Bohemian Rhapsody
donderdag 8 november 2018 om 12:43
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.

donderdag 15 november 2018 om 13:17
Spot on! Zo ontzettend herkenbaar! Hoewel van later, ben ik er ook altijd om uitgelachen. Inderdaad, die vieze 'flikker'. En altijd de noodzaak om hem na te doen door een 'hazenbek' te trekken. Weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha! En sinds de komst van de Top2000 moet ik altijd het gezeur over Bohemian Rhapsody aanhoren. En jij vond er toen wat van, ik dus stiekem nog steeds, haha!quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:12Ja, het is oké, maar wel irritant.
Ik heb ze wel bewust meegemaakt, was een puber in de jaren zeventig. Ik werd er om uitgelachen. Wat zag ik in die "flikkers" (want lang haar en vrouwelijk gekleed in die tijd), met die arrogante vent met dat gebit. Ik heb het zo vaak gehoord.
En toen Freddie dood ging was opeens iedereen fan.
Ik vond daar toen wat van.
Nu snap ik het wel, maar de mij bekende mensen die het hardst liepen te treuren waren degenen die 10-15 jaar eerder mij uitlachten omdat ik Queenfan was.

donderdag 15 november 2018 om 13:18
Wij snappen elkaarLily1504 schreef: ↑15-11-2018 13:17Spot on! Zo ontzettend herkenbaar! Hoewel van later, ben ik er ook altijd om uitgelachen. Inderdaad, die vieze 'flikker'. En altijd de noodzaak om hem na te doen door een 'hazenbek' te trekken. Weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha! En sinds de komst van de Top2000 moet ik altijd het gezeur over Bohemian Rhapsody aanhoren. En jij vond er toen wat van, ik dus stiekem nog steeds, haha!

donderdag 15 november 2018 om 13:23
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Na Live Aid, wat Queen heel goed uitkwam (ik weet niet of dit in de film voorkomt en hoe bekend dit dan is voor de niet-fans, maar Queen was nogal uitgekotst voor Live Aid), na zijn dood en ik denk na het Tribute Concert gebeurde dat ook.Pindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 13:15Ik denk dat je het verschil probeert aan te duiden tussen 'hype fans' en de oprechte liefhebber!
Oprechte liefhebbers kunnen namelijk 'as we speak' nog steeds geboren worden. Mensen die zijn muziek leren kennen en er van gaan houden of er zelfs opslag verliefd op raken!
Mijn oudste dochter is 16 jaar na het overleden van Freddie pas geboren. Dat tijdperk zegt haar dus niks.
Ze weet amper wat een gulden of kwartje was!
En toch.. toen ik haar als kleutertje onder de douche hoorde galmen ' That would really be a Breakthrough.. oeoeoeoeoeoe...'' Oh' yeay!
Toen dacht ik.. Freddie zou er trots op zijn!![]()
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 13:27
0.67% gewijzigd

donderdag 15 november 2018 om 13:23
Mooi is dat, hePindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 13:15Ik denk dat je het verschil probeert aan te duiden tussen 'hype fans' en de oprechte liefhebber!
Oprechte liefhebbers kunnen namelijk 'as we speak' nog steeds geboren worden. Mensen die zijn muziek leren kennen en er van gaan houden of er zelfs opslag verliefd op raken!
Mijn oudste dochter is 16 jaar na het overleden van Freddie pas geboren. Dat tijdperk zegt haar dus niks.
Ze weet amper wat een gulden of kwartje was!
En toch.. toen ik haar als kleutertje onder de douche hoorde galmen ' That would really be a Breakthrough.. oeoeoeoeoeoe...'' Oh' yeay!
Toen dacht ik.. Freddie zou er trots op zijn!![]()

En inderdaad, een oprechte liefhebber kun je altijd worden. Ik ben wat Queen betreft op het juiste moment geboren

Kwam bij David Bowie, Prince en Michael Jackson ook best wel voor.

donderdag 15 november 2018 om 13:25
Klopt, mooi vond ik die clip. En dat nummer heeft me altijd al kippenvel bezorgd. En ik dacht, kat dood, Lily dood... Same difference, verdriet is hetzelfde.quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:15"All dead, all dead" is mooi! Vorig jaar hebben ze daar, vanwege 40 jaar News Of The World (oh god ik word echt oud geloof ik) een videoclipje van gemaakt met een kat (het nummer schreef Brian nadat zijn kat was overleden).

donderdag 15 november 2018 om 13:27
Lily1504 schreef: ↑15-11-2018 13:17Spot on! Zo ontzettend herkenbaar! Hoewel van later, ben ik er ook altijd om uitgelachen. Inderdaad, die vieze 'flikker'. En altijd de noodzaak om hem na te doen door een 'hazenbek' te trekken. Weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha! En sinds de komst van de Top2000 moet ik altijd het gezeur over Bohemian Rhapsody aanhoren. En jij vond er toen wat van, ik dus stiekem nog steeds, haha!
Ik ben duidelijk een tijdje later geboren zie ik.. wel herinner ik me het nieuws van zijn overlijden nog heel goed.
Ik kwam terug van paardrijden en in de huiskamer stond het journaal aan... met Freddie vol in beeld.
Ik herinner me ook dat Aids daarna ook een hot item werd..
Je had toen van dat muntgeld: (vooral Guldens en rijksdaalders) met zo'n sticker erop ''Aids, het zal je beste vriend maar zijn!'
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 15-11-2018 13:28
0.39% gewijzigd

donderdag 15 november 2018 om 13:27
Klopt. En ik moet bekennen dat ik mijn interesse in de jaren tachtig (vóór Live Aid) ook wat was verloren. Ik vond de muziek niet meer zo boeiend. De snor was voor mij een beetje het eind van een tijdperk, helaas. Dat ze speelden in Zuid Afrika vond ik ook niet zo geslaagd, zoiets dééd je gewoon niet in die tijd. Met Live Aid maakten ze een boel goed. De muziek die ze daarna uitbrachten (met name The Miracle en Innuendo) hebben me definitief weer fan gemaakt.

donderdag 15 november 2018 om 13:29
Ik vind You Take My Breath Away, Nevermore en Lily of the Valley ook prachtig. En natuurlijk Love of my Life.
Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht wat ik op mijn uitvaart wil horen. Misschien wel de hele "zwarte kant" van Queen II

donderdag 15 november 2018 om 13:32

donderdag 15 november 2018 om 13:34
Haha, The March of the Black Queen heb ik er tussen staan....quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:29Ik vind You Take My Breath Away, Nevermore en Lily of the Valley ook prachtig. En natuurlijk Love of my Life.
Ik heb eigenlijk nog niet nagedacht wat ik op mijn uitvaart wil horen. Misschien wel de hele "zwarte kant" van Queen II![]()

donderdag 15 november 2018 om 13:36
Ik ben inmiddels halverwege de 50, was achterin de 20 toen Freddie stierf.Pindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 13:27Ik ben duidelijk een tijdje later geboren zie ik.. wel herinner ik me het nieuws van zijn overlijden nog heel goed.
Ik kwam terug van paardrijden en in de huiskamer stond het journaal aan... met Freddie vol in beeld.
Ik herinner me ook dat Aids daarna ook een hot item werd..
Je had toen van dat muntgeld: (vooral Guldens en rijksdaalders) met zo'n sticker erop ''Aids, het zal je beste vriend maar zijn!'
Aids was sinds halverwege de jaren 80 al onderwerp van allerlei spotjes, maar Freddie was eigenlijk één van de eerste grote sterren die openlijk toegaf dat hij het had. Al was het kort voor zijn overlijden. Aids was sterk verbonden met homoseksualiteit en bekennen dat je gay was kon je carrière echt breken. Slechts weinigen waren er echt open over (zoals Bronski Beat en Frankie Goed To Hollywood rond 1984-1985). In Groot Brittannië was het zelfs strafbaar tot in de jaren zestig!
Na de dood van Freddie werd er wel meer open over gesproken over homoseksualiteit en AIDS.

donderdag 15 november 2018 om 13:36
Ik herken wel wat jullie zeggen, ik heb dat gehad met Within Temptation,ik was al fan voordat wie dan ook uberhaupt van die band had gehoord, en toen na ice queen was opeens iedereen fan terwijl ik er daarvoor door werd uitgelachen
Het is ergens altijd zo dubbel: de muziek blijft hetzelfde en ergens is het fijn als andere mensen het ook gaan waarderen, maar aan de andere kant voelt het ook vaak alsof er dan iets van je word afgepakt ofzo

Het is ergens altijd zo dubbel: de muziek blijft hetzelfde en ergens is het fijn als andere mensen het ook gaan waarderen, maar aan de andere kant voelt het ook vaak alsof er dan iets van je word afgepakt ofzo

donderdag 15 november 2018 om 13:39
Maar kreeg ook vaak te horen dat hij een viespeuk was en eigen schuld dikke bult. Dat vond ik zo k*t!quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:36Ik ben inmiddels halverwege de 50, was achterin de 20 toen Freddie stierf.
Aids was sinds halverwege de jaren 80 al onderwerp van allerlei spotjes, maar Freddie was eigenlijk één van de eerste grote sterren die openlijk toegaf dat hij het had. Al was het kort voor zijn overlijden. Aids was sterk verbonden met homoseksualiteit en bekennen dat je gay was kon je carrière echt breken. Slechts weinigen waren er echt open over (zoals Bronski Beat en Frankie Goed To Hollywood rond 1984-1985). In Groot Brittannië was het zelfs strafbaar tot in de jaren zestig!
Na de dood van Freddie werd er wel meer open over gesproken over homoseksualiteit en AIDS.

donderdag 15 november 2018 om 13:40
Jazz vond ik ook erg teleurstellend. Hot SPace is het enige album dat ik nooit gekocht heb.Lily1504 schreef: ↑15-11-2018 13:32Helemaal met je eens. Hoewel er een paar redelijk fijne nummers op staan, vind ik Hot Space echt een draak van een album. De snor daarentegen vind ik dan weer wel heel erg sexy... Wembley '86, jammie. Maar geef mij maar de begintijd, hoewel The Miracle en Innuendo ook zeker pareltjes zijn.
Ik heb n.a.v. de film mijn cd's weer eens uit de kast gehaald en mijn favorieten zijn de eerste vijf albums. Vooral Queen II en Sheer Heart Attack.
Ik heb plannen om dit weekend op Youtube te kijken. Wembley '86 is alweer een hele tijd geleden dat ik die heb gezien. Vorig weekend heb ik alle videoclipjes bekeken van Keep Yourself Alive tot The Show Must Go On.

donderdag 15 november 2018 om 13:40

donderdag 15 november 2018 om 13:42

donderdag 15 november 2018 om 13:44
Death On Two Legs, het ultieme afreageernummerPindakaasjes schreef: ↑15-11-2018 13:40Ik ben streng Christelijk opgevoed en meer dan eens schreeuwde ik samen met mijn zus mee op het nummer 'Liar'. Dat voelde een soort van 'lekker rebels!'
Save me, blijf ik ook een gouden klassieker vinden.
En 'spread your wings' ook.. al noemen mijn zus en ik dat nummer al sinds jaar en dag 'Sammy'.

donderdag 15 november 2018 om 13:46
Jazz is ook niet helemaal geweldig nee, maar ik vind 'm minder ruk als Hot Space. Ik heb alle albums van Queen, maar Hot Space en Flash heb ik geloof ik nog nooit gedraaid.quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:40Jazz vond ik ook erg teleurstellend. Hot SPace is het enige album dat ik nooit gekocht heb.
Ik heb n.a.v. de film mijn cd's weer eens uit de kast gehaald en mijn favorieten zijn de eerste vijf albums. Vooral Queen II en Sheer Heart Attack.
Ik heb plannen om dit weekend op Youtube te kijken. Wembley '86 is alweer een hele tijd geleden dat ik die heb gezien. Vorig weekend heb ik alle videoclipjes bekeken van Keep Yourself Alive tot The Show Must Go On.
Ik denk dat Queen II, Sheer Heart Attack en News of the World mijn favorieten zijn. Zo jammer dat er niet meer gemaakt kon worden.

donderdag 15 november 2018 om 13:48
Flash Gordon, zo slecht dat ik hem spontaan vergeten wasLily1504 schreef: ↑15-11-2018 13:46Jazz is ook niet helemaal geweldig nee, maar ik vind 'm minder ruk als Hot Space. Ik heb alle albums van Queen, maar Hot Space en Flash heb ik geloof ik nog nooit gedraaid.
Ik denk dat Queen II, Sheer Heart Attack en News of the World mijn favorieten zijn. Zo jammer dat er niet meer gemaakt kon worden.

Gelukkig is het meeste werk een stuk beter te pruimen

donderdag 15 november 2018 om 13:50
Haha, ik probeer het ook te blokkeren. Dramatisch... Snap ook echt niet wat ze heeft bezield om daaraan mee te werken. Maar goed. Inderdaad is hun verdere werk hartstikke prima te pruimen zelfs!quattro-stagioni schreef: ↑15-11-2018 13:48Flash Gordon, zo slecht dat ik hem spontaan vergeten was![]()
Gelukkig is het meeste werk een stuk beter te pruimen![]()