het menu moest staan, eet ik nu ook diverse soorten vis, gamba's, parelhoen, varkenshaas, etc. Dus vaak keus genoeg.

Bij vrienden eten is geen probleem. Die weten van mijn eetprobleem. Maar heel eerlijk, eten buitenshuis (als zijnde niet in een restaurant), heeft voor mij nog steeds wel een negatieve lading. Ik ben vaak vooraf nerveus omdat ik bang ben dat dat oude kokhalsreflex boven komt en dat wil je gewoon niet als je bij vrienden of familie zit te eten.
Qua uit eten ken ik genoeg mensen die elke keer naar hetzelfde restaurant gaan, omdat ze bang zijn niet iets te kunnen kiezen wat ze lusten. Dus altijd naar een steakhouse bijvoorbeeld.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 februari 2015 @ 10:39:

Ik ga wel kijken, dat wordt heerlijke erger-tv.

Die kerel in dat voorfilmpje die eruit ziet als de broer van Adje en, net als een kleuter alleen maar op witte boterhammen met margarine en hagelslag zit te kauwen, want iets anders lus-ie-nie.... zo kinderachtig!

Ik ken Sander en vind het rot dit te lezen, want je zit er heeeeel ver naast.

Het gaat veel dieper dan lust-ik-nie en hij lijdt er echt onder
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik had trouwens aan dit programma mee kunnen doen.

Ik lust ook heel weinig en ben een eenzijdige eter.

Mijn nam ergert zich hier kapot aan, maar het is niet anders
quote:retrostar schreef op 28 februari 2015 @ 11:26:

Eigenlijk vind ik pasta het lekkerste met alleen Goudse kaas er half doorheen gesmolten. Op de tweede plaats staat macaroni met dobbelsteentjes ham (of smac) en kaas. Derde plaats macaroni, smac, kaas en gebakken uitjes. Geen enkele culinaire originele gekochte of zelfgemaakte saus kan wat mij betreft er tegenop. Zeker toegevoegde groenten maken het minder lekker. Toch maak ik het vrijwel altijd op de minder lekkere, voedingstechnisch en calorisch meer verantwoorde manier klaar.Smac vind ik echt het meest ranzige wat er is. Ik lust vrijwel alles, maar daarvan ga ik echt kokhalzen. Mn man had ooit pasta gemaakt met smac erin en ik heb het opgegeten, ben opgevoed dat je altijd je bord moet leegeten. Maar het was zooo smerig. Ik voel weer mn eten omhoog komen als ik eraan denk.
quote:calvijn1 schreef op 28 februari 2015 @ 13:37:

[...]

Het gaat veel dieper dan lust-ik-nie en hij lijdt er echt onderOngetwijfeld, maar dit is wel hoe het overkomt he... het is niet anders.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 februari 2015 @ 13:43:

[...]

Ongetwijfeld, maar dit is wel hoe het overkomt he... het is niet anders. misschien even het programma afwachten voor je oordeelt?

Een aantal jaren geleden is er ook een soortgelijk programma geweest vanuit Engeland. En bij alle kandidaten zat er een heel verhaal achter en was het zo veel meer dan alleen lussiknie.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 februari 2015 @ 13:43:

[...]

Ongetwijfeld, maar dit is wel hoe het overkomt he... het is niet anders.Je oordeelt over iemand die je niet kent en zonder het programma gezien te hebben
quote:pritzels102 schreef op 28 februari 2015 @ 13:41:

[...]

Smac vind ik echt het meest ranzige wat er is. Ik lust vrijwel alles, maar daarvan ga ik echt kokhalzen. Mn man had ooit pasta gemaakt met smac erin en ik heb het opgegeten, ben opgevoed dat je altijd je bord moet leegeten. Maar het was zooo smerig. Ik voel weer mn eten omhoog komen als ik eraan denk.
Op het moment kan ik praktisch alles eten, vooral als het door een ander is bereid. Dan zit er ook een verrassingselement in. Maar als ik mijn herinnering een flinke tijd terug laat gaan, dan vind ik toch, bij nader inzien, dat je niet te makkelijk moet oordelen. Je kan je echt beroerd voelen als je iets moet eten, zelfs later nog als het in je maag zit. Een geheel droge mond, het speeksel wat maar niet wil komen, is nog een van de geringste problemen. Later als het in je maag zit krijg je weer nieuwe problemen. En het is géén afkeuring van de kookkunsten van de gastvrouw.
quote:calvijn1 schreef op 28 februari 2015 @ 13:37:

[...]

Het gaat veel dieper dan lust-ik-nie en hij lijdt er echt onder

Ik snap dat het niet leuk is om iets negatiefs te horen over iemand die je niet kent. Maar hopelijk begrijp je dat Rtl tig keer op een dag een voorstukje van een nieuw programma laat zien en wij niet meer weten dan wij zien. Het filmpje is vrij extreem, hoop dat je dat zelf ook vindt.

Misschien kan je je vriend vragen om hier ook te schrijven. En wellicht denken wij er na maandag ook anders over als we de verhalen erachter kennen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven