Entertainment alle pijlers

Bohemian Rhapsody

08-11-2018 12:43 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.

Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.

Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.

Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.

Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.

Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Wat grappig dat Malek nu een relatie heeft met de actrice die Mary speelt in de film!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
22-02-2019 08:11
Wat grappig dat Malek nu een relatie heeft met de actrice die Mary speelt in de film!
Waarom? Gebeurt veel dat tegenspelers verliefd worden. Heel vaak zelfs. Wel leuk voor ze.
Yes!

Afbeelding
Hoe hij zijn vriendin kust en omhelst na het winnen: zo schattig!
:cheer:
:cheer:
Manta schreef:
22-02-2019 08:19
Waarom? Gebeurt veel dat tegenspelers verliefd worden. Heel vaak zelfs. Wel leuk voor ze.
Ja dat vind ik ook heel leuk voor hen! Omdat Freddy ook zoveel van Mary hield...

Ik ben afgelopen zaterdag voor de derde keer geweest. En weer was ik ontroert en onder de indruk van deze film maar ook vooral van Malek. Wat een geweldige acteur! Een welverdiende oscar!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Yes! :cheer:
Ik volg Rami al zo lang en ben enorm fan van zijn acteerwerk. Dit voelt als een verdiende kers op de taart. Terecht wel dat Bohemian Rhapsody de Oscar van beste film niet won.
Maar toch 4 van de 5 Oscars gehaald. Niet slecht! :popcorn: :yes:
Ik moet het nog terugkijken, heb het opgenomen.
Maar vind het zo leuk voor ze en kan niet wachten op de extra scenes op de DVD. :heart:
Ik ga woensdag voor de 2e keer naar de bioscoop!
Afgelopen weekend ben ik pas voor het eerst geweest.
Ik ben midden jaren 80 geboren en de muziek van Queen is voor mij een soort jeugdsentiment.

Vroeger werden de casettebandjes van Dire Straits, Pink Floyd, Phill Collins, Queen en Roxette het meest afgespeeld in de auto onderweg naar familie of op vakantie.

Ik heb de muziek van Queen altijd erg goed gevonden, sinds klein meisje dus al, maar heb me nooit verder verdiept in het verhaal van de band.

Ik vond de film heel erg goed! De bewegingen van Rami en de algehele energie die de film heeft vind ik echt bijzonder. Vooral het Live Aid concert ook, ik zat zo te genieten in mijn stoel en ik baalde ervan dat ik deze band nooit live heb mee mogen maken!

Wat een fantastische band is het geweest en wat was Freddie en geweldige performer!

Ik snap wel dat de echte Queen kenners en fans mijn enthousiasme over de film niet delen. Als ik beter bekend had geweest met de achtergrond dan had ik mij ook geërgerd aan de niet kloppende gedeeltes.

Ik heb Queen dus weer helemaal 'herontdekt'! Mijn spotify speelt sinds dit weekend niets anders meer af ;-D
En ik wil de film zeker nog een keer gaan bekijken in de bios!
Hebben jullie door welke stukken zijn ingezongen door de sound-a-like van Freddie?
Het is qua persoonlijkheid een tegenhanger van de zanger, maar hij zingt de liedjes wel errug goed:
https://youtu.be/TE7buxmJPqk
tanteslankie schreef:
25-02-2019 09:28
Ja dat vind ik ook heel leuk voor hen! Omdat Freddy ook zoveel van Mary hield...

Ik ben afgelopen zaterdag voor de derde keer geweest. En weer was ik ontroert en onder de indruk van deze film maar ook vooral van Malek. Wat een geweldige acteur! Een welverdiende oscar!
FreddIE!!!
Frankly my dear, I don"t give a damn
[quote=tanteslankie post_id=29632557 time=1551083303 user_id=187655]

Ik ben afgelopen zaterdag voor de derde keer geweest. En weer was ik ontroert en onder de indruk van deze film maar ook vooral van Malek. Wat een geweldige acteur!
Frankly my dear, I don"t give a damn
foeksia72 schreef:
25-02-2019 17:11
Hebben jullie door welke stukken zijn ingezongen door de sound-a-like van Freddie?
Het is qua persoonlijkheid een tegenhanger van de zanger, maar hij zingt de liedjes wel errug goed:
Wauw wauw wauw....
ogen dicht en hij is het echt

:woa:
foeksia72 schreef:
25-02-2019 17:11

Die man komt echt bizar dicht in de buurt. Hij zou bij wijze van spreken zo de nieuwe zanger van Queen kunnen zijn. Maar ik snap wel dat ze voor Adam Lambert hebben gekozen; ze willen geen kopie van Freddie. Dat zou niet juist zijn.
Hier zijn versie van Bohemian Rhapsody:

https://www.youtube.com/watch?v=QkCxE2Lh458
Ik begrijp trouwens dat Rami met beeldje en al van het podium gevallen is. Oeps!

Rami Malek maakt lelijke smakkerd van podium Oscars
Haha ja klopt. Pijnlijk voor hem. Zonder Freddie trouwens geen Queen als je het mij vraagt. Ik snap wel dat Brian en Roger toch door gegaan zijn, wellicht is het hun manier om Freddie in leven te houden maar voor mij is het echt niet hetzelfde. Ik snap wel dat Deacon er mee kapte.

Mooie filmpjes, de stemmen komen enorm dicht bij elkaar inderdaad, maar toch was Freddie net nog iets beter. Maar ja ik ben niet objectief. :P
Gisteren voor de 2e keer naar de bios geweest. Vond de film nog mooier dan de 1e keer. Ook al weet ik,
als fan vanaf Killer Queen,dat de historie niet helemaal klopt. Dat stoort me niet. De grote lijnen zijn correct.
Het verhaal vanaf de neergang van Freddie (dat begon met dat extravagante feest) vond ik aangrijpend. Weer biggelden de tranen.
De muziek top! Ik had wederom de neiging op te staan en mee te swingen.
Geweldig om te zien hoe sommige hits tot stand zijn gekomen.
amarna wijzigde dit bericht op 28-02-2019 18:45
5.14% gewijzigd
Ooh ik wist niet dat er een topic van was!

Toen de film in de bios kwam, hoefde ik er niet zo nodig naartoe. Het was toch voor mijn tijd, etc.
Maar ik hoorde er steeds meer mensen over, dat het echt de moeite waard was.
Uiteindelijk gegaan en ik heb er geen spijt van! Wat een mooie, indrukwekkende film.
Rami Malek krijgt natuurlijk veel aandacht maar ik vond die gast die Brian May speelde ook erg goed. De lichaamstaal deed hij perfect!

Afbeelding
RikM schreef:
28-02-2019 19:27
Rami Malek krijgt natuurlijk veel aandacht maar ik vond die gast die Brian May speelde ook erg goed. De lichaamstaal deed hij perfect!

Afbeelding
Van Midsomer Murders naar Queen is maar een klein stapje😉
Ik heb trouwens niet het hele topic gelezen en deze is vast al voorbij gekomen, maar hebben jullie dit filmpje uit 2017 gezien? Publiek dat wachtende op een concert van Green Day massaal Bohemian Rhapsody mee gaat zingen. Daar krijg je toch kippenvel van? B)

https://www.youtube.com/watch?v=cZnBNuqqz5g
RikM schreef:
28-02-2019 19:33
Ik heb trouwens niet het hele topic gelezen en deze is vast al voorbij gekomen, maar hebben jullie dit filmpje uit 2017 gezien? Publiek dat wachtende op een concert van Green Day massaal Bohemian Rhapsody mee gaat zingen. Daar krijg je toch kippenvel van? B)

https://www.youtube.com/watch?v=cZnBNuqqz5g
hij was nog niet in dit topic verschenen, maar ik had hem wel op fb voorbij zien komen. Echt zo fantastisch!

Maar ik kreeg ook kippevel toen tijdens de film de hele zaal Love of my life zong
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven