Bohemian Rhapsody
donderdag 8 november 2018 om 12:43
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.

donderdag 15 november 2018 om 13:56
Contractuele verplichtingen? Ik weet het niet. Maar het was alsof het heilig vuur bij hen was uitgegaan in die tijd.
Gelukkig kwamen ze later weer ijzersterk terug!

donderdag 15 november 2018 om 14:00
Ik vond dat maar erg weinig artiesten het aankonden. Nou is (was) de stem van Freddie ook wel heel bijzonder, qua bereik e.d. Stond laatst zelfs nog weer een artikel over op de NOS geloof ik. Maar ik had bij sommigen echt het gevoel van nagels over een krijtbord en plaatsvervangende schaamte. Ik hou van Elton John, maar dat ging natuurlijk nergens over. Annie Lennox inderdaad fenomenaal, net als George Michael. Robert Plant hield het zo klein, dat ik er zelfs nog kippenvel van krijg als ik eraan terug denk. Wat mooi.Pindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 13:55Tribute concert: Stone cold crazy met James Hetfield vond ik geweldig!
Axl Rose probeerde eenzelfde staaltje Rock neer te zetten.. maar had iets meer mogen oefenen/repeteren (vond ik)
Annie Lennox met under pressure, fenomenaal !!!
Over George Michael gesproken, als hij als zanger bij Queen was aangesloten, dan was ik misschien nog wel naar een concert gegaan. Helaas had dat dan ook meteen een tweede sterfgeval binnen de band betekend, maar dat terzijde.

donderdag 15 november 2018 om 14:02

Alle Flash Gordon riedels.. nou nee...

donderdag 15 november 2018 om 14:02
Ik weet het ook niet. Maar dat het tenenkrommend is, kunnen we het denk ik allemaal over eens zijn. Het was een zwakke periode inderdaad.quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:56Contractuele verplichtingen? Ik weet het niet. Maar het was alsof het heilig vuur bij hen was uitgegaan in die tijd.
Gelukkig kwamen ze later weer ijzersterk terug!

donderdag 15 november 2018 om 14:04
Dat blijf ik zo onwerkelijk vinden, dat George Michael dood is.Lily1504 schreef: ↑15-11-2018 14:00Ik vond dat maar erg weinig artiesten het aankonden. Nou is (was) de stem van Freddie ook wel heel bijzonder, qua bereik e.d. Stond laatst zelfs nog weer een artikel over op de NOS geloof ik. Maar ik had bij sommigen echt het gevoel van nagels over een krijtbord en plaatsvervangende schaamte. Ik hou van Elton John, maar dat ging natuurlijk nergens over. Annie Lennox inderdaad fenomenaal, net als George Michael. Robert Plant hield het zo klein, dat ik er zelfs nog kippenvel van krijg als ik eraan terug denk. Wat mooi.
Over George Michael gesproken, als hij als zanger bij Queen was aangesloten, dan was ik misschien nog wel naar een concert gegaan. Helaas had dat dan ook meteen een tweede sterfgeval binnen de band betekend, maar dat terzijde.

donderdag 15 november 2018 om 14:10
Lily1504 schreef: ↑15-11-2018 14:00Ik vond dat maar erg weinig artiesten het aankonden. Nou is (was) de stem van Freddie ook wel heel bijzonder, qua bereik e.d. Stond laatst zelfs nog weer een artikel over op de NOS geloof ik. Maar ik had bij sommigen echt het gevoel van nagels over een krijtbord en plaatsvervangende schaamte. Ik hou van Elton John, maar dat ging natuurlijk nergens over. Annie Lennox inderdaad fenomenaal, net als George Michael. Robert Plant hield het zo klein, dat ik er zelfs nog kippenvel van krijg als ik eraan terug denk. Wat mooi.
Ik snap wat je bedoeld, ben het met je eens.. er werden ook echt veel foutjes gemaakt tijdens de optredens hoor! Kleine steekjes die vielen waaraan je echt merkte dat er te weinig was geoefend, en het nummer niet eigen was gemaakt.
George Michael zong somebody to love alsof hij het zelf had geschreven.. echt prachtig!
En Annie Lennox,, tja.. die kan bijna alle nummers wel aan. Wat een stem heeft ze!!!
Robert plant starte zijn bijdrage inderdaad zo mooi.. ''If the sun refused to shine''...
Elton en Axl maakte van een gouden klassieker, een rommeltje... eeuwig zonde!!!

donderdag 15 november 2018 om 14:16
Maar ik vind dus dat Adam Lambert dat nummer ook heel gaaf heeft gedaan hoor: https://youtu.be/cHTalNt_TAw
Maar ik heb sowieso een beetje een crush op Adam Lambert haha
Maar ik heb sowieso een beetje een crush op Adam Lambert haha

donderdag 15 november 2018 om 14:20

donderdag 15 november 2018 om 15:12
amarna schreef: ↑15-11-2018 14:20Elton is geweldig, maar alleen in de nummers die hij voor zichzelf schrijft.
Axl Rose zingt "belting" en heeft daarmee een hoog stembereik maar dat klinkt onnatuurlijk vergeleken het met het hoge, natuurlijke "neutral" van Freddy.
Annie Lennox en George Michael in de covers: prachtig!
Misschien ben ik nu ontzettend flauw.. meer ben haast opgelucht te zien dat ik niet de enige ben die als vanzelf, freddy schrijft i.p.v Freddie!

donderdag 15 november 2018 om 15:23
Hahaha! Ik nietPindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 15:12Misschien ben ik nu ontzettend flauw.. meer ben haast opgelucht te zien dat ik niet de enige ben die als vanzelf, freddy schrijft i.p.v Freddie!

donderdag 15 november 2018 om 20:12
Axl Rose heeft helemaal niet gerepeteerd! Dit zag ik pas geleden in een Queen-docu waar ik de naam van kwijt was. Waanzinnig hoe die na het operagedeelte van BoRhap het podium opstoof! En bijzonder hoe hij (als homohater) uiteindelijk een arm om Elton John heen legde.Pindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 13:55Tribute concert: Stone cold crazy met James Hetfield vond ik geweldig!
Axl Rose probeerde eenzelfde staaltje Rock neer te zetten.. maar had iets meer mogen oefenen/repeteren (vond ik)
Annie Lennox met under pressure, fenomenaal !!!
Ja, Freddie was absoluut de betere zanger. Maar deze versie van BoRhap vond ik ook wel wat hebben dankzij die wervelwind van een Axl

donderdag 15 november 2018 om 20:25
Pindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 14:10Ik snap wat je bedoeld, ben het met je eens.. er werden ook echt veel foutjes gemaakt tijdens de optredens hoor! Kleine steekjes die vielen waaraan je echt merkte dat er te weinig was geoefend, en het nummer niet eigen was gemaakt.
George Michael zong somebody to love alsof hij het zelf had geschreven.. echt prachtig!
En Annie Lennox,, tja.. die kan bijna alle nummers wel aan. Wat een stem heeft ze!!!
Robert plant starte zijn bijdrage inderdaad zo mooi.. ''If the sun refused to shine''...
Elton en Axl maakte van een gouden klassieker, een rommeltje... eeuwig zonde!!!
George Micheal had kort daarvoor zijn vriend aan aids verloren, dus denk dat het nummer ook voor hem was, hij was een compleet wrak tijdens het zingen van Somebody to love. maar zijn uitvoering was ook prachtig . las trouwens ook dat heel veel zangers/zangeressen best wat moeite hadden met het zingen vooral vanwege het stembereik George Micheal was de enige die echt in de buurt kwam.
Relax we're all crazy, it's not a competition

vrijdag 16 november 2018 om 00:41
quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 20:12Axl Rose heeft helemaal niet gerepeteerd! Dit zag ik pas geleden in een Queen-docu waar ik de naam van kwijt was. Waanzinnig hoe die na het operagedeelte van BoRhap het podium opstoof! En bijzonder hoe hij (als homohater) uiteindelijk een arm om Elton John heen legde.
Ja, Freddie was absoluut de betere zanger. Maar deze versie van BoRhap vond ik ook wel wat hebben dankzij die wervelwind van een Axl![]()
Ik denk dat ik wel weet welke docu je bedoelt.
Axl had geen zin om mee te doen met de repetities, vooral niet naast Elton.
Populair als hij in die tijd was, kwam dit volgens mij ook wel door zijn mega ego en een flinke dosis arrogantie.
Het zal ook een kwestie van smaak zijn, maar ik vond zijn performance slecht. Hij zat er vaak naast, zowel met tekst als met ritme.
Tja,, je moet maar niet willen repeteren met een homo. Dat armpje om Elton heen op het eind.. had hij van mij achterwege mogen laten.
Niet oprecht en allerminst bijzonder als je weet wat er aan vooraf is gegaan.
Slash vond ik wel fantastisch overigens.

vrijdag 16 november 2018 om 14:31
Onbegrijpelijk, dan zou ik toch als organisatie zoiets hebben van: dan doe je lekker niet mee. Vind het compleet respectloos eigenlijk, van meerdere kanten gezien. En hypocriet ook trouwens.Pindakaasjes schreef: ↑16-11-2018 00:41Ik denk dat ik wel weet welke docu je bedoelt.
Axl had geen zin om mee te doen met de repetities, vooral niet naast Elton.
Populair als hij in die tijd was, kwam dit volgens mij ook wel door zijn mega ego en een flinke dosis arrogantie.
Het zal ook een kwestie van smaak zijn, maar ik vond zijn performance slecht. Hij zat er vaak naast, zowel met tekst als met ritme.
Tja,, je moet maar niet willen repeteren met een homo. Dat armpje om Elton heen op het eind.. had hij van mij achterwege mogen laten.
Niet oprecht en allerminst bijzonder als je weet wat er aan vooraf is gegaan.
Slash vond ik wel fantastisch overigens.
vrijdag 16 november 2018 om 14:42
Ja. Ik was in de jaren 80 rond de 20, niemand gebruikte een condoom. Als je aan de pil was, was dat genoeg.
ik geef mn bek ook maar een douw

vrijdag 16 november 2018 om 15:21
Mijn favofilm allertijden. De eerste dan

zondag 18 november 2018 om 00:53
Nou ik mag nu dan officieel meepraten, want ik heb de film nu helemaal gezien. Heb ik me vermaakt? Ja. Heb ik genoten van de muziek : Ja. Heb ik gelachen : Ja. Werd ik er emotioneel door geraakt? Nee. Daarvoor was het toch echt veel te karikaturaal. Gladjes, simplistisch en oppervlakkig. Het voelde een beetje alsof ik naar een tekenfilm zat te kijken over Queen, maar dan met acteurs. En dat gebitje bleef de hele film storen. Maar ik vond de film wel onverwacht humoristisch. En het concert was heerlijk om te ondergaan.
impala wijzigde dit bericht op 18-11-2018 00:57
4.49% gewijzigd
.
zondag 18 november 2018 om 00:56
Geen idee.Madeliefjees schreef: ↑16-11-2018 14:37Hele mooie indrukwekkende film. Alleen dat huilen had ik niet, op welk moment had dat moeten gebeuren dan?
Ik heb wel een paar keer kippenvel gekregen, maar dat kwam denk ik meer door de muziek die ik waanzinnig vind.

zondag 18 november 2018 om 08:06
Het gebitje staat idd wat overdreven en is opvallend. Toch denk ik het dat het meer zou opvallen of zelfs storen, als de acteur met kaarsrechte tanden op het doek verscheen.
Freddie had nu eenmaal grote, vooruit staande tanden!
Hij zong ook met behoorlijk veel speekselconsumptie... dat hoorde nu eenmaal bij hem!
Hij zong ook met behoorlijk veel speekselconsumptie... dat hoorde nu eenmaal bij hem!

zondag 18 november 2018 om 11:08
Oh ik had zoveel momenten dat ik vol schoot. Dat Mary langs kwam in Duitsland en de hele scène in de regen. Dat hij voor de spiegel stond vlak voor het concert en dat je who wants to live forever, hoorde. Wetende dat hij aids heeft. Het ayo moment op live Aid. Dat hij naar zijn ouders gaat vlak ervoor.Madeliefjees schreef: ↑16-11-2018 14:37Hele mooie indrukwekkende film. Alleen dat huilen had ik niet, op welk moment had dat moeten gebeuren dan?
Dat hij op de piano zingt: I don't wanna die, I sometimes wish I've never been born at all.
Die revalatie die hij dan krijgt gaf me echt kippenvel. Ik vind dat zo'n prachtig stukje tekst, zo herkenbaar ook.
En zo waren er nog wel meer momenten. Dat het publiek love of my life, voor hem zong.
Maar ja ik ben een softie, ik zit altijd helemaal in een film en deze raakte me gewoon erg. Ik jank sowieso snel.
Denk dat ik morgen nog eens ga.

zondag 18 november 2018 om 11:16
Pindakaasjes schreef: ↑18-11-2018 08:06Het gebitje staat idd wat overdreven en is opvallend. Toch denk ik het dat het meer zou opvallen of zelfs storen, als de acteur met kaarsrechte tanden op het doek verscheen.
Klopt maar ergens klopte het niet, omdat het ondergebit van Freddie ook schots en scheef was en dat hadden ze dan weer niet gedaan. maargoed dat is ook heel erg lastig natuurlijk dat begrijp ik